Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bakblik schreef op 22-12-2024 om 17:48:

https://www.jumbo.com/producten/jumbo-mix-voor-gingerbread-huisje-380-g-621369DS

Mijn dochter (22) wilde dit pakket vandaag bakken voor haar insta adventkalender. Het deeg werd niet echt deeg maar bleef korrels. Uiteindelijk extra water en een beetje ei bij gedaan om een deeg te krijgen.
De mallen niet nagemeten, want ze zullen er toch geen malen indoen die niet kloppen? Nou wel dus. Na bijna 2,5 uur pielen staat er een huisje maar ze is nog maar de Jumbo geweest om meer decoratie te halen want al die mini M&M's in het zakje waren gebarsten. We zijn er samen mee bezig geweest en af en toe flink achteruit gebeden.
Welgemeende tip: Ga dit niet doen met kleine kinderen met het idee dat je gezellig koekjes gaat bakken.

Ah goede tip! Wij willen zo'n huisje morgen gaan bakken, dus nu ben ik erop voorbereid 😬

gyal schreef op 22-12-2024 om 18:46:

Postnl app voor briefpost. Er werd post aangekondigd met foto vd envelop en ik wilde heel graag (zeker) weten van wie het is en wat er in stond natuurlijk. Niks in de brievenbus en na een paar dagen ook verdwenen van de app.. Hoop dat het nog bezorgd wordt🥲

Ik heb ook de app en ik zou een week geleden al een brief van de belastingdienst moeten krijgen.. ook nog wat kerstkaartjes die nog moeten komen.. ik hoop toch dat die brief bezorgd gaat worden. 

gyal schreef op 22-12-2024 om 18:46:

Postnl app voor briefpost. Er werd post aangekondigd met foto vd envelop en ik wilde heel graag (zeker) weten van wie het is en wat er in stond natuurlijk. Niks in de brievenbus en na een paar dagen ook verdwenen van de app.. Hoop dat het nog bezorgd wordt🥲

ik zit ook te wachten op post. Afgelopen maandag al verstuurd en nog niet binnen. Er zit iets kleins in, als kadootje voor kerst voor mijn nichtje. Hoop dat het dinsdag nog komt.

Het was zo druk in de stad! Dat was natuurlijk te verwachten, maar het blijft een ergernis.
Extra ergernis was dat er zoveel uitverkocht was: de wok die ik wilde kopen was er niet meer, de handzeep die ik altijd gebruik: op! En zo ongeveer m’n hele lijstje..

Dat ik nergens meer aan muntgeld kan komen voor de spaarpot van de kleinkinderen. Munten opnemen is bij de ING alleen mogelijk met een zakelijke rekening en boodschappen pin ik altijd. Contant betalen doe ik eigenlijk zelden meer. En bij een winkel zien ze me ook aankomen met "mag ik dit tientje wisselen voor 10 euromunten?" ....
Hoe doen jullie dat?

Strijkstok schreef op 22-12-2024 om 18:47:

[..]

Ah goede tip! Wij willen zo'n huisje morgen gaan bakken, dus nu ben ik erop voorbereid 😬

Check de lange zijde van de driehoek met de lange zijde van de rechthoek, dat klopte bij ons van geen kant. Als het dan gebakken is valt het niet mee om er nog een klein randje af te snijden. 

Dat zakje glazuur aanmaken en in de spuitzak doen ging nog wel naar als het puntje van de spuitzak eraf is dan drupt het overal,  leg er een stuk bakpapier of zo onder. Wij hebben al die opgedroogde druppels van het aanrecht moeten poetsen. Succes!

Herfstappeltaart schreef op 22-12-2024 om 19:29:

Dat ik nergens meer aan muntgeld kan komen voor de spaarpot van de kleinkinderen. Munten opnemen is bij de ING alleen mogelijk met een zakelijke rekening en boodschappen pin ik altijd. Contant betalen doe ik eigenlijk zelden meer. En bij een winkel zien ze me ook aankomen met "mag ik dit tientje wisselen voor 10 euromunten?" ....
Hoe doen jullie dat?

Wij pinnen toch maar contant dan en als we iets halen vragen we om met euromunten terug te betalen. Vaak krijgen we dan wel voor een tientje aan munten terug.  Dochter krijgt €1 per week aan zakgeld dus dan kunnen we weer 10 weken vooruit...

PinkFlower schreef op 22-12-2024 om 19:33:

[..]

Wij pinnen toch maar contant dan en als we iets halen vragen we om met euromunten terug te betalen. Vaak krijgen we dan wel voor een tientje aan munten terug. Dochter krijgt €1 per week aan zakgeld dus dan kunnen we weer 10 weken vooruit...

Ja ik denk dat er inderdaad niks anders opzit.

Citroengraag schreef op 22-12-2024 om 17:45:

Weer geergerd over iets waar ik me hier al eerder over uitgelaten heb: hou op over dat andere forum. Ik hoef niets te weten over de regels en bans daar. Als je hier komt, maak je een frisse start.

Vind ik ook. 

Bakblik schreef op 22-12-2024 om 19:30:

[..]

Check de lange zijde van de driehoek met de lange zijde van de rechthoek, dat klopte bij ons van geen kant. Als het dan gebakken is valt het niet mee om er nog een klein randje af te snijden.

Dat zakje glazuur aanmaken en in de spuitzak doen ging nog wel naar als het puntje van de spuitzak eraf is dan drupt het overal, leg er een stuk bakpapier of zo onder. Wij hebben al die opgedroogde druppels van het aanrecht moeten poetsen. Succes!

Ah ja, dat is wel handig om vantevoren te checken. En ik zal wat op het aanrecht leggen . Dankje! 

Herfstappeltaart schreef op 22-12-2024 om 19:29:

Hoe doen jullie dat?

Toch af en toe bij de bakker met 25€ cash een brood aftekenen of bij de supermarkt.

Muntgeld kan je pinnen bij de Geldmaat automaten die in de Karwei en Gamma staan.

Voor bedrijven gaat dit per rol en kost geld maar weet niet of dit voor particulieren ook geldt. Als dat wel zo is wordt het een te dure grap en kan je idd beter wisselen in een winkel.

Herfstappeltaart schreef op 22-12-2024 om 19:34:

[..]

Ja ik denk dat er inderdaad niks anders opzit.

In de supermarkt waar ik werkte mochten we niet wisselen ivm veiligheid.
Je kan idd wel contant bijpinnen. Vraag dan wel even vantevoren of dit gaat lukken qua muntgeld.
Als ik nog maar een paar euromunten had ging het niet lukken. En ik wilde het altijd graag doen als het vriendelijk gevraagd werd, maar was wel afhankelijk van de inhoud van mijn kassalade. Was tenslotte geen pinautomaat.

DGHK schreef op 22-12-2024 om 20:22:

[..]

In de supermarkt waar ik werkte mochten we niet wisselen ivm veiligheid.
Je kan idd wel contant bijpinnen. Vraag dan wel even vantevoren of dit gaat lukken qua muntgeld.
Als ik nog maar een paar euromunten had ging het niet lukken. En ik wilde het altijd graag doen als het vriendelijk gevraagd werd, maar was wel afhankelijk van de inhoud van mijn kassalade. Was tenslotte geen pinautomaat.

Niet wisselen dat snap ik maar als ik met een briefje van 20 een brood wil afrekenen moet ik dat gewoon kunnen doen en dan dus geld terug krijgen met muntgeld daarbij. 

Moosey schreef op 22-12-2024 om 13:51:

Aan de giffy-cadeaukaart die in mijn Kerstpakket zat. Hartstikke leuk en lief natuurlijk, maar het is best een bedrag en ik vind het dan het leukst om echt aan iets uit te geven wat ik echt graag wil. Maar alles wat ik wil kan ik niet met een bon betalen blijkbaar (iets duurs voor de sport die ik doe, of barefoot schoenen, of naar mijn favoriete sauna, of kaartjes voor de dierentuin waar we binnenkort heen willen, en mijn lievelingskledingmerk waar ik blind een paar broeken zou kunnen bestellen bestaat niet meer, kwam ik achter)

Ik kan wel een Ticketmaster-bon kopen of een Bol-bon maar ik weet zeker dat ik dan over maand (als ik weer ns en concertkaartje wil kopen of echt iets nodig heb van Bol) vergeten ben dat ik die bon heb.. Echt irritant.

Bol.com bon kan je invoeren in je account, dan wordt hij automatisch gebruikt de volgende keer dat je iets koopt. Daarom wil het liefst Bol.com bonnen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.