Huiskamer
Dolfje
19-11-2024 om 16:44
Wieder schreef op 19-11-2024 om 08:20:
[..]
Ga even een tijdje in de regen staan! Dan weer naar binnen lopen en naar buiten kijken naar de regen. Dan ben je blij dat je binnen zit. Misschien helpt het 😉
Volgende keer
lientje69
19-11-2024 om 16:56
Wieder schreef op 19-11-2024 om 16:16:
[..]
Dat is ook mijn ervaring. Ze willen nog net je pincode niet weten en alles moet in vijfvoud aangeleverd worden, en vervolgens zijn ze zelf zo onzorgvuldig dat het ons bijna het huis gekost heeft. Toen ben ik onbeschaafd uit mijn stekker gegaan, dan maar geen vrienden.
Herkenbaar. Hier heeft man uiteindelijk gedreigd met de vrachtwagen de pui eruit te rijden als ze de benodigde stukken niet voor 4 uur aan zouden leveren. Na dat we dus al 3 maanden bezig waren met aanleveren. En opnieuw . En toen was dit weer zoek. En toen dat.. huis zou aan onze neus voorbij gaan door HUN opeenstapeling van fouten. Afijn. Kwart voor 4 was het laatste benodigde ( opnieuw verdwenen maar blijkbaar hadden ze het toch , ja duh, we hadden het al 4 keer aangeleverd ter beoordeling ) binnen. En hadden we op de valreep het huis toch nog. Na al 2 keer de termijn verlengd te hebben, derde keer ging verkoper uiteraard niet mee akkoord.
Gewoon triest dat soort onzorgvuldigheid. Levert zó veel stress op. Dreigen is niet goed uiteraard. Maar in ons geval werkte het wel... Zou niet nodig moeten zijn.
kerst
19-11-2024 om 17:02
Dees! schreef op 19-11-2024 om 12:53:
[..]
Soort van herkenning hier. Ik ben me er inderdaad heel actief tegenaan gaan bemoeien en dat vonden ze niet leuk. Maar ach ik zat daar ook niet voor de populariteitsprijs maar voor mijn nieuwe huis. Bij ons kon er toen in een week tijd opeens een heleboel.
Maar het was jazeker een heel spannende en vermoeiende tijd.
Over welke partij gaat het hier? Makelaar? De bank?
Loulou39
19-11-2024 om 17:24
Dees! schreef op 19-11-2024 om 12:53:
[..]
Soort van herkenning hier. Ik ben me er inderdaad heel actief tegenaan gaan bemoeien en dat vonden ze niet leuk. Maar ach ik zat daar ook niet voor de populariteitsprijs maar voor mijn nieuwe huis. Bij ons kon er toen in een week tijd opeens een heleboel.
Ook herkenning hier helaas, mijn contactpersoon ging onaangekondigd op vakantie en had niets overgedragen aan een collega.
Ik ben ook zo uit m’n dak gegaan aan de telefoon: alle spanning en stress kwam er uit 😅 compleet met tranen aan het eind. En toen kon het ineens allemaal met spoed langs alle betreffende afdelingen en een paar dagen later had ik goedkeuring.
@Koettie: ik hoop dat deze mevrouw snapt dat nog even wachten toch minder tijd kost dan opnieuw het hele verkooptraject ingaan.
Beterlaat2021!
19-11-2024 om 17:24
Beterlaat2021! schreef op 16-11-2024 om 15:59:
[..]
Ik quote mezelf even! Ik heb een mailtje aan de Lidl gestuurd, met de vraag wat het nut is van dat weegplateau.
Nou, snel antwoord :
Dit is een automatisch verzonden bericht
Je hebt ons zojuist een bericht gestuurd dat door LiA, onze digitale
Lidl-assistent, is bekeken. LiA vermoedt dat jouw bericht gaat over de
leverbaarheid van de ski-jassen die achterop onze folder stonden.
Deze
jassen zijn helaas niet leverbaar en zullen ook niet op een later
moment beschikbaar komen. Het spijt ons dat we geen beter bericht voor
je hebben.Nog vragen?
Als bovenstaande jouw vraag niet
heeft beantwoord, dan verzoeken we je te reageren op deze e-mail. We
streven ernaar jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
Absurd, niet? Leve de chatbots!
Ik quote mezelf weer even. Drie mailtjes later ben ik gebeld door iemand van de Lidl, om e.e.a. uit te leggen.
Volgens hem is het even wennen met de weegplaat, maar werkt het uiteindelijk beter, omdat je geen 'vergissingen' kan maken met het scannen. Alle artikelen in de winkel zijn gewogen dus als er iets verkeerd gescand wordt (hoe dan?) en op de plaat gelegd wordt geeft het apparaat een signaal af en moet personeel aan te pas komen. Het enige wat je verkeerd kunt scannen zijn volgens mij het brood en het losse fruit.
Volgens hem waren er altijd klachten van mensen die iets verkeerds gescand (en dus betaald) hadden...
Dat lijkt mij sterk; ik denk toch dat dit systeem voor de Lidl beter is dan het oude systeem. Ik vermoed dat de klanten liever even in de rij bij de gewone kassa gaan staan dan prutsen bij de nieuwe zelfscan.
We zijn het niet eens geworden. Hij kondigde aan dat op termijn alle zelfscan kassa's van de Lidl dit systeem zullen krijgen. We zullen zien.
Yumi
19-11-2024 om 18:49
Wieder schreef op 19-11-2024 om 08:20:
[..]
Ga even een tijdje in de regen staan! Dan weer naar binnen lopen en naar buiten kijken naar de regen. Dan ben je blij dat je binnen zit. Misschien helpt het 😉
Milala
19-11-2024 om 19:37
@Beterlaat
Ik moest gisteren aan je bericht denken toen ik met 6 broodjes aan de zelfscan stond, geen fouten gemaakt maar dat ding bleef beweren van wel. Als ze echt het gewicht van je boodschappen gaan wegen en vergelijken met een vooraf geschat gewicht.. dan snap ik dat het niet werkt want alle artikelen hebben een bepaalde marge.. die wijken dus vaak af
Koettie
19-11-2024 om 21:27
Ik was vandaag aan het werk, vanmorgen wel mijn adviseur gesproken en die ging bellen en dingen doen. Geen terugkoppeling gehad nog.
Hij gaf aan dat het mogelijk eerst van liniear naar annuïteitenhypotheek omgezet moest worden (op beiden namen???) en daarna over op mn ex. Als dat zo is dan is t kut want heb nog niets getekend dus weer een dag verloren. Maarja ga ook niet tekenen voor ik dat zeker weet. Dus geen idee nog.
Chantal2022
20-11-2024 om 09:07
Beterlaat2021! schreef op 19-11-2024 om 17:24:
[..]
Ik quote mezelf weer even. Drie mailtjes later ben ik gebeld door iemand van de Lidl, om e.e.a. uit te leggen.
Volgens hem is het even wennen met de weegplaat, maar werkt het uiteindelijk beter, omdat je geen 'vergissingen' kan maken met het scannen. Alle artikelen in de winkel zijn gewogen dus als er iets verkeerd gescand wordt (hoe dan?) en op de plaat gelegd wordt geeft het apparaat een signaal af en moet personeel aan te pas komen. Het enige wat je verkeerd kunt scannen zijn volgens mij het brood en het losse fruit.
Dit gaat toch gewoon om mensen die een rol drop scannen en dan wasmiddel in hun tas doen?
of zoals een ex-collega trots vertelde een hele zak advocados af te rekenen door er maar 1 af te wegen
Beterlaat2021!
20-11-2024 om 15:32
Als je kwaad wilt, kun je natuurlijk nog steeds iets in je tas doen zónder het te scannen, maar de voorbeelden die jij geeft kunnen inderdaad niet meer.
Yumi
20-11-2024 om 16:43
Ik erger me aan de schilders, waarom maken ze niet af waar ze mee bezig zijn? Ze werken echt overal en nergens en zijn na elk uur een half uur pleitte 🙄Vanmorgen regende het, dus ik denk, hé hé ff rustig koffie in mijn badjasje voor ik ga douchen... Staat er toch weer iemand voor mijn raam, is een half uur bezig en verdwijnt weer. Heb niemand meer gezien, maar moet er wel continu rekening mee houden.
Irritant dat ik niet weet wanneer ze komen, ben niet gewend aan mensen voor mijn raam op 3 hoog 🤨
GroenTuintje
20-11-2024 om 17:23
aan een moeder in een cafetaria die met een enorm hoestend kind binnen kwam. En vervolgens begon dat kind voor mijn neus nog harder te hoesten . Ik ben net weer opgeknapt van een flink virus, zit niet te wachten op weer een ander ellendig virus
Dolfje
20-11-2024 om 18:18
De ov kaart van man is verlopen maar er staat nog geld op. Nu zijn we al een half uur bezig om dat terug te krijgen want we willen de kaart niet vernieuwen. Eerst was de inlog fout, raar want ik maakte net een nieuwe inlog en nu staat er " vraag geld terug" en dan springt het weer terug.
rooiekater
20-11-2024 om 19:49
Dolfje schreef op 20-11-2024 om 18:18:
De ov kaart van man is verlopen maar er staat nog geld op. Nu zijn we al een half uur bezig om dat terug te krijgen want we willen de kaart niet vernieuwen. Eerst was de inlog fout, raar want ik maakte net een nieuwe inlog en nu staat er " vraag geld terug" en dan springt het weer terug.
Herkenbaar ik ben uiteindelijk gaan bellen na 6000 foutmeldingen