Huiskamer
kerst
05-01-2025 om 13:36
Friezinnetje schreef op 05-01-2025 om 13:16:
Dat er al weer code geel/oranje was afgekondigd en er geen noemenswaardige sneeuw is gevallen hier. Paniek voor niks
Dat geldt hier ook..
Maar ik heb liever een keer code geel/ oranje voor niks, dan compleet verrast te worden door ijs en sneeuw op de (auto)wegen!
Mama-Inge
05-01-2025 om 14:07
Aan man, ik was wat aan het keten met de pubers.
En dan zo moeilijk kijken als er wat meer lawaai gemaakt word (was niet eens overdreven of zo)
Met het verkeerde been uit bed gekomen waarschijnlijk
Maar zo komen er vrienden van ons en dan is alles op zijn manier koek en ei en heeft hij het hoogste woord
Loulou39
05-01-2025 om 15:24
Friezinnetje schreef op 05-01-2025 om 13:16:
Dat er al weer code geel/oranje was afgekondigd en er geen noemenswaardige sneeuw is gevallen hier. Paniek voor niks
Hier lag vanmorgen een enorm pak sneeuw. Daarna alleen maar regen, dus nu is het een vieze, glibberige troep.
Het was inderdaad handiger geweest van het KNMI om code geel alleen af te kondigen voor de regio’s waar het betrekking op had.
Auwereel
05-01-2025 om 15:27
Loulou39 schreef op 05-01-2025 om 15:24:
[..]
Hier lag vanmorgen een enorm pak sneeuw. Daarna alleen maar regen, dus nu is het een vieze, glibberige troep.
Het was inderdaad handiger geweest van het KNMI om code geel alleen af te kondigen voor de regio’s waar het betrekking op had.
Kan jij het KNMI dan even van een weermodel voorzien die nauwkeuriger kan aangeven waar hoeveel valt en hoeveel overlast dat geeft?
Loulou39
05-01-2025 om 15:30
Auwereel schreef op 05-01-2025 om 15:27:
[..]
Kan jij het KNMI dan even van een weermodel voorzien die nauwkeuriger kan aangeven waar hoeveel valt en hoeveel overlast dat geeft?
Hahaha, nope! (Ik ben de beste stuurlui…)
Wieder
05-01-2025 om 15:52
Code geel interpreteer ik gewoon als: jongens, doe vooral gewoon je ding maar pas een beetje op. Dat associeer ik niet met paniek. Eerder een liefkozende bezorgdheid van het knmi, zoals je moeder zegt als je naar huis gaat: rij voorzichtig! 😉
Dolfje
05-01-2025 om 16:22
Wieder schreef op 05-01-2025 om 15:52:
Code geel interpreteer ik gewoon als: jongens, doe vooral gewoon je ding maar pas een beetje op. Dat associeer ik niet met paniek. Eerder een liefkozende bezorgdheid van het knmi, zoals je moeder zegt als je naar huis gaat: rij voorzichtig! 😉
Dat is eigenlijk wel een goede benaderin!
SuzyQFive
05-01-2025 om 18:32
Precies, zo zie ik dat ook. Code oranje wel echt oppassen en code rood: blijf thuis met een warme kop thee en netflix tenzij je niet anders kan.
SuzyQFive
05-01-2025 om 18:36
Voor mijn dochter die sinds februari een implanon heeft maar het laatste halfjaar om de haverklap ongesteld is.
Broodjebrie
05-01-2025 om 18:47
Zo denk ik er ook over.
lientje69
05-01-2025 om 19:55
Ik erger me vreselijk aan een TO die een ongelooflijk gebrek aan zelfinzicht toont. Moet echt op mijn handen gaan zitten
Yumi
05-01-2025 om 23:02
Vraag verkoopster of ze even kan kijken welke truien van katoen zijn, want ik kan niet tegen polyester, acryl of wol en heb mijn leesbril niet bij. Heb er 2 heb gekozen, en nu blijkt er in één van de truien 40% acryl te zitten Het vervelende is dat daar nu pas achter kom en dat is bijna 2 maanden na aankoop. Baal er zo van, had hem nog niet gedragen en gisteren kwam ik er pas achter. Weet wel iemand die ik er blij mee kan maken, maar dat was niet de bedoeling toen ik hem kocht.
Koettie
06-01-2025 om 11:38
Belde de bank waar ik mn hypotheek heb dat ik geen inloggegevens heb ontvangen. Kon ze mn hele adres niet vinden. Al mn adressen van afgelopen jaar geprobeerd maar niets. Dus moet nu naar een contactpunt. Bijzonder weer
Moederkareltje
06-01-2025 om 11:57
Wederom aan man. Ik moet morgen een medische ingreep ondergaan waar ik erg tegenop zie en wat pijn gaat doen. Ik vertel aan man in 5 zinnen wat ik morgen ga doen aangezien hij er niet een keer naar gevraagd heeft en zeg dat ik de oppas zijn nummer geef mocht ik niet op tijd thuis zijn of er onderweg iets gebeuren omdat ik met ov ga. Man slaat alleen aan op waarom moet oppas mijn nr en verbetert een woord. Nul op inhoud en ik zeg hem dat als hij op zijn werk ook zo tegen zijn cliënten doet hij een slechte psycholoog is. Hij zegt ik ben thuis ik ben hier geen psycholoog. Nee maar wel mijn vent. Ik ben weggelopen en heb me opgesloten op de badkamer om niet te ontploffen bij de kinderen. Hij roept nog even dat ik in therapie moet om mijn emoties te regulieren, volwassen moet worden en niet altijd moet weglopen en mijn excuses moet aanbieden omdat ik hem een slechte psycholoog noem. Ik ontplof bijna nog meer maar heb al mijn woorden ingeslikt voor de kinderen.
Ik ben bijna zover om te gaan scheiden. Heb bijna al mijn spullen al bij mijn moeder staan.