Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Mayosate schreef op 17-10-2024 om 11:38:

aan de verkopers van ons huis die over van alles hebben gelogen, en nu komen we er achter dat onze ketel geen 7 jaar oud is maar gewoon al 13 jaar oud
Voor nu is hij nog goed gekeurd maar volgend jaar moeten we een nieuwe, omdat hij ook niet op de juiste plaats is gemonteerd en dit model Max 15 jaar mee gaat. Balen weer. Maar het heeft geen nut om met die verkopers in gesprek te gaan. Vorig jaar is het echt uit de hand gelopen met de verbouwing toen we allerlei verborgen verbreken tegen kwamen, waar zij van wisten want dat gaven ze gewoon toe


edit: we hebben uiteraard een bouwkundige keuring gedaan maar veel verborgen gebreken waren zodanig weg gewerkt dat de keurder dit niet had kunnen zien. Pas bij verbouwen kwamen we er achter. En op de ketel waren alle stickers tot 7 jaar terug weg gehaald. De monteur kon het achterhalen middels een bestand dat zij hebben icm serienummer

Maar dat is toch gewoon strafbaar? De verkoper heeft toch de verplichting om verborgen gebreken te melden?

Mayosate schreef op 17-10-2024 om 09:25:

[..]

Dat is echt raar. Hier mag je dan op gereserveerde tijd gebruik maken van dat soort sport apparaten bij de praktijk zelf, zonder extra kosten

Ze hebben 'n zaaltje waarin ook een hometrainer staat, die kon ik reserveren maar moest dan het tarief voor een fysioconsult betalen. Dat werd me teveel aangezien ik al door mijn (20) fysio behandelingen heen ben, die ook nodig heb en zelf betaal.

Herfstappeltaart schreef op 17-10-2024 om 13:24:

[..]

Maar dat is toch gewoon strafbaar? De verkoper heeft toch de verplichting om verborgen gebreken te melden?

Dat klopt maar de rechtsbijstand die we toen hadden gaf aan dat we niks konden bewijzen zolang zij ontkennen bij officiële instanties. Dat ze het aan ons hadden toegegeven was niet genoeg. Met die ketel hebben we nu wel degelijk bewijs, ook uit de documenten van makelaar dus ik wil er misschien nog wel achteraan maar twijfel, omdat die verkopers ons ook gingen bedreigen destijds 

Mayosate schreef op 17-10-2024 om 13:32:

[..]

Dat klopt maar de rechtsbijstand die we toen hadden gaf aan dat we niks konden bewijzen zolang zij ontkennen bij officiële instanties. Dat ze het aan ons hadden toegegeven was niet genoeg. Met die ketel hebben we nu wel degelijk bewijs, ook uit de documenten van makelaar dus ik wil er misschien nog wel achteraan maar twijfel, omdat die verkopers ons ook gingen bedreigen destijds

Jeetje wat afschuwelijk voor jullie zeg...

Mayosate schreef op 17-10-2024 om 13:32:

[..]

Dat klopt maar de rechtsbijstand die we toen hadden gaf aan dat we niks konden bewijzen zolang zij ontkennen bij officiële instanties. Dat ze het aan ons hadden toegegeven was niet genoeg. Met die ketel hebben we nu wel degelijk bewijs, ook uit de documenten van makelaar dus ik wil er misschien nog wel achteraan maar twijfel, omdat die verkopers ons ook gingen bedreigen destijds

Ach wat naar voor jullie! Wat een vreselijke mensen zijn er toch, de boel belazeren en dan ook nog bedreigen. Ik begrijp dat je er achteraan wil, zou je hier vooraf met de  politie over kunnen overleggen? 

Een collega van mijn vorige afdeling is overleden. Dus ik vanmorgen even naar die afdeling om het condoléanceboek te tekenen. Staat er een elektrische kaars naast haar foto. Is vast vanwege de veiligheid maar ik vond het zó stom dat het geen echte was. 

ik zag een leuke functie op LinkedIn.
Maar eerst een CV in elkaar knutselen want de bestaande was ongeschikt.
Google op CV voorbeeld, zag er leuk uit dus ik ga alles invullen zodat ik deze met de download knop kan bewaren.
Dacht ik.
Download knop leidt alleen tot een account aanmaken pagina waarbij je 0,99 euro moet betalen, en dan zat je ook gelijk vast aan een maand abonnement betalen a 14,50 en dan pas kan je opzeggen.
Dus 1 cv kost minstens 15 euro.

hmmmmmmmm. Toch zelf maar wat in Word knutselen

Naminokurashi schreef op 17-10-2024 om 12:00:

[..]

Ik heb Adalimumab spuiten. Dinsdag kreeg ik 2x 40 mg spuiten. Volgende week 40 mg en dan om de 2 weken 40 mg

Ik had eerst Enstilar schuim en Protopic. Maar ik zit onder de psoriasis en er is niet tegen op te smeren. Ben goede kandidaat voor die spuiten. Ik hoop echt dat het werkt. Word er knettergek van. Van die psoriasis dan

Mijn moeder had er ook erg last van, daar hielp lichttherapie het beste voor maar toen verzekeringsvoorwaarden veranderden had ze er geen recht meer op (ze had een plek van 2cm2 te weinig ofzo). 

En goudsbloem smeren werkte voor haar beter dan al die andere zalven. Maar ze is inmiddels al 12 jaar dood dus hoop dat er intussen betere alternatieven zijn.

Mammografie in streekziekenhuis. Mijn eerste. Helaas moest ik huilen van de pijn, maar ik werd heel goed opgevangen door de laborante. Mijn man was in de wachtkamer. De ruimtes waren zo gehorig dat hij me (echt niet hard) had horen huilen. Er zaten nog twee anderen in die wachtkamer... 

SuzyQFive schreef op 17-10-2024 om 18:29:

[..]

Mijn moeder had er ook erg last van, daar hielp lichttherapie het beste voor maar toen verzekeringsvoorwaarden veranderden had ze er geen recht meer op (ze had een plek van 2cm2 te weinig ofzo).

En goudsbloem smeren werkte voor haar beter dan al die andere zalven. Maar ze is inmiddels al 12 jaar dood dus hoop dat er intussen betere alternatieven zijn.

Mag ik vragen hoe ze dat smeerde (als je dat nog weet)? Is het hetzelfde als calendula zalf? Vriend heeft enorm veel last van psoriasis. 

Aan man. Ik slaap weer in een hotel. Het wordt er niet goedkoper op met 2 kinderen. 4 persoonskamer geboekt om 19.30. Prijzen zijn niet voor de poes. Bah. Ze slapen eindelijk en ik zo ook. Ben kapot. 

Moederkareltje schreef op 18-10-2024 om 00:15:

Aan man. Ik slaap weer in een hotel. Het wordt er niet goedkoper op met 2 kinderen. 4 persoonskamer geboekt om 19.30. Prijzen zijn niet voor de poes. Bah. Ze slapen eindelijk en ik zo ook. Ben kapot.

Wat heftig. Je hebt toch nog erg jonge kinderen? Is relatietherapie  een idee? Steeds in een hotel is ook niet te betalen  uiteindelijk. 

Moederkareltje schreef op 18-10-2024 om 00:15:

Aan man. Ik slaap weer in een hotel. Het wordt er niet goedkoper op met 2 kinderen. 4 persoonskamer geboekt om 19.30. Prijzen zijn niet voor de poes. Bah. Ze slapen eindelijk en ik zo ook. Ben kapot.

Dat klinkt niet echt goed,  gaat het met je?  

Moederkareltje schreef op 18-10-2024 om 00:15:

Aan man. Ik slaap weer in een hotel. Het wordt er niet goedkoper op met 2 kinderen. 4 persoonskamer geboekt om 19.30. Prijzen zijn niet voor de poes. Bah. Ze slapen eindelijk en ik zo ook. Ben kapot.

Waarom ga jij met 2 kleine kinderen in een hotel slapen? Thuis kom je veel meer tot rust, al is het alleen maar dat ze dan in hun eigen omgeving zijn..?

Naminokurashi schreef op 17-10-2024 om 12:00:

[..]

Ik heb Adalimumab spuiten. Dinsdag kreeg ik 2x 40 mg spuiten. Volgende week 40 mg en dan om de 2 weken 40 mg

Ik had eerst Enstilar schuim en Protopic. Maar ik zit onder de psoriasis en er is niet tegen op te smeren. Ben goede kandidaat voor die spuiten. Ik hoop echt dat het werkt. Word er knettergek van. Van die psoriasis dan

Oh heftig zeg! Zo heb ik het gelukkig niet.  Hoop dat het je helpt. Ik weet met die plekken op mijn hoofd al hoe gekmakend het is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.