Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dat ik weer een koortslip en opgezette klieren hen.

Ik voel ook een koortsblaar opkomen 

mijn kitten lijkt alles op te eten wat hij tegenkomt. Nu heeft hij een droge fusilli stuk te pakken. En mijn avondeten is ook niet veilig.

kerst schreef op 08-10-2024 om 19:59:

mijn kitten lijkt alles op te eten wat hij tegenkomt. Nu heeft hij een droge fusilli stuk te pakken. En mijn avondeten is ook niet veilig.

Zou maar uit de buurt blijven, als ik jou was 😼

Krijg de vraag bijna nooit maar gister raak, 'waarom wil je eigenlijk geen kinderen?' Dus ik reageerde heel eerlijk, gewoon geen zin in/behoefte aan. En dat vond ze geen antwoord, vond ik zo bijzonder. Waarom wil je geen rode fiets maar een groene, sommige dingen zijn nou eenmaal zo toch? Heb geen sterk achterliggende reden of argumenten, heb gewoon nooit gedacht 'leuk, ga ik doen.' 

Ze maakte er verder geen punt van ofzo maar was gewoon benieuwd naar de reden, ze dacht vanwege het milieu of wst dan ook. Terwijl ik eerder denk dat je je argumentatie aanpast aan je wens dan andersom. Maar goed, bijzonder gesprek. 

Dat soort gesprekken heb ik toen ik rond de dertig was ook wel gehad. Zei wel eens " ik wil ook geen caravan /paard / motor / of wat dan ook, moet ik daar ook een duidelijke reden voor hebben?" Toen was het meestal wel klaar mee dat soort vragen.

Kleine ergernis, sprintermaterieel bij een intercityverbinding. Om te werken moet nu mijn laptop op schoot, die gaat gloeien...

Auwereel schreef op 09-10-2024 om 08:47:

Kleine ergernis, sprintermaterieel bij een intercityverbinding. Om te werken moet nu mijn laptop op schoot, die gaat gloeien...

Dat komt natuurlijk omdat je zo’n hottie bent  

Maar eh: laptop -> schootcomputer?

Ik snap dat het vervelend is hoor!

Koettie schreef op 09-10-2024 om 06:26:

Krijg de vraag bijna nooit maar gister raak, 'waarom wil je eigenlijk geen kinderen?' Dus ik reageerde heel eerlijk, gewoon geen zin in/behoefte aan. En dat vond ze geen antwoord, vond ik zo bijzonder. Waarom wil je geen rode fiets maar een groene, sommige dingen zijn nou eenmaal zo toch? Heb geen sterk achterliggende reden of argumenten, heb gewoon nooit gedacht 'leuk, ga ik doen.'

Ze maakte er verder geen punt van ofzo maar was gewoon benieuwd naar de reden, ze dacht vanwege het milieu of wst dan ook. Terwijl ik eerder denk dat je je argumentatie aanpast aan je wens dan andersom. Maar goed, bijzonder gesprek.

Oh ja bloedirritant en eigenlijk ook vragen die mensen niks aan gaan. Alsof je je moet verdedigen. Je vraagt toch ook niet waarom iemand wel kinderen heeft?

Tot vorig jaar kregen wij ook regelmatig de vraag of (soms zelfs wanneer) ons tweede kind zou komen....Euh niet? Dat jij er 4 hebt Gerda maakt niet dat ik dat ook moet. Wij hebben bewust voor 1 kind gekozen. Soms waren mensen zo brutaal dat ze gewoon vroegen of het was omdat we niet oo de natuurlijke manier zwanger konden raken? Euh say what? Nee hoor ik was bij de eerste poging direct zwanger maar dat gaat jou niks aan. 

Toen ik ging zeggen "heb je wel gezien hoe perfect mijn kind is? Zo'n perfect exemplaar lukt maar 1 keer hoor" hielden mensen ermee op. 😅🤣 1 zeurde door en toen zei ik tegen haar "kinderen zijn geen pannenkoeken, niet bij iedereen mislukt de eerste"..liep ze weg 🤣🤣

Koettie schreef op 09-10-2024 om 06:26:

Krijg de vraag bijna nooit maar gister raak, 'waarom wil je eigenlijk geen kinderen?' Dus ik reageerde heel eerlijk, gewoon geen zin in/behoefte aan. En dat vond ze geen antwoord, vond ik zo bijzonder. Waarom wil je geen rode fiets maar een groene, sommige dingen zijn nou eenmaal zo toch? Heb geen sterk achterliggende reden of argumenten, heb gewoon nooit gedacht 'leuk, ga ik doen.'

Ze maakte er verder geen punt van ofzo maar was gewoon benieuwd naar de reden, ze dacht vanwege het milieu of wst dan ook. Terwijl ik eerder denk dat je je argumentatie aanpast aan je wens dan andersom. Maar goed, bijzonder gesprek.

Mijn dochter heeft geen partner èn wil absoluut geen kinderen. Maar toch is ze erg gelukkig. Onbegrijpelijk hè.😉

Die loopt zich ook al haar hele leven te verantwoorden 🙄

Herfstappeltaart schreef op 09-10-2024 om 15:31:

[..]

Mijn dochter heeft geen partner èn wil absoluut geen kinderen. Maar toch is ze erg gelukkig. Onbegrijpelijk hè.😉

Die loopt zich ook al haar hele leven te verantwoorden 🙄

Ja dat kan echt niet!! Die doet alsof hoor. Je weet toch dat iedereen een partner nodig heeft. En een kind of anders op zijn minst 20 katten. 🙃

PinkFlower schreef op 09-10-2024 om 15:54:

[..]

Ja dat kan echt niet!! Die doet alsof hoor. Je weet toch dat iedereen een partner nodig heeft. En een kind of anders op zijn minst 20 katten. 🙃

Ik ben zo ontzettend moe. En daardoor kan ik niet doen wat ik wil doen. En de dingen die ik wel doe gaan meh. En dan moet ik vanavond ook nog sporten (waarschijnlijk als ik er eenmaal ben dan vind ik het wel weer leuk).

Waarom vind ik dingen die andere mensen zo goed lukken zo moeilijk. Opgeruimd huis bijhouden, dingen op tijd betalen, belastingdienst bellen. Argh... Gelukkig kan ik wel goed werken. 

SuzyQFive schreef op 09-10-2024 om 12:44:

[..]

Dat komt natuurlijk omdat je zo’n hottie bent

Maar eh: laptop -> schootcomputer?

Ik snap dat het vervelend is hoor!

Hottie, hihi! 

Degene die bedacht heeft dat computers geschikt zijn voor op schoot, moet een asbest schoot gehad hebben!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.