Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Mayosate schreef op 03-10-2024 om 11:30:

ik voel me een beetje sip. Ik ben zwanger, deel er al weinig over want ben alleen maar misselijk. Dus zolang iemand niet vraagt hoe het gaat, vertel ik aan vriendinnen niks eigenlijk omdat ik ze niet wil lastig vallen met die misselijkheid.
Vervolgens krijg ik in 6 dagen tijd van twee vriendinnen te horen dat ze niks meer van m’n zwangerschap willen horen want het interesseert ze toch niet. Ik ben verbaasd maar ook vooral sip er van, straks als ik me beter voel kan ik dus ook niks delen. Nou ja…

Wow wat een gemene reactie van hun. En dat zij dan vriendinnen. Mijn vriendinnen vertellen ook wel eens iets tegen mij dat me eigenlijk niet zoveel interesseert of waar ik weinig mee kan. Zal andersom ook zo zijn maar als vriendinnen luister je toch gewoon naar elkaars verhalen en dingen waar iemand mee zit...

Idd maar eens af gaan wegen of deze vriendinnen wel echte vriendinnen zijn of meer kennis.

Bakblik schreef op 02-10-2024 om 07:56:

Mensen die gisteravond tegen de wens van de artiest in keihard vals mee zaten te zingen. De artiest opende de show met met een soort "plan voor de avond". Gaf aan dat er diverse liedjes gezongen zouden worden VOOR het aanwezige publiek en dat het publiek bij een aantal liedjes mee mocht zingen op aanwijzingen van de artiest. Zo naar als er dan iemand bij een klein intiem liedje vals mee zit te blèren in je oor.

Edit: er was zelfs tijd en ruimte gemaakt waarin je de artiest mocht fotograferen. Dus al die mensen met mobieltjes die tijdens de voorstelling zaten te klikken en filmen: Dat was rete irritant!!!!!

Mensen die gaan staan op een zitplek vind ik ook heel erg irritant. Als er foto’s gemaakt worden zonder flits vind ik het niet zo’n ramp. 

Zo dat is lullig zeg Mayosate! (En ik ben notabene ook bewust kinderloos, wat niet zeggen wil dat ik niet meeleef met iemand die wel kinderen wil/zwanger is)
 Alsof er wetboeken zijn wat je met vrienden deelt..
Ik zou daar wel wat van zeggen eerlijk gezegd maar goed ik ken jouw vriendinnen niet..

PinkFlower schreef op 02-10-2024 om 14:42:

Aan de woningbouw. In het voorjaar is onze leiding afgedopt. We hebben nu nog 1 verwarming, gelukkig de.woonkamer. Maar verder niet. Ik heb voor de zomervakantie al meermaals gebeld, steeds zou ik worden terug gebeld voor een afspraak. Gebeurde niet dus paar weken later weer gebeld, zelfde verhaal. Oke eerst maar op vakantie.
Twee weken terug nette mail gestuurd met ook verzoek niet te bellen want ik wil alles zwart op wit hebben en dat de koude dagen eraan komen en we graag een verwarming willen want mijd zit anders in de kou. Niks gehoord!
Gisteren boze mail gestuurd want nu echt klaar ermee....vandaag wordt ik meteen gebeld!

Hoezo moet je eerst boos worden? Wat is dat voor maatschappij waar we in zitten? Waarom help je me niet als ik iets aardig vraag? Waarom wachten tot de grens is bereikt en kan het dan wel?

Gaat ook nog staartje krijgen want we dienen een officiële klacht in. Ik heb nu een afspraak voor volgende week pas. En dan komt er eerst iemand kijken wat er moet gebeuren en dan pas een afspraak voor reparatie. Terwijl dat opschrijven al is gebeurd, incl foto's toen ze de leiding hebben afgedopt. Maar nee dit is hoe het moet 🤦🏽‍♀️. Er moeten voor de reparatie twee verschillende bedrijven elkaar aflossen. De woningbouw moet de gaten maken, dan komt het leiding bedrijf nieuwe leidingen leggen en dan moet de woningbouw de boel weer dicht maken. Dus dat plannen gaat ook lastig zijn is gezegd. Nog even en we zitten in november voor we verwarming hebben.....

Scheelt wel engergiekosten 🤣🤣🙊

Je kan hier huurverlaging voor eisen trouwens

Mayosate schreef op 03-10-2024 om 11:30:

ik voel me een beetje sip. Ik ben zwanger, deel er al weinig over want ben alleen maar misselijk. Dus zolang iemand niet vraagt hoe het gaat, vertel ik aan vriendinnen niks eigenlijk omdat ik ze niet wil lastig vallen met die misselijkheid.
Vervolgens krijg ik in 6 dagen tijd van twee vriendinnen te horen dat ze niks meer van m’n zwangerschap willen horen want het interesseert ze toch niet. Ik ben verbaasd maar ook vooral sip er van, straks als ik me beter voel kan ik dus ook niks delen. Nou ja…

Wat horkerig zeg 🙁

JtM schreef op 03-10-2024 om 12:19:

Van je vriendinnen moet je het hebben Mayosate. Dat zou ik geen vriendinnen meer noemen.

Wij huren particulier en onze wbv heeft besloten dat onze open haard (alle open haarden in deze huizen) er z.s.m. uit gaan. Een hoop redenen die nergens op slaan, de hoofdreden zal wel dat CO2 geneuzel zijn.
Beetje jammer dat we net onze open haard hebben laten vegen a 75E, en voor 150E hout hebben gekocht. Daarbij willen ze ons afschepen met een vergoeding voor het repareren van muren waar we niet eens een muur van kunnen doen, laat staan twee.
Morgen maar eens bellen, pff. Wij zijn juist zo blij met onze open haard en hebben deze in de winter regelmatig aan.

*Voor de mensen die nu gaan vertellen hoe slecht de open haard is voor het milieu, hou ajb die opmerkingen voor je, zo geen zin in.*

Het is wel slecht voor mensen met Astma en ik ga ervan uit dat jij je wel aan de stookadviezen houdt. Dus op de dagen met slechte weersomstandigheden niet stoken. 

JtM schreef op 03-10-2024 om 12:19:



Wij huren particulier en onze wbv heeft besloten dat onze open haard (alle open haarden in deze huizen) er z.s.m. uit gaan. Een hoop redenen die nergens op slaan, de hoofdreden zal wel dat CO2 geneuzel zijn.
Beetje jammer dat we net onze open haard hebben laten vegen a 75E, en voor 150E hout hebben gekocht. Daarbij willen ze ons afschepen met een vergoeding voor het repareren van muren waar we niet eens een muur van kunnen doen, laat staan twee.
Morgen maar eens bellen, pff. Wij zijn juist zo blij met onze open haard en hebben deze in de winter regelmatig aan.

*Voor de mensen die nu gaan vertellen hoe slecht de open haard is voor het milieu, hou ajb die opmerkingen voor je, zo geen zin in.*

Ben ik even blij dat jij niet mijn buurvrouw bent. Ik heb astma en redelijk vaak bronchitis. 

Als jij maar je open haard kan aansteken, dan neem ik wel een Prednison kuur voor wanneer ik weer bronchitis heb, of voor de zoveelste keer hartstikke benauwd heb.

Mayosate schreef op 03-10-2024 om 11:30:

ik voel me een beetje sip. Ik ben zwanger, deel er al weinig over want ben alleen maar misselijk. Dus zolang iemand niet vraagt hoe het gaat, vertel ik aan vriendinnen niks eigenlijk omdat ik ze niet wil lastig vallen met die misselijkheid.
Vervolgens krijg ik in 6 dagen tijd van twee vriendinnen te horen dat ze niks meer van m’n zwangerschap willen horen want het interesseert ze toch niet. Ik ben verbaasd maar ook vooral sip er van, straks als ik me beter voel kan ik dus ook niks delen. Nou ja…

Dikke : wat een heksen met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.


ik zit in het fertiliteit-traject, dus voor mij is alles dubbel.

Al zou ik nooit zoiets tegen een zwangere vriendin zeggen. 
ik gun iedere vrouw een goede/fijne zwangerschap.


sterkte Mayosate heb je iets van gember in huis of volgens een zwangere collega raketijsjes 

SuzyQFive schreef op 03-10-2024 om 13:20:

[..]

Mensen die gaan staan op een zitplek vind ik ook heel erg irritant. Als er foto’s gemaakt worden zonder flits vind ik het niet zo’n ramp.

We kregen als zal ook even "zangles". Waarbij we wat oefeningen moesten doen met staan en zitten en dan goed je buik voelen met je handen. En dan luid van die la la la la la kreten. De niet goed ter been zijnde mensen kregen aparte aanwijzingen. Hoorde ik gisteren van iemand die er ook bij was dat dat wel jammer was, want toen kon ze het niet meer zien. 

Dus ik zeg: Tja,  als je zelf kiest om niet op een plek te gaan zitten op de eerste rij en de hoeken van de rijen maar helemaal in het midden dan is het je eigen schuld. Alle mensen met rollator/rolstoel werden naar binnen geleid door een vrijwilliger en dan op goede plaatsen neergezet als ze niet mee konden "gymen".

Het was een speciale voorstelling voor senioren in het dorpshuis.  Ik was mee als mantelzorger. Was veruit De jongste van de groep. 

Edit: Als het voor jou niet zo'n soort voorstelling was dan begrijp ik je frustratie helemaal hoor.  

JtM

JtM

03-10-2024 om 14:11 Topicstarter

Naminokurashi schreef op 03-10-2024 om 13:45:

[..]

Ben ik even blij dat jij niet mijn buurvrouw bent. Ik heb astma en redelijk vaak bronchitis.

Als jij maar je open haard kan aansteken, dan neem ik wel een Prednison kuur voor wanneer ik weer bronchitis heb, of voor de zoveelste keer hartstikke benauwd heb.

Volgens mij is lezen niet je sterkste kant, of wel?

En daarbij, als jij in een huis gaat wonen met open haard (waarvan je dus weet dat jouw buren naast/achter je ook een open haard hebben) kan je dan van al je buren verwachten dat zij die open haard nooit gebruiken? 


Nee lezen kan ik niet. Ben ik te dom voor.

JtM

JtM

03-10-2024 om 14:23 Topicstarter

Naminokurashi schreef op 03-10-2024 om 14:17:

Nee lezen kan ik niet. Ben ik te dom voor.

 

Gelukkig kan je wel vakkundig over mijn vraag heen lezen. En dadelijk zeker weer klagen dat het forum zo onvriendelijk is? 

JtM schreef op 03-10-2024 om 14:23:

[..]



Gelukkig kan je wel vakkundig over mijn vraag heen lezen. En dadelijk zeker weer klagen dat het forum zo onvriendelijk is?

Ik heb nog nooit geklaagd dat het forum onvriendelijk is. Waar haal jij die onzin vandaan?

JtM

JtM

03-10-2024 om 14:53 Topicstarter

Naminokurashi schreef op 03-10-2024 om 14:35:

[..]

Ik heb nog nooit geklaagd dat het forum onvriendelijk is. Waar haal jij die onzin vandaan?

Dat heb ik je van de week zien schrijven, maar, omdat je uit hebt staan dat je geschreven berichten terug kan zien kan ik dit niet 'bewijzen'. 


Maar nogmaals, jij verwacht van je omwonende buren dat zij de open haard thuis niet aansteken vanwege jouw bronchitus? Terwijl je weet, toen je het huis introk, dat iedereen een open haard heeft?

JtM schreef op 03-10-2024 om 14:53:

[..]

Dat heb ik je van de week zien schrijven, maar, omdat je uit hebt staan dat je geschreven berichten terug kan zien kan ik dit niet 'bewijzen'.


Maar nogmaals, jij verwacht van je omwonende buren dat zij de open haard thuis niet aansteken vanwege jouw bronchitus? Terwijl je weet, toen je het huis introk, dat iedereen een open haard heeft?

In deze huizen zijn geen open haarden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.