Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Mayosate schreef op 24-09-2024 om 14:59:

[..]

Ik had dat ook een tijdje, oorzaak bleek teveel vloeibaar wasmiddel te zijn. Die aanbevolen hoeveelheden zijn veel te veel, en daar van wordt je wasmachine vies. Ik heb toen de hele wasmachine geschrobd en een kookwas gedraaid en ben minder wasmiddel gaan gebruiken. Uit eindelijk overgestapt op waspoeder toen de fles leeg was. Daarna nooit meer gehad!

Ik gebruik maar heel weinig vloeibaar wasmiddel bij kleding. Misschien moet ik de volgende keer een extra spoelbeurt inlassen.

Herfstappeltaart schreef op 24-09-2024 om 15:03:

[..]

Ik gebruik maar heel weinig vloeibaar wasmiddel bij kleding. Misschien moet ik de volgende keer een extra spoelbeurt inlassen.

Ik heb dat ook wel eens, bij helpt een lege trommel op 90 graden laten draaien (voor mijn eigen gevoel gooi ik er dan nog een kwart fles azijn in 😇)

Kom bij mijn fiets na de werkdag, platte band. Moppermoppermopper.

Pooh-Bear schreef op 24-09-2024 om 14:20:

ik wordt moedeloos van mijn katten. 1 kat heeft al jaren gezondheidsproblemen medicatie en een special dieet. 2 maanden terug was ze ineens flink ziek zonder dat goed duidelijk is geworden wat het was. We hebben weken bij een kliniek gelopen en ze heeft ook nog een paar weken sonde voeding gehad. Ze eet nu wel maar wil nog niet echt terug op haar dieet voer wat we ondertussen weer voorzichtig willen proberen ze moet natuurlijk wel blijven eten.
Ondertussen krabt ze haar nek kaal en moet daar zalf voor. Ook moet ze voor de zekerheid toch maar weer bloed prikken donderdag.
Maar nu heeft mijn andere kat blaasontsteking en moet daar ook dieet voor natuurlijk een ander dieet dan mijn andere kat allemaal abnormaal duur.
Heb ook geen idee hoe ik dat allemaal ga doen want normaal was het niet erg als deze kat stiekem wat van de andere mee at. Maar nu moet hij echt zijn eigen voer.
pfffff

poeh huisdieren zijn idd hele ergernis, vooral als ze wat hebben.

mijn opa-kat is inmiddels hoog bejaard, doof & evenwichts problemen... wilt het liefst de hele dag eten.

maar blieft niet alles.., afgelopen weken was hij heel stil en rustig, sliep het liefst alleen maar. 

ben elke ochtend bang dat hij het loodje heeft gelegd, als ik hem niet hoor. en dan erger ik me weer aan mijn eigen angst voor als hij overlijdt,

Rogue schreef op 24-09-2024 om 21:27:

[..]

poeh huisdieren zijn idd hele ergernis, vooral als ze wat hebben.

mijn opa-kat is inmiddels hoog bejaard, doof & evenwichts problemen... wilt het liefst de hele dag eten.

maar blieft niet alles.., afgelopen weken was hij heel stil en rustig, sliep het liefst alleen maar.

ben elke ochtend bang dat hij het loodje heeft gelegd, als ik hem niet hoor. en dan erger ik me weer aan mijn eigen angst voor als hij overlijdt,

O die angst is ook heel herkenbaar toen mijn kat zo ziek was waren wij ook elke ochtend bang om naar beneden te gaan. Ze heeft het gelukkig gered maar nog steeds vertrouwen we het nog niet helemaal  


Grrrr, toch een boete binnengekregen voor het vasthouden van mijn telefoon tijdens het fietsen. Ja, ik weet dat het niet mag, het was ook mijn eigen stomme fout. Maar het is een beetje lullig als de agent zegt voor deze keer je te laten gaan met een waarschuwing, en er toch een week later een boete binnenkomt.

Naminokurashi schreef op 24-09-2024 om 11:31:

Zo dan. Wat een kenau net aan de telefoon. Ik heb 4 en 7 oktober een afspraak in ziekenhuis, niet in mijn eigen stad, maar in een andere stad. Ik bel dat er problemen zijn met vervoer, er word 3 weken lang aan het spoor gewerkt en de bussen zitten ramvol met studenten en ik heb geen ander vervoer. Dus ik vraag of dat niet in ziekenhuis in mijn stad kan. Word ik eventjes afgeblaft door dat mens.
Ze zei, dat ik maar de pendelbus moet nemen. Moet ik dus eerst een kwartier in de bus naar mijn eigen ziekenhuis, dan daar de pendelbus nemen naar ander ziekenhuis,wat ongeveer een half uur duurt, dan de afspraak, dan weer met pendelbus terug naar ziekenhuis in mijn stad, dan weer bus naar huis
Ben dan gelijk mijn ochtend kwijt. En dan 7 oktober hetzelfde riedeltje.
En ik heb meermaals aangegeven ik ga NIET naar dat ziekenhuis.

Ik krijg nl een een of andere spuit om te controleren of ik niet in het verleden tuberculose heb gehad( ik ga nl starten met injecties Adalimumab voor mijn psoriasis)

Ben heel benieuwd wat je ervaring met die behandeling gaat zijn. 

SombraOnline schreef op 25-09-2024 om 14:15:

Grrrr, toch een boete binnengekregen voor het vasthouden van mijn telefoon tijdens het fietsen. Ja, ik weet dat het niet mag, het was ook mijn eigen stomme fout. Maar het is een beetje lullig als de agent zegt voor deze keer je te laten gaan met een waarschuwing, en er toch een week later een boete binnenkomt.

Nou, dat is zeker zuur zeg!

SuzyQFive schreef op 25-09-2024 om 14:32:

[..]

Ben heel benieuwd wat je ervaring met die behandeling gaat zijn.

Ben ik ook benieuwd naar. Momenteel smeer ik Protopic onder mijn oksels en linker lies, en Enstilar voor de rest. Ik heb zoveel psoriasis plekken, daar is niet tegenop te smeren. Ben dus een geschikte kandidaat voor die Adalimumab. De eerste keer spuit ik dan 80mg( 2 spuiten) en daarna om de 2 weken geloof ik 40 mg. 

SuzyQFive schreef op 25-09-2024 om 14:33:

[..]

Nou, dat is zeker zuur zeg!

Ja, en het is een boete van 169 euro inclusief administratiekosten. Goed hoor, dat die boete zo hoog is- En ik had hem met alle liefde betaald, want het is mijn eigen fout; maar niet nu de agent zei dat ik een waarschuwing kreeg. Ik heb ook meteen bezwaar aangetekend, het hele verhaal uitgelegd, en ik heb toen ik in de trein zat meteen een vriendin het hele voorval geappt (dus NIET op de fiets ). Hopelijk helpt dat mee, maar ik heb er een hard hoofd in. Ach. Harde les dan, maar ik vind het verder wel goed dat die boetes zo hoog zijn. Voor tieners (en dat is eigenlijk de doelgroep volgens agent) is dat een enorm bedrag.

SombraOnline schreef op 25-09-2024 om 14:46:

[..]

Ja, en het is een boete van 169 euro inclusief administratiekosten. Goed hoor, dat die boete zo hoog is- En ik had hem met alle liefde betaald, want het is mijn eigen fout; maar niet nu de agent zei dat ik een waarschuwing kreeg. Ik heb ook meteen bezwaar aangetekend, het hele verhaal uitgelegd, en ik heb toen ik in de trein zat meteen een vriendin het hele voorval geappt (dus NIET op de fiets ). Hopelijk helpt dat mee, maar ik heb er een hard hoofd in. Ach. Harde les dan, maar ik vind het verder wel goed dat die boetes zo hoog zijn. Voor tieners (en dat is eigenlijk de doelgroep volgens agent) is dat een enorm bedrag.

Natuurlijk zijn tieners niet (alleen) de doelgroep.

SombraOnline schreef op 25-09-2024 om 14:46:

[..]

Ja, en het is een boete van 169 euro inclusief administratiekosten. Goed hoor, dat die boete zo hoog is- En ik had hem met alle liefde betaald, want het is mijn eigen fout; maar niet nu de agent zei dat ik een waarschuwing kreeg. Ik heb ook meteen bezwaar aangetekend, het hele verhaal uitgelegd, en ik heb toen ik in de trein zat meteen een vriendin het hele voorval geappt (dus NIET op de fiets ). Hopelijk helpt dat mee, maar ik heb er een hard hoofd in. Ach. Harde les dan, maar ik vind het verder wel goed dat die boetes zo hoog zijn. Voor tieners (en dat is eigenlijk de doelgroep volgens agent) is dat een enorm bedrag.

Voor tieners onder de vijftien is het bedrag lager volgens mij. 
Mijn dochters doen het ook wel eens. En ik waarschuw ze elke keer maar sja… Ze mogen de boete zelf betalen…

Mijn jongste heeft haar fietslamp stuk (stuurde draaide om dus de lamp brak af…) en die gebruikte van de week haar zaklamp van haar telefoon als voorlicht. 

Poezie schreef op 25-09-2024 om 14:48:

[..]

Natuurlijk zijn tieners niet (alleen) de doelgroep.

Nee, dat is ook zo. Wel de groep die het meeste de telefoon in de hand heeft tijdens het fietsen.

Yumi schreef op 24-09-2024 om 11:08:

[..]

Nadeel? Als je werkgever een bewijs wil dan heeft hij wel erg weinig vertrouwen in zijn medewerkers. Ik zou heel boos zijn, hij zet je gewoon neer als leugenaar en kan fluiten naar een bewijs en zijn excuus aanbieden.

Ik moest ook zwangerschapsverklaring overleggen. (Van verloskundige). Dat was nodig voor aanvraag zwangerschaps- en bevallingsverlof (ook richting uwv). Leidinggevende geloofde me echt wel, daar had het dus niet mee te maken. Was begin van de zwangerschap en kind is nu 11 jaar.

Voor aanvraag ouderschapsverlof moet je ook aantonen dat je een kind hebt en dat kind bij je woont. 

Mugske schreef op 25-09-2024 om 17:16:

[..]

Ik moest ook zwangerschapsverklaring overleggen. (Van verloskundige). Dat was nodig voor aanvraag zwangerschaps- en bevallingsverlof (ook richting uwv). Leidinggevende geloofde me echt wel, daar had het dus niet mee te maken. Was begin van de zwangerschap en kind is nu 11 jaar.

Voor aanvraag ouderschapsverlof moet je ook aantonen dat je een kind hebt en dat kind bij je woont.

Lientje schreef dat ze  7,5 maand nog steeds een bescheiden buik had en daarom een bewijs moest overleggen... daar reageerde ik op

Heb zelf nooit een verklaring hoeven afgeven, maar oké misschien zijn er bedrijven waar het wel bij moet tegenwoordig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.