Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Stomme koortslip 

ov uitval 

Continu blaffende honden

Pff wat een nacht achter de rug, enorm zweten en liep als een halve zombie naar het toilet elke keer, maar niet meer zo vol in het hoofd. Nog wel fiks verkouden en hoesten. Afspraak in het zkh wel afgezegd, dat moet nog maar even opschuiven.  Blijf verder thuis deze week, 

Friezinnetje schreef op 24-09-2024 om 08:54:

Pff wat een nacht achter de rug, enorm zweten en liep als een halve zombie naar het toilet elke keer, maar niet meer zo vol in het hoofd. Nog wel fiks verkouden en hoesten. Afspraak in het zkh wel afgezegd, dat moet nog maar even opschuiven. Blijf verder thuis deze week,

Oh wat naar friezinnetje.  Hou je zelf wel goed in de gaten hè. Bij verergering klachten  huisarts bellen hoor!

ik erger me aan mezelf. Ben bijna 11 weken zwanger maar al sinds week 6 zo extreem misselijk. Er zijn ook al een paar momenten geweest dat ik bijna aan het infuus moest ivm uitdroging. 
Ik kan ook bijna niet werken, en mijn werkgever is erg begripvol maar toch probeer ik dan teveel te doen waardoor ik over mijn grens heen ga en alleen maar misselijker wordt… hoop echt dat het voorbij is over een paar weken 

oh bah, mayosate, dat lijkt me idd vreselijk. Wel gefeliciteerd met je zwangerschap

lientje69 schreef op 24-09-2024 om 09:50:

[..]

Oh wat naar friezinnetje. Hou je zelf wel goed in de gaten hè. Bij verergering klachten huisarts bellen hoor!

na deze slechte nacht, is het wel wat opgeknapt hoor, mijn kop zit niet zo vol meer. Maar zit wat tegen een keelontsteking aan, en erg snotterig. 

Sterkte mayosaté. Ik duim voor je. Zelf behoorde ik tot de " gelukkigen " die  9 maanden  lang misselijk  waren. Tot en met de bevalling  aan toe. Kind eruit en gelijk over, ik zei , kan ik wat te eten krijgen, ik heb trek.   Voordeel was wel dat ik gelijk slank was na mijn bevallingen, was bij mijn eerste 3 kg aangekomen  en bij mijn tweede 2,5.  Nadeel was dat ik een bewijs  van de gynaecoloog  moest overleggen  bij mijn werkgever  dat ik echt zwanger  was, had met 7,5 maand nog een zeer bescheiden  buikje.

lientje69 schreef op 24-09-2024 om 11:00:

Sterkte mayosaté. Ik duim voor je. Zelf behoorde ik tot de " gelukkigen " die 9 maanden lang misselijk waren. Tot en met de bevalling aan toe. Kind eruit en gelijk over, ik zei , kan ik wat te eten krijgen, ik heb trek. Voordeel was wel dat ik gelijk slank was na mijn bevallingen, was bij mijn eerste 3 kg aangekomen en bij mijn tweede 2,5. Nadeel was dat ik een bewijs van de gynaecoloog moest overleggen bij mijn werkgever dat ik echt zwanger was, had met 7,5 maand nog een zeer bescheiden buikje.

Nadeel? Als je werkgever een bewijs wil dan heeft hij wel erg weinig vertrouwen in zijn medewerkers. Ik zou heel boos zijn, hij zet je gewoon neer als leugenaar en kan fluiten naar een bewijs en zijn excuus aanbieden. 

Yumi schreef op 24-09-2024 om 11:08:

[..]

Nadeel? Als je werkgever een bewijs wil dan heeft hij wel erg weinig vertrouwen in zijn medewerkers. Ik zou heel boos zijn, hij zet je gewoon neer als leugenaar en kan fluiten naar een bewijs en zijn excuus aanbieden.

Ik ben er inmiddels  al jaren weg, kind is al 26 inmiddels.  Vond dat wel apart ja, maar eerste zwangerschap, dacht dat dat normaal was. Wist ik veel. Later pas hoorde ik dat dat was omdat ik niet echt zwangerschap eruit zag. 

Beetje gek want moest dagelijks medicijnen spuiten ( deed ik in pauze op het toilet) en moest tig keer per dag rennen naar het toilet om te kotsen. Maar goed.

Zo dan. Wat een kenau net aan de telefoon. Ik heb 4 en 7 oktober een afspraak in ziekenhuis, niet in mijn eigen stad, maar in een andere stad. Ik bel dat er problemen zijn met vervoer, er word 3 weken lang aan het spoor gewerkt en de bussen zitten ramvol met studenten en ik heb geen ander vervoer. Dus ik vraag of dat niet in ziekenhuis in mijn stad kan. Word ik eventjes afgeblaft door dat mens.
Ze zei, dat ik maar de pendelbus moet nemen. Moet ik dus eerst een kwartier in de bus naar mijn eigen ziekenhuis, dan daar de pendelbus nemen naar ander ziekenhuis,wat ongeveer een half uur duurt, dan de afspraak, dan weer met pendelbus terug naar ziekenhuis in mijn stad, dan weer bus naar huis 
Ben dan gelijk mijn ochtend kwijt. En dan 7 oktober hetzelfde riedeltje. 
En ik heb meermaals aangegeven ik ga NIET naar dat ziekenhuis. 

Ik krijg nl een een of andere spuit om te controleren of ik niet in het verleden tuberculose heb gehad( ik ga nl starten met injecties Adalimumab voor mijn psoriasis)

ik wordt moedeloos van mijn katten. 1 kat heeft al jaren gezondheidsproblemen medicatie en een special dieet. 2 maanden terug was ze ineens flink ziek zonder dat goed duidelijk is geworden wat het was. We hebben weken bij een kliniek gelopen en ze heeft ook nog een paar weken sonde voeding gehad. Ze eet nu wel maar wil nog niet echt terug op haar dieet voer wat we ondertussen weer voorzichtig willen proberen ze moet natuurlijk wel blijven eten. 
Ondertussen krabt ze haar nek kaal en moet daar zalf voor. Ook moet ze voor de zekerheid toch maar weer bloed prikken donderdag. 
Maar nu heeft mijn andere kat blaasontsteking en moet daar ook dieet voor natuurlijk een ander dieet dan mijn andere kat allemaal abnormaal duur. 
Heb ook geen idee hoe ik dat allemaal ga doen want normaal was het niet erg als deze kat stiekem wat van de andere mee at. Maar nu moet hij echt zijn eigen voer. 
pfffff

Ik erger me aan het feit dat de kleding in mijn kast steeds muf ruikt. Ik was alles keurig, laat het goed drogen maar na een maand of twee op een stapeltje liggen zit er toch weer een muffe geur aan. Twee keer per jaar maak ik de kledingkasten helemaal leeg en sop ze uit (deze week gaat het weer gebeuren) en verwissel echte zomerdingen voor herfst en winter. Ik hoop dat die geur na de volgende sopbeurt weer weg is. Vestjes bijvoorbeeld kan ik op deze manier niet snel even erbij pakken, als ze te lang liggen moet ik ze eerst weer wassen 

Herfstappeltaart schreef op 24-09-2024 om 14:28:

Ik erger me aan het feit dat de kleding in mijn kast steeds muf ruikt. Ik was alles keurig, laat het goed drogen maar na een maand of twee op een stapeltje liggen zit er toch weer een muffe geur aan. Twee keer per jaar maak ik de kledingkasten helemaal leeg en sop ze uit (deze week gaat het weer gebeuren) en verwissel echte zomerdingen voor herfst en winter. Ik hoop dat die geur na de volgende sopbeurt weer weg is. Vestjes bijvoorbeeld kan ik op deze manier niet snel even erbij pakken, als ze te lang liggen moet ik ze eerst weer wassen

Ik had dat ook een tijdje, oorzaak bleek teveel vloeibaar wasmiddel te zijn. Die aanbevolen hoeveelheden zijn veel te veel, en daar van wordt je wasmachine vies. Ik heb toen de hele wasmachine geschrobd en een kookwas gedraaid en ben minder wasmiddel gaan gebruiken. Uit eindelijk overgestapt op waspoeder toen de fles leeg was. Daarna nooit meer gehad! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.