Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 14-09-2024 om 09:45:

[..]

Het is een 'kijkcijferhit' en niet voor niets.

Ik vind het een oase van vermaak in deze onprettige tijd van oorlog en milieu problemen.

Heerlijk toch. Ik heb er zelf ook helemaal niks mee maar een ander moet lekker ervan genieten. En eerlijk is eerlijk, de marketing van b&b is gewoon giga goed. Door al die media berichten heeft bijna iedereen het erover en zullen ook meer mensen ernaar kijken. Het valt voor mij in de categorie All you need is Love, kijk ik ook niet maar ik snap wel dat mensen er een goed gevoel van krijgen. 

Auwereel schreef op 14-09-2024 om 09:57:

Bij de koffiecorner op mijn werk die tot 16 u open is, kan je na 15:45 geen koffie meer krijgen omdat ze gaan schoonmaken. Eigenlijk vind ik dat je dan een bordje moet ophangen, open voor koffie tot 15:45, want een koffieautomaat die (tegen betaling) redelijk goede koffie geeft is vanaf dat punt in het gebouw echt meer dan 5 minuten lopen.

Net als bij een restaurant, de keuken sluit om 22.00 uur bijvoorbeeld. Dan kan je om 21.55 nog je dessert bestellen en krijg je nog de kans om het op te eten en dan kan het personeel nog op een redelijke tijd naar huis. Als tiener werkte ik bij een slagerij die op zaterdag tot 17.00 open was.  Als het dan om 16.00 wat rustiger werd maakten we alvast 1 snijmachine schoon en de lege schalen werden uit de counter gehaald en afgewassen. Wie om 16.55 nog binnen kwam kon nog kopen wat er in de vitrine lag en een snel af te snijden biefstuk werd ik nog wel geaccepteerd als order maar 12 stokjes saté deden we niet meer als we er 10 bij moesten snijden marineren en rijgen als er nog voldoende varkenshaas in voorraad zou zijn geweest. 

De klant is koning maar zijn rijk heeft wel grenzen. Alleen al, omdat de "onderdanen" ook graag op geregelde tijden willen eten en slapen. 

Koettie schreef op 14-09-2024 om 08:33:

Eindelijk vakantie, rijden richting Kroatië en er is mega veel sneeuw voorspelt in Oosterijk. Ben benieuwd of we er doorheen kunnen morgen.

Fijne vakantie 

OperaQueen schreef op 14-09-2024 om 08:16:

[..]

DIt dus. FIjn om te weten dat ik niet de enige ben die het stom vind en moe word van de vele berichten in de media erover...

Ik kijk ook nooit 

Zit op het lab in het ziekenhuis voor bloedprikken. Loopt al 25 min uit. Terwijl je dus van te voren een afspraak moet maken. Beetje uitlopen ala maar ze zijn net een uur open!

Bakblik schreef op 14-09-2024 om 10:10:

[..]

Net als bij een restaurant, de keuken sluit om 22.00 uur bijvoorbeeld. Dan kan je om 21.55 nog je dessert bestellen en krijg je nog de kans om het op te eten en dan kan het personeel nog op een redelijke tijd naar huis. Als tiener werkte ik bij een slagerij die op zaterdag tot 17.00 open was. Als het dan om 16.00 wat rustiger werd maakten we alvast 1 snijmachine schoon en de lege schalen werden uit de counter gehaald en afgewassen. Wie om 16.55 nog binnen kwam kon nog kopen wat er in de vitrine lag een een snel af te snijden biefstuk werd ik nog wel geaccepteerd als order maar 12 stokjes saté deden we niet meer als we er 10 bij moesten snijden marineren en rijgen als er nog voldoende varkenshaas in voorraad zou zijn geweest.

De klant is koning maar zijn rijk heeft wel grenzen. Alleen al, omdat de "onderdanen" ook graag op geregelde tijden willen eten en slapen.

Best maar hang dan niet een bord op, lekker koffie, open tot 16 u. Grenzen best, als je ze aanheeft. Bij een restaurant staat regelmatig de sluitingstijd van de keuken op de kaart, dat is duidelijk.

Herfstappeltaart schreef op 14-09-2024 om 07:54:

[..]

Ik ben van de week nog vlak voor sluitingstijd een verjaardagskaart wezen kopen. Bedacht net op tijd dat ik die nog in de bus moest doen bij een buurvrouw. Niemand keek me de deur uit, ik werd vriendelijk geholpen. Sluitingstijd is sluitingstijd, niet 10 minuten eerder.

Mee eens, jarenlang in de detailhandel gewerkt. Meeste mensen die op de valreep komen, zijn ook maar heel kort binnen. En je hebt vaak een kwartier uit werktijd. (Bij ons werd dit betaald gelukkig). 

PinkFlower schreef op 14-09-2024 om 10:15:

Zit op het lab in het ziekenhuis voor bloedprikken. Loopt al 25 min uit. Terwijl je dus van te voren een afspraak moet maken. Beetje uitlopen ala maar ze zijn net een uur open!

Misschien zijn er zieken?

Auwereel schreef op 14-09-2024 om 10:18:

[..]

Best maar hang dan niet een bord op, lekker koffie, open tot 16 u. Grenzen best, als je ze aanheeft. Bij een restaurant staat regelmatig de sluitingstijd van de keuken op de kaart, dat is duidelijk.

Me eens.  Je moet het kenbaar maken als je bepaalde dingen tegen sluitingstijd niet meer wilt of kunt doen/ leveren. 

Bij de slagerij hadden wij op zaterdag sommige dingen zolang de voorraad strekt. Eetbaar gehakt kon de slager altijd wel draaien maar verwachten dat de slager op 24 december om 16.00 nog 12 diamanthaas kan leveren zonder dat je die besteld hebt is een ander verhaal. Dat was dan gewoon op een zelfs dat begrepen klanten niet altijd. 

Ik zou zeggen : voor de klant open tot X-uur.  Daarna gaat de deur dicht kan het personeel opruimen en schoonmaken.  En dat valt dan gewoon onder hun werktijd. 

Wij hadden dat op vakantie, 12.50 binnen voor een kopje koffie bij de bakker.  Nee, we gaan om 13.00 dicht en het koffieapparaat is al schoon.
 Wij naar het terras ernaast, dat hebben we nu ook ontdekt, daar is het prima. Daar komen we zeker nog vaker.

Sorry hoor, maar ik vind het echt not done als je 10 minuten voor sluitingstijd nog binnen zeilt en wil dat het personeel nog iets voor je klaar gaat maken. 
Als het klaar ligt en er alleen een uitwisseling van het product en geld hoeft te zijn vind ik het wel kunnen. 

Friezinnetje schreef op 14-09-2024 om 08:53:

Hebben jullie de ski's wel mee Koettie?

Hoop dat jullie in Kroatië mooi weer hebben, fijne vakantie

Niet eens winterbanden 

Beterlaat2021! schreef op 14-09-2024 om 11:46:

Ik zou zeggen : voor de klant open tot X-uur. Daarna gaat de deur dicht kan het personeel opruimen en schoonmaken. En dat valt dan gewoon onder hun werktijd.

Wij hadden dat op vakantie, 12.50 binnen voor een kopje koffie bij de bakker. Nee, we gaan om 13.00 dicht en het koffieapparaat is al schoon.
Wij naar het terras ernaast, dat hebben we nu ook ontdekt, daar is het prima. Daar komen we zeker nog vaker.

Was je van plan om die koffie mee te nemen of uitgebreid zitten met evt iets te eten erbij?

Mama-Inge schreef op 14-09-2024 om 10:11:

[..]

Ik kijk ook nooit

Ik ook niet, alleen het eerste seizoen een beetje gevolgd. Maar er gebeurt amper wat en vond het veel te langdradig en ontzettend uitgemolken. 

Vind het niet erg dat het op tv is, ik hoef er niet naar te kijken maar je ontkomt er bijna niet aan door de hysterische berichten die de hele dag op radio en tv te horen zijn.

Ik zag gisteren die Els voorbij komen ergens en die zat trots te verkondigen dat ze al 152 duizend volgers op instagram had. Wie boeit dat nou.

Zo veel boze en geïrriteerde  cliënten.  Ik kan ook niets aan het personeelstekort doen, we doen echt ons best.  Maar ik heb maar één  paar handen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.