Huiskamer
Broodjebrie
28-12-2024 om 12:39
Dolfje schreef op 28-12-2024 om 11:11:
[..]
Oh dat klinkt pijnlijk!
Ja dat is het ook. Toen ik nog bij de reumatoloog liep zei hij, als de klachten erger worden kunnen we kijken voor een brace. Ik vermoed dat het ook met stress te maken had destijds, want toen had ik nog contact met mijn moeder en had ik ook veel meer last van mijn spieren. De laatste jaren is het gelukkig wel minder geworden. Nja tot nu dan. Zolang ik geen onverwachte bewegingen maak met mijn pols gaat het goed.
Broodjebrie
28-12-2024 om 12:41
Dolfje schreef op 28-12-2024 om 11:08:
[..]
Nou zo vaak zien we elkaar niet dus daarom is het extra jammer.
En weet je we kunnen zo bij onze andere vrienden en bij een collega waar we vorig jaar ook waren terecht maar we moeten gewoon werken en vanuit werk naar verjaardag van schoonpa en ik was net zo blij dat we niet midden in de nacht naar huis zouden hoeven dit keer. Dus ik weet nog niet wat we doen.
Ik snap je.
Ik moet ook gewoon werken, daarna boodschappen doen dus dan is het zo weer avond. Vriendin hier uit de straat blijft ook thuis dus waarschijnlijk zoeken we elkaar wel op einde van de avond.
Moyrrie
28-12-2024 om 14:46
Wat is dat toch met die slagroom tegenwoordig? Ik sta al een kwartier te kloppen en er gebeurt niets! En ik kan niet tegen dat rot(ik bedoel eigenlijk een ander woord) geluid van die mixer. Ondanks oordoppen raak ik zwaar overprikkeld.
Poezie
28-12-2024 om 14:49
Moyrrie schreef op 28-12-2024 om 14:46:
Wat is dat toch met die slagroom tegenwoordig? Ik sta al een kwartier te kloppen en er gebeurt niets! En ik kan niet tegen dat rot(ik bedoel eigenlijk een ander woord) geluid van die mixer. Ondanks oordoppen raak ik zwaar overprikkeld.
Bij jumbo hebben ze van die grote la place spuitbussen. Die slagroom is heel stevig en kant en klaar.
lientje69
28-12-2024 om 14:53
Gooi er altijd klopfix doorheen . Anders lukt t mij ook niet.
stokstaart
28-12-2024 om 15:12
Aan de intens hard fluitende buurman en mijn lief. Ik had er zelf weinig last van maar lief zeikt er maar over door. Heeft al een hekel aan fluiters (net als ik) maar ze heeft ook migraine. En als ik dan aanbied ff naar de buurman te lopen hoeft dat ook niet. Maar wel door gaan met klagen en dus heb ik nu ook last van het gefluit
Moyrrie
28-12-2024 om 16:13
Dank voor jullie tips. Man heeft het overgenomen en opgelost.
De volgende keer koop ik die kant en klare.
Zilver_gray
28-12-2024 om 16:25
Moyrrie schreef op 28-12-2024 om 16:13:
Dank voor jullie tips. Man heeft het overgenomen en opgelost.
De volgende keer koop ik die kant en klare.
Ja zo’n beker kant en klare slagroom, ik heb die voor de toetjes voor de Kerstdagen gekocht; wat een uitvinding!
En inderdaad “vroeger” ging het slagroom kloppen volgens mij een stuk beter, wordt tegenwoordig bij mij ook niet meer stijf.
Rogue
28-12-2024 om 16:58
HAHA!wait..what schreef op 28-12-2024 om 10:53:
[..]
Ik snap dit wel hoor Je stelt je toch iets anders voor van december. Als je dan zelf ook niet fit bent en last van hormonen e.d. dan is het lastig om het positief in te zien.
Denk ook vooral dat het een ergernis is wat betreft de situatie
Hopelijk wordt januari een betere maand voor jullie in ieder geval
Dit.. ik hoop het ook.
Rogue
28-12-2024 om 16:59
Herfstappeltaart schreef op 28-12-2024 om 09:19:
[..]
Erger je je daaraan? Het is toch al rot genoeg voor je vriend? Meestal voel je je niet voor de lol zo.....
wat mij vooral irriteert is dat hij niks wilt doen om het te verbeteren en niet communiceert.
moet iedere keer alles eruit trekken en aftasten dus sorry als ik me daar aan irriteer.
Bailey26
28-12-2024 om 17:23
Ik wil wat meer biologisch gaat eten. Maar de gier in mij vindt het soms moeilijk omdat de prijzen soms flink hoger zijn.
Bakblik
28-12-2024 om 17:27
Rogue schreef op 28-12-2024 om 16:59:
[..]
wat mij vooral irriteert is dat hij niks wilt doen om het te verbeteren en niet communiceert.
moet iedere keer alles eruit trekken en aftasten dus sorry als ik me daar aan irriteer.
Om je even op te vrolijken:
Wanneer een man zich even in de vinger snijdt
dan slaakt hij eerst een reeks gedempte kreten
dan koestert hij de wond met een omzichtigheid
alsof hij door een cobra is gebeten
Dan tuurt hij naar de plek, gelijk een martelaar
Hij houdt de vinger angstig in de lucht
er moet een groot verband om en hij kijkt ernaar
terwijl hij diep en heel verwijtend zucht
Zeg dan vooral nooit: jongen, stel je niet zo aan,
Want als je dat zegt, heb je 't helemaal gedaan!
Zeg: ach! en o!
en: gaat het nou wel zo?
en: voel je je wel goed in orde?
en: laat nog es zien
wat jodium misschien?
en 't zal toch geen infectie worden?
Wanneer een man een tikkeltje verkouden is,
dan is het volgens hem meteen angina.
Hij praat al over zijn begrafenis.
Hij zegt: zie jij al die gele stippen, Mina?
Maar met dat alles wil hij met geen stok in bed.
Dat kan niet, nee, hij loopt er wel mee door.
Hij kijkt of hij het hele mensdom heeft gered
en gaat beledigd weg naar zijn kantoor.
Zeg dan vooral niet: kom, het al wel overgaan,
Want als je dat zegt, heb je 't helemaal gedaan!
Zeg: O! en Tjee!
Hoe is het er nou mee?
Ik zal maar gauw een dokter bellen.
Hoe is 't met de keel?
en: drink een beetje veel
en zal ik nou je polsslag tellen?
Wanneer een man ten naaste bij weer beter is,
dan wil hij graag nog even zielig wezen.
Dan zegt ie: geef me nou de thermometer es.
Zolang ik koorts heb, ben ik niet genezen.
En als de koorts dan helemaal geweken blijkt,
is hij gekwetst en heus een beetje kwaad,
en als hij daarna stiekem in de spiegel kijkt,
trekt hij een lijdend en een ziekelijk gelaat.
Zeg dan vooral niet: vent, je ziet er prachtig uit,
dan heb je 't eeuwig en voorgoed bij hem verbruid.
Zeg: arme schat,
je ogen staan nog mat,
je moet ook nooit zo hard meer werken.
Kijk hier, medicijn.
En doet het daar nog pijn?
Dat kan ik ook wel aan je merken.
Annie MG Schmidt, familie Doorsnee.
Yumi
28-12-2024 om 17:38
Waarschijnlijk sta je ergens te kloppen waar het warm is of de room is (te) warm. Koop al jaren kant en klaar, maar kan me herinneren dat ik vroeger van mijn moeder naar de bijkeuken moest (geen verwarming) om slagroom te kloppen
Bakblik
28-12-2024 om 17:45
Yumi schreef op 28-12-2024 om 17:38:
[..]
Waarschijnlijk sta je ergens te kloppen waar het warm is of de room is (te) warm. Koop al jaren kant en klaar, maar kan me herinneren dat ik vroeger van mijn moeder naar de bijkeuken moest (geen verwarming) om slagroom te kloppen
Je materiaal, kommetje en gardes moeten dezelfde temperatuur hebben voor het beste resultaat. Ik zet kom en gardes altijd in de koelkast voor een half uur en dan ga ik kloppen buiten de koelkast maar dan warmt alles langzaam op.
Herfstappeltaart
28-12-2024 om 18:29
Rogue schreef op 28-12-2024 om 16:59:
[..]
O ja dat is weer wat anders dan je ergeren aan het ziek zijn zelf natuurlijk. Beterschap voor jullie!