Huiskamer
Herfstappeltaart
28-12-2024 om 18:31
@Bakblik: ik heb een buitengewone man geloof ik. Die roept juist altijd: "Ach ja, 't is niet anders en het zal allemaal wel meevallen".
Loulou39
28-12-2024 om 22:09
Dat er sinds vanmorgen weer zo geknald wordt: ik vind het zo zielig voor alle dieren, zwermen vogels zie je verschrikt opvliegen, haasjes en konijnen duiken weg, honden en katten zijn ontzettend bang, enz, enz.
Ik haat dat knalvuurwerk echt!
Dolfje
28-12-2024 om 22:50
Loulou39 schreef op 28-12-2024 om 22:09:
Dat er sinds vanmorgen weer zo geknald wordt: ik vind het zo zielig voor alle dieren, zwermen vogels zie je verschrikt opvliegen, haasjes en konijnen duiken weg, honden en katten zijn ontzettend bang, enz, enz.
Hier ook al echt de hele tijd. Schrik me af en toe rot.
Yumi
28-12-2024 om 23:00
Hier is het vandaag rustig, maar hielden ze gisteren de generale repetitie
Maar ja, ik woon dan ook in een vuurwerkvrije stad, waar vuurwerk het hele verboden is.... maar het elke week wel 'n paar keer te horen/zien is.
HAHA!wait..what
28-12-2024 om 23:03
Ik vind het ook helemaal niks. Wel blij dat beide honden tot nu toe weinig reageren op de knallen!
De oudste was alleen haar 2e oud&nieuw bang. Daarna was het ineens over. Jongste is nog een puppy dus haar 1ste keer maar ze kijkt af en toe op en dat is het dan ook..
Wel speel ik het hele jaar af en toe vuurwerkgeluiden af. Geen idee of het helpt maar dat hou ik mezelf maar voor
Van mij mag het wel weer januari zijn
Layka.12
28-12-2024 om 23:12
Dat is mijn ergenis ook. Ik heb sinds een paar weken een hondje dat gered is uit een commerciële fokkerij. Niets gewend natuurlijk toen ik haar kreeg. Het gaat met de dag beter maar nu vooral savonds met die harde knallen is het een ramp. Ik heb maar doeken en van die plasmatjes neergelegd want buiten doet ze niets.
Ik haat dat geknal, lees bommen, hier al zo vroeg.
Dolfje
29-12-2024 om 01:21
Yumi schreef op 28-12-2024 om 23:
Maar ja, ik woon dan ook in een vuurwerkvrije stad, waar vuurwerk het hele verboden is.... maar het elke week wel 'n paar keer te horen/zien is.
Hier ook een verbod maar het is al maanden dagelijks aan de gang. Vandaag ( nou ja gisteren ondertussen) was het echt flink aan de gang.
Herfstappeltaart
29-12-2024 om 07:23
Hier is het ook al een tijdje raak en gisteren nog erger. Af en toe zware knallen, alsof er vuilnisbakken werden opgeblazen. Ik heb er echt een bloedhekel aan. Ik hoop nog steeds op een verbod, maar zie het nog niet gebeuren.
Tuinfluiter
29-12-2024 om 08:17
Bij ons valt het tot nog toe erg mee met vuurwerk de laatste dagen wel af en toe een knal maar de afgelopen weken dus nog niet.
Vorig jaar met de jaarwisseling werd er wel heel wel vuurwerk afgestoken uit ons achterraam hadden we uitzicht op een echte vuurwerk show.
Ben benieuwd naar dit jaar er is in mijn woonplaats nu een vuurwerk verbod. Of dat de echte enthousiastelingen tegenhoudt, ik heb mijn twijfels.
Broodjebrie
29-12-2024 om 08:44
hier valt het me ook nog mee gelukkig, gisterenavond werd er wel wat meer geknald maar geen harde bommen gelukkig. Vorig jaar viel het met de jaarwisseling hier ook wel mee. Maar ik woon vlakbij het centrum dus misschien dat dat ook wel scheelt?
Bakblik
29-12-2024 om 09:07
Was vanochtend om 6.00 wakker, omdat er bij de man "per ongeluk" een wekker afging. Hij heeft 2 wektijden op zijn wekker de een staat op 6.00 voor als hij op locatie U moet werken de ander staat op 6.45 voor als hij op locatie H moet werken. Met een kleine aanraking kan je die wektijd inschakelen en dat gebeurt dus ook in de nacht als hij zijn zakdoek zoekt.
Grrrrr zet die wektijden op 10.00 of zo als je vakantie hebt! Hij sliep weer binnen 10 minuten, ik ben dan zo wakker geschrokken dat ik keihoog in mijn adrenaline zit en de slaap niet meer kan vatten. Alle podcasts liggen luisteren die ik achter was en nu maar ontbijten.
HAHA!wait..what
29-12-2024 om 09:20
Bakblik schreef op 29-12-2024 om 09:07:
Was vanochtend om 6.00 wakker, omdat er bij de man "per ongeluk" een wekker afging. Hij heeft 2 wektijden op zijn wekker de een staat op 6.00 voor als hij op locatie U moet werken de ander staat op 6.45 voor als hij op locatie H moet werken. Met een kleine aanraking kan je die wektijd inschakelen en dat gebeurt dus ook in de nacht als hij zijn zakdoek zoekt.
Grrrrr zet die wektijden op 10.00 of zo als je vakantie hebt! Hij sliep weer binnen 10 minuten, ik ben dan zo wakker geschrokken dat ik keihoog in mijn adrenaline zit en de slaap niet meer kan vatten. Alle podcasts liggen luisteren die ik achter was en nu maar ontbijten.
Wel fijn dat je weer bij bent met je podcasts
Maar oh, dat is echt vervelend wakker worden! Mijn man heeft dat regelmatig met zijn brandweerpieper die hij vergeet op te laden. Maakt een enorm lawaai als ie bijna leeg is
amarna
29-12-2024 om 09:27
Yumi schreef op 28-12-2024 om 23:00:
[..]
Hier is het vandaag rustig, maar hielden ze gisteren de generale repetitie
Hier in Rotterdam is vuurwerk verboden maar daar is niets van te merken. Het knalt al weken de hele nacht....grrrr !!!
Yumi
29-12-2024 om 10:44
amarna schreef op 29-12-2024 om 09:27:
[..]
Hier in Rotterdam is vuurwerk verboden maar daar is niets van te merken. Het knalt al weken de hele nacht....grrrr !!!
Ik bedoelde in mijn vorige bericht, dat ondanks vuurwerkvrije stad, er het hele jaar door wel een aantal dagen per week vuurwerk wordt afgestoken. De laatste maanden is het inderdaad erger, maar gisteren was het zomaar 'n keer rustig.... iets wat zeldzaam is in het weekend.