Huiskamer
Koettie
29-12-2024 om 10:47
Valt me hier enorm mee, vorige jaren was het veel erger. En ik woon in een vuurwerkwijk. Er is wel een vuurwerkverbod maar geen idee of die er al eerder was eigenlijk. Denk dat het met oud en nieuw wel helemaal losgaat.
Yumi
29-12-2024 om 11:18
De lange termijn verwachting is grote kans op vrij koud weer.
Heb hier zo geen zin in, betekent dit ook dat toch mijn planten op het balkon moet inpakken? Stel het steeds uit, omdat ik het een gedoe vind als de temperatuur schommelt en het er weer af moet als het een aantal dagen/nachten niet vriest.
Chantal2022
29-12-2024 om 12:04
Loulou39 schreef op 28-12-2024 om 22:09:
Dat er sinds vanmorgen weer zo geknald wordt: ik vind het zo zielig voor alle dieren, zwermen vogels zie je verschrikt opvliegen, haasjes en konijnen duiken weg, honden en katten zijn ontzettend bang, enz, enz.
Ik haat dat knalvuurwerk echt!
Het lijkt me vooral zo vreselijk voor mensen die in Den Haag wonen. Er is in die wijk een vuurwerk verbod maar daar gaan de knal liefhebbers zich vast niet aan houden
Strijkstok
29-12-2024 om 13:14
Ik ben bezig met de zorgverzekering en zie dat mijn apotheek nog in onderhandeling is met een aantal verzekeringen. Daar word ik echt chagrijnig van, hoe moet je zo nou goed kiezen welke verzekering je neemt 😒
Wieder
29-12-2024 om 13:35
Ik woon sinds kort op loopafstand van de Belgische grens dus ik dacht dat het hier wel erg zou zijn, maar nee. Toevallig zojuist wat vuurwerk hier even verderop, maar niet die enórme knallen zoals in mijn vorige woonplaats vanaf pakweg september vrijwel iedere dag. En in de zomer als afsluiting van feesten bij de sportvelden achter ons huis. Toen werd ik er echt gek van!
Koettie
29-12-2024 om 13:47
Wilde naar Flow in de bios maar zijn alleen nog kaarten op de eerste rij. Dan maar Squit game met thee thuis op de bank. Vriend is voorlopig toch nog niet wakker.
Auwereel
29-12-2024 om 14:10
Ik heb Flow gezien gisteren, een heel dromerige film. Heel mooi, maar weinig verhaallijn. 't Katje ging wel heel vaak te water!
Koettie
29-12-2024 om 14:35
Auwereel schreef op 29-12-2024 om 14:10:
Ik heb Flow gezien gisteren, een heel dromerige film. Heel mooi, maar weinig verhaallijn. 't Katje ging wel heel vaak te water!
Ja dacht heerlijk voor de zondag. Maar volgende week nieuwe kans!
Bakblik
29-12-2024 om 14:37
Hier ook even mega geërgerd aan vuurwerk. Steeds die knallen zorgen ervoor dat de hond van de buren helemaal over zijn theewater is.
En ik zwiep net met mijn elleboog, van de schrik van dat klote vuurwerk, de koffiefilter van de mok. Dure stond net door te lopen met een slow-coffee voor mijn echtgenoot. Wat een bende, het droop langs het kastje naar beneden beetje aan de buitenkant van het kastdeurtje en beetje aan de binnenkant. Grrrrrrr
Damoontje
29-12-2024 om 16:46
Aan iemand die kennelijk een winterdepressie heeft. Eerst dacht ik dat het de pre-kerst stress was maar nu is de kerst voorbij en is het nog steeds zo. Ik bedoel niet dat ik depressie veroordeel (been there done that) maar het korte lontje is vervelend. Ineens denk ik, zullen het de donkere dagen zijn?
Friezinnetje
29-12-2024 om 17:29
aan de moeite om iets te plannen met oud&nieuw. Heb al bijna 2 weken terug gevraagd hoe en waar en met wie we gaan zitten en nog geen antwoord van diegene. Maar vanmorgen wel bellen, dat er snel iets geregeld moet worden, want ja met boodschappen ed moeten we het wel weten. Euh, jij laat niets horen, ondanks dat ik dat al 2 keer gevraagd heb.
Poezie
29-12-2024 om 17:57
De caissière bij de action die blijkbaar aan mijn voorganger had toegezegd dat zijn artikelen wel even mochten blijven liggen ofzo en mijn artikelen erbovenop begon te gooien. Toen ik de artikelen van die klant voor mij even op een andere plek wilde leggen hield ze me tegen en ging ze gewoon door met alles (inmiddels ook de artikelen van mensen achter mij) op een hoop te flikkeren.
SuzyQFive
29-12-2024 om 20:44
Moyrrie schreef op 28-12-2024 om 14:46:
Wat is dat toch met die slagroom tegenwoordig? Ik sta al een kwartier te kloppen en er gebeurt niets! En ik kan niet tegen dat rot(ik bedoel eigenlijk een ander woord) geluid van die mixer. Ondanks oordoppen raak ik zwaar overprikkeld.
Slagroom kloppen is letterlijk een koud kunstje. Zorg dat je slagroom echt goed koud is (en lekker vet) en dan het liefst kloppen in een ijzeren kom die even een poosje in de koelkast geeft gestaan.
kerst
29-12-2024 om 22:08
Damoontje schreef op 29-12-2024 om 16:46:
Aan iemand die kennelijk een winterdepressie heeft. Eerst dacht ik dat het de pre-kerst stress was maar nu is de kerst voorbij en is het nog steeds zo. Ik bedoel niet dat ik depressie veroordeel (been there done that) maar het korte lontje is vervelend. Ineens denk ik, zullen het de donkere dagen zijn?
Ja, daar heb ik momenteel ook veel last van helaas.
Damoontje
30-12-2024 om 07:06
Dat ik zo vroeg wakker ben en dat de wereld nog slaapt, op deze dag die waarschijnlijk voor de meesten een vrije dag is.