Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

lientje69 schreef op 31-12-2024 om 21:28:

En de eerste dode is al gevallen. Een 14 jarige

- knip - 

Het vuurwerk vannacht, wat was het weer veel en vooral ontzettend lang. Om 14 uur nog geknal. Ik overweeg serieus om volgend jaar naar Frankrijk te gaan, daar is het doodstil.

Chantal2022 schreef op 01-01-2025 om 08:02:

[..]

[Quote verwijderd]

Nee? Geen medelijden met een dood kind van 14? Wauw.

[..]

[Quote verwijderd]

Hij was nog maar veertien, nog maar een kind. 

Mijn katten zijn vanmorgen heel aanhalerig, vanwege dat kl#te vuurwerk

Schoondochter schreef op 01-01-2025 om 08:19:

[..]

Nee? Geen medelijden met een dood kind van 14? Wauw.

Dat hij het aan zichzelf  te wijten heeft is natuurlijk  een feit. Maar ik vind het vreselijk  voor de ouders en broertjes of zusjes. Het zal je kind maar wezen.

[..]

[Quote]

Niet? Wow. Hij was pas 14! 

[..]

[Quote verwijderd]

Jemig mens… Weet je hoe een veertienjarig puberbrein werkt? Het is een verschrikkelijke dood en die ouders zijn voor altijd hun kind kwijt. Ik vind jouw uitspraak echt verachtelijk… 

[..]

[Quote verwijderd]

Wauw. Misschien een extra portie mede menselijkheid nemen vandaag. Kan je wel gebruiken. Dit is echt zo niet ok, hoe krijg je het je toetsenbord uit! 

Ik heb ook geen medelijden met idioten die door dom vuurwerk gedrag een flinke wond krijgen, vinger verliezen, oog enz. Maar dan doel ik op volwassenen, die zijn hun puberbrein al uit gegroeid. 

Dit was een puber, een jong iemand die net aan zijn leven was begonnen. Wiens brein nog compleet niet genoeg ontwikkeld was om überhaupt zulke grote gevolgen in te zien. Had ik veel medelijden gehad als hij gewond was geweest? Nee niet echt, wel heel naar geweest maar een les die hij, en zijn vrienden, nooit meer vergeten. Maar dit? De dood? Dat is gewoon te erg voor woorden en het meest vreselijke wat iemand kan overkomen. Hij heeft zijn puber stommiteit met zijn leven moeten betalen. Ik heb heel erg te doen met zijn ouders, familie en vrienden. Die hebben het nu, en elke oudjaarsdag weer, zo onmenselijke zwaar. En opmerkingen van mensen zoals jij steken hun nog even wat extra messen in het hart. 

En iemand liked de opmerking van Chantal met haar geen medelijden ook nog. 🤦🏻‍♀️.
Trieste figuren ben je dan. Het zal je eigen kind zijn en iemand zegt zoiets ..... Ik weet dat het vanacht koud was maar dat er meerdere harten compleet bevroren waren bij mensen had ik nog niet gemerkt. Wauw ..

PinkFlower schreef op 01-01-2025 om 11:13:

[..]

Wauw. Misschien een extra portie mede menselijkheid nemen vandaag. Kan je wel gebruiken. Dit is echt zo niet ok, hoe krijg je het je toetsenbord uit!

Ik heb ook geen medelijden met idioten die door dom vuurwerk gedrag een flinke wond krijgen, vinger verliezen, oog enz. Maar dan doel ik op volwassenen, die zijn hun puberbrein al uit gegroeid.

Dit was een puber, een jong iemand die net aan zijn leven was begonnen. Wiens brein nog compleet niet genoeg ontwikkeld was om überhaupt zulke grote gevolgen in te zien. Had ik veel medelijden gehad als hij gewond was geweest? Nee niet echt, wel heel naar geweest maar een les die hij, en zijn vrienden, nooit meer vergeten. Maar dit? De dood? Dat is gewoon te erg voor woorden en het meest vreselijke wat iemand kan overkomen. Hij heeft zijn puber stommiteit met zijn leven moeten betalen. Ik heb heel erg te doen met zijn ouders, familie en vrienden. Die hebben het nu, en elke oudjaarsdag weer, zo onmenselijke zwaar. En opmerkingen van mensen zoals jij steken hun nog even wat extra messen in het hart.

Het zijn ook pubers die de cobra bommen komen afleveren waar hele wijken mee geterroriseerd worden. 
Uiteraard hebben zijn ouders nu groot verdriet, maar ik ben klaar met die pubers die hun leven en dat van anderen op het spel zetten met die kutzooi

PinkFlower schreef op 01-01-2025 om 11:18:

En iemand liked de opmerking van Chantal met haar geen medelijden ook nog. 🤦🏻‍♀️.
Trieste figuren ben je dan. Het zal je eigen kind zijn en iemand zegt zoiets ..... Ik weet dat het vanacht koud was maar dat er meerdere harten compleet bevroren waren bij mensen had ik nog niet gemerkt. Wauw ..

Ik vraag me ook altijd af wie dit soort harteloze berichten liked.

Chantal2022 schreef op 01-01-2025 om 11:22:

[..]

Het zijn ook pubers die de cobra bommen komen afleveren waar hele wijken mee geterroriseerd worden.
Uiteraard hebben zijn ouders nu groot verdriet, maar ik ben klaar met die pubers die hun leven en dat van anderen op het spel zetten met die kutzooi

scheer alle pubers maar over 1 kam. Deze jongen deed (of ging) dat zeer ws niet. Echt hoe krijg je dit je toetsenbord uit. 

Dan kun je ook blij zijn met elke dode in het verkeer, want ja, daar rijden er ook een paar zeer gevaarlijk en dan is het ook je eigen schuld dat je in de auto stapt. 

Beterlaat2021! schreef op 31-12-2024 om 16:38:

Wij hebben een oude brave hond. ❤️
Vorige jaarwisseling is hij nagenoeg doof geworden na één vuurwerkknal.
Hij kan bijna op commando even in de tuin een plas doen en dat is wel eens heel makkelijk.
Vanmorgen wilden we hem even laten plassen, hij tilt één poot op en BAM!! grote vuurwerk-knal.
Nu durft hij de tuin niet meer in.
^&F&R%$^*%%$@%%@$^$@&4!!!!!

Uiteindelijk wilde hij niet naar buiten vanaf gistermiddag 16.00 uur tot vanmorgen 07.00 uur!   Arm beest. 

(Gelukkig had hij wel een klein plasje gedaan in zijn luier, maar ik vond het  toch erg naar voor hem...).  De tuin wil hij nog niet in, we hebben wel gewoon al tweemaal buiten gelopen.

PinkFlower schreef op 01-01-2025 om 11:18:

- knip -

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.