Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mijn ergernis van vandaag is het nieuws. Iedere keer weer. Er wordt opgeroepen om geen rotzooi te trappen. Denken ze nu werkelijk dat dit helpt? Ik vrees dat het averechts werkt. 

PinkFlower schreef op 31-12-2024 om 18:24:

[..]

Wow. Hier ook niks gekocht. Vrienden waar we vanavond zijn wel. 1 vriend had uit zichzelf best wat gekocht. Stuurt bericht dat hij voor X bedrag had gekocht en het zou waarderen als mensen iets bijdragen, want we kijken er allemaal na vanavond.

Tja jammer vriend, 1. Je hebt niet van te voren overlegd en 2. Het is algemeen bekend dat ik een hekel heb aan vuurwerk. Ik heb nl de vuurwerk ramp van dichtbij meegemaakt.

En ik zal dan vanavond wel de andere kant op kijken hoor als het niet mag zonder mee te betalen 🤣🤣

Waaaat hahaha, is hij serieus? Dat iemand dit durft te vragen zeg 

Mayosate schreef op 31-12-2024 om 18:41:

[..]

Waaaat hahaha, is hij serieus? Dat iemand dit durft te vragen zeg

Oh hij wel. Is een ontzettende krent en zit erg op zijn geld, ben eigenlijk verbaasd dat hij voor dit bedrag had gekocht. Is ook een hele opschepper over hoeveel geld hij wel niet heeft. Is ook alleen maar een vriend omdat hij getrouwd is met mijn vriendin. 

Moosey schreef op 31-12-2024 om 12:56:

[..]

Nou ja, ik vind begrafenissen ook niet perse leuk, maar ik heb er ook geen hekel aan. Ik vind het namelijk ook mooi, met z’n allen iemand herdenken en verdriet en herinneringen delen. En vaak valt er aan het einde toch een soort last van de aanwezigen af en heb je het nog gezellig samen. Wat mij betreft heel normaal.

Wat ik vooral vreemd vind aan begrafenissen is, hoe snel het leven verder gaat…

Eerst is iedereen aan het huilen en verdrietig en zodra de kist gezakt is lijkt het alsof er niks gebeurd is… 

Ik heb hetzelfde begrafenissen kunnen heel mooi zijn idd. Ik heb er nu een paar meegemaakt waarbij er een hele mooie/grappige dia-show was gemaakt compleet met verhalen van de overleden. Heb zelfs een keer een muziekband meegemaakt. 
In de film ; the fighting temptations is er ook een begrafenis begint een beetje humoristisch maar eindigt super mooi ; 

https://youtu.be/kMH41ivT32M?si=oaIcAXv9Ayd51WXi

PinkFlower schreef op 31-12-2024 om 18:24:

[..]

Wow. Hier ook niks gekocht. Vrienden waar we vanavond zijn wel. 1 vriend had uit zichzelf best wat gekocht. Stuurt bericht dat hij voor X bedrag had gekocht en het zou waarderen als mensen iets bijdragen, want we kijken er allemaal na vanavond.

Tja jammer vriend, 1. Je hebt niet van te voren overlegd en 2. Het is algemeen bekend dat ik een hekel heb aan vuurwerk. Ik heb nl de vuurwerk ramp van dichtbij meegemaakt.

En ik zal dan vanavond wel de andere kant op kijken hoor als het niet mag zonder mee te betalen 🤣🤣

HAHAHAHHAHAH dies gek, je zou een fles wijn of wat snacks van me kunnen krijgen.

Is net zoiets als mensen uit nodigen om te komen eten en vervolgens een tikkie sturen voor de boodschappen 

Rogue schreef op 31-12-2024 om 19:44:

[..]

Wat ik vooral vreemd vind aan begrafenissen is, hoe snel het leven verder gaat…

Eerst is iedereen aan het huilen en verdrietig en zodra de kist gezakt is lijkt het alsof er niks gebeurd is…

Ik heb hetzelfde begrafenissen kunnen heel mooi zijn idd. Ik heb er nu een paar meegemaakt waarbij er een hele mooie/grappige dia-show was gemaakt compleet met verhalen van de overleden. Heb zelfs een keer een muziekband meegemaakt.
In de film ; the fighting temptations is er ook een begrafenis begint een beetje humoristisch maar eindigt super mooi ;

https://youtu.be/kMH41ivT32M?si=oaIcAXv9Ayd51WXi

[..]

HAHAHAHHAHAH dies gek, je zou een fles wijn of wat snacks van me kunnen krijgen.

Is net zoiets als mensen uit nodigen om te komen eten en vervolgens een tikkie sturen voor de boodschappen

Ik had dus een vriendin vroeger die dat deed. Na een tijdje kwam ik gewoon niet meer als ze me uitnodigde haha. Vind het niet erg om mee te betalen maar ik vraag zelf ook niks als ik iemand uitnodig, vind ik toch gierig of zo. En dat is toch niet het concept van iemand bij je thuis uitnodigen? Hahaha

Mayosate schreef op 31-12-2024 om 19:50:

[..]

Ik had dus een vriendin vroeger die dat deed. Na een tijdje kwam ik gewoon niet meer als ze me uitnodigde haha. Vind het niet erg om mee te betalen maar ik vraag zelf ook niks als ik iemand uitnodig, vind ik toch gierig of zo. En dat is toch niet het concept van iemand bij je thuis uitnodigen? Hahaha

Precies slaat toch nergens op, als ik je uitnodig krijg je sowieso eten, niemand gaat hongerig weg 😅
als ik ergens uitgenodigd wordt neem ik ook altijd iets mee 

Bakblik schreef op 31-12-2024 om 18:16:

Er is voor 118.000.000 vuurwerk verkocht. Daar zit het illegale spul niet bij. Echt onbegrijpelijk, ruim €5 per persoon. Wij hebben niks gekocht en zo ken ik wel meer mensen. Elk tientje dat de lucht in gaat is al teveel. Heb medelijden met de hulpdiensten die nu overuren draaien. Hele teams van vrijwillige brandweerlieden die niet bij hun gezin zijn tijdens oud en nieuw, omdat anderen een beetje gaan klooien met vuurwerk.
Echt van mij mag het verboden worden.

Echt bizar! En dan allemaal  maar janken dat het leven zo duur is geworden.  Is het ook hoor.  Maar blijkbaar is er nog meer dan genoeg geld onder de mensen.

Van mij mag het ook zsm verboden worden.

En de eerste dode is al gevallen.  Een 14 jarige  
En hulpverleners  in Alkmaar bekogeld met vuurwerk. Bah! Kan het snel 2 januari  zijn?

Hoor net van zus dat mijn tantezegger bij de politie ook al bekogeld is met vuurwerk  afgelopen nacht.  En nu heeft hij weer nachtdienst.  Ze houdt echt haar hart vast

lientje69 schreef op 31-12-2024 om 21:28:

En de eerste dode is al gevallen. Een 14 jarige
En hulpverleners in Alkmaar bekogeld met vuurwerk. Bah! Kan het snel 2 januari zijn?

Het is elk jaar hetzelfde, alhoewel de hoeveelheid en de ellende nemen alleen maar toe. 

Waarom koopt/verkoopt men zulk extreem zwaar vuurwerk en waarom kan het verbod erop niet worden gehandhaafd?

Dit is het vierde jaar met een vuurwerkverbod en het helpt geen zak integendeel. Vannacht leek het wel alsof er een bom werd afgestoken, kwam ff los van mijn matras. Het is een aaneenschakeling van vuurwerk met doffe zware knallen, om bang van te worden.

Dat een of andere mafklapper van een buurman vuurwerk vanaf zijn balkon afsteekt, dat vervolgens rakelings langs mijn huis gaat waarbij de vonken op mijn balkon vliegen. Mijn katten schrikken zich kapot, hiernaast wonen mensen met een rescue hondje etc.
Wat heb ik een hekel aan zulke onverantwoorde idioten!!

Ik lig inmiddels in bed met knallende hoofdpijn. Er is hier een geknal van jewelste. Heb oordoppen in, maar dat helpt niet echt, er zijn ook veel harde knallen.

Dat de hond van de buren blijkbaar alleen thuis zit. Beest zit al de hele avond te blaffen. Appt buurvrouw net met de beste wensen alvast en vraagt of we veel last hebben van de hond. Ze wisten dat hij veel blaft omdat ze een camera in de woonkamer hebben zodat ze kunnen zien wat de hond doet als ze niet thuis zijn.
Ze zijn niet thuis! Neem hem mee of blijf thuis voor je huisdier.

Al zolang ze die hond hebben blaft ie om vuurwerk ed. En dan laat je dat arme beest alleen thuiszitten. En je buren met de overlast.

Dat ik wil gaan slapen maar dat lukt voorlopig natuurlijk niet doordat klote vuurwerk 😡

DGHK schreef op 31-12-2024 om 23:59:

Dat de hond van de buren blijkbaar alleen thuis zit. Beest zit al de hele avond te blaffen. Appt buurvrouw net met de beste wensen alvast en vraagt of we veel last hebben van de hond. Ze wisten dat hij veel blaft omdat ze een camera in de woonkamer hebben zodat ze kunnen zien wat de hond doet als ze niet thuis zijn.
Ze zijn niet thuis! Neem hem mee of blijf thuis voor je huisdier.

Al zolang ze die hond hebben blaft ie om vuurwerk ed. En dan laat je dat arme beest alleen thuiszitten. En je buren met de overlast.

Wat zielig voor de hond.

mijn honden zitten te wachten, wanneer ga je naar bed, dan gaan wij met jouw mee.
Knallen, idioot gewoon, dat samen met de  carbidbussen geknal, ik ben er spuugzat van.
Geen medelijden met de mensen die vuurwerk afsteken en zich hun 
fikken en derg verbranden.
Eigen schuld, dikke bult.
Laat ze maar een dag met mij  mee lopen, ….wat vuurwerk teweeg brengt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.