Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Grindelwald schreef op 31-12-2024 om 08:24:

[..]

🤣

Echt he, hoe krijgen ze het hun keel uit.

Laatst zei iemand " ik hou echt niet van begrafenissen " toen keek ik ook echt zo  van ja wie wel.

Dolfje schreef op 31-12-2024 om 08:30:

[..]

Laatst zei iemand " ik hou echt niet van begrafenissen " toen keek ik ook echt zo van ja wie wel.

Als er een borrel achteraf is wel. Laatst was er een oude tante van mij overleden. Na de crematie gingen we naar een cafe. Bijkletsen met neven en nichten die ik eigenlijk nooit meer zag. Was stik gezellig. Nou is het in mijn kring toch wel de gewoonte om na de dienst nog naar een cafe te gaan. Heb ik bij het overlijden van mij man ook gedaan. Hij wilde dat ook. 

Aan een zakelijk telefoontje waarna ik letterlijk zat te trillen en te shaken. Iemand die ik liever niet meer wil spreken maar die vanuit zijn functie nu eenmaal deze dingen met mij moet afhandelen.

Aan vriend zijn geheimzinnigheid over een cadeautje. Ik vermoed dat het iets is wat ik niet wilde hebben maar wat hij nu toch gekocht heeft. Maar misschien valt het mee.

watertoren schreef op 31-12-2024 om 10:16:

[..]

Als er een borrel achteraf is wel. Laatst was er een oude tante van mij overleden. Na de crematie gingen we naar een cafe. Bijkletsen met neven en nichten die ik eigenlijk nooit meer zag. Was stik gezellig. Nou is het in mijn kring toch wel de gewoonte om na de dienst nog naar een cafe te gaan. Heb ik bij het overlijden van mij man ook gedaan. Hij wilde dat ook.

Dat maakt de begrafenis zelf toch niet leuk!
Serieus, wat een uitspraak..

Aan het vuurwerk, vooral ook afgelopen nacht. .

noas_1993 schreef op 31-12-2024 om 12:14:

[..]

Dat maakt de begrafenis zelf toch niet leuk!
Serieus, wat een uitspraak..

Nou ja, ik vind begrafenissen ook niet perse leuk, maar ik heb er ook geen hekel aan. Ik vind het namelijk ook mooi, met z’n allen iemand herdenken en verdriet en herinneringen delen. En vaak valt er aan het einde toch een soort last van de aanwezigen af en heb je het nog gezellig samen. Wat mij betreft heel normaal. 

Wij hebben een oude brave hond.         ❤️
Vorige jaarwisseling is hij nagenoeg doof geworden na één vuurwerkknal.
Hij kan bijna op commando even in de tuin een plas doen en dat is wel eens heel makkelijk.
Vanmorgen wilden we hem even laten plassen, hij tilt één poot op en BAM!! grote vuurwerk-knal.  
Nu durft hij de tuin niet meer in.   
^&F&R%$^*%%$@%%@$^$@&4!!!!!

Wat een geknal!! Gisteren al, vandaag nog erger. Veel en keihard! Van mij mag dat verbod er heel snel komen! En ik wil ook geen gezeik maar horen over dat alles zo duur en dat men nergens geld voor heeft. Er is vandaag in mijn buurt al voor ik weet niet hoeveel duizenden euro's de lucht in gegaan en het is nog niet eens avond. 

Ik werk op een bso die is gevestigd op een kinderboerderij. Waren meerdere jongens zo tussen de 12 en 15 jaar die vuurwerk gingen gooien inde weilanden tussen de dieren!! 😡 Hoe grote €€# ben je dan?! Is wat van gezegd. Daarna werden ze weer betrapt. Foto gemaakt door iemand van de boerderij en dit ook tegen de jongens gezegd en die heeft aangegeven dat als ze nu niet oprotten deze foto's naar de politie gaan en ze naar halt mogen. Schrokken ze toch wel van. Helaas zijn hier meerdere van dit soort groepjes. Politie gebeld, als we ze zagen mochten we direct 112 bellen en zouden ze komen om ze hopelijk op heterdaad te betrappen. Politie gaat extra surveilleren nu wij allemaal klaar zijn met werken. 

Onderweg naar huis op de fiets van die idioten die met Romeinse kaarsen naar elkaar zaten te schieten. Ook naar mij, met mijn kind achterop de fiets. Toen was ik het zat. Heb ze aangesproken en gezegd dat ik best snap dat ze een hekel aan hun vrienden hebben en het hen gunnen 2025 te binnen met een korter kapsel of flinke brandwonden maar laat mij en mijn kind er lekker buiten. Die gezichten 🙈🤣.
Voelde eigenlijk best leuk dat een groep pubers me met een bek vol tanden en een sorry mevrouw we dachten niet na (joh) aan keken. En echt ik snap dat het puberbrein daar niet aan denkt maar dit is voor huizen, neem aan dat er ook nog ergens ouders zijn? Zaten 10 jarigen bij, als ik zo in mag schatten. 

Beterlaat2021! schreef op 31-12-2024 om 16:38:

Wij hebben een oude brave hond. ❤️
Vorige jaarwisseling is hij nagenoeg doof geworden na één vuurwerkknal.
Hij kan bijna op commando even in de tuin een plas doen en dat is wel eens heel makkelijk.
Vanmorgen wilden we hem even laten plassen, hij tilt één poot op en BAM!! grote vuurwerk-knal.
Nu durft hij de tuin niet meer in.
^&F&R%$^*%%$@%%@$^$@&4!!!!!

Aah wat ontzettend zielig 😭

Moosey schreef op 31-12-2024 om 12:56:

[..]

Nou ja, ik vind begrafenissen ook niet perse leuk, maar ik heb er ook geen hekel aan. Ik vind het namelijk ook mooi, met z’n allen iemand herdenken en verdriet en herinneringen delen. En vaak valt er aan het einde toch een soort last van de aanwezigen af en heb je het nog gezellig samen. Wat mij betreft heel normaal.

Heb ik ook. Ik wilde vroeger graag begrafenisondernemer worden. Ik houd ook van begraafplaatsen, de rust, het serene.

Er is voor 118.000.000 vuurwerk verkocht. Daar zit het illegale spul niet bij.  Echt onbegrijpelijk, ruim €5 per persoon. Wij hebben niks gekocht en zo ken ik wel meer mensen. Elk tientje dat de lucht in gaat is al teveel.  Heb medelijden met de hulpdiensten die nu overuren draaien.  Hele teams van vrijwillige brandweerlieden die niet bij hun gezin zijn tijdens oud en nieuw, omdat anderen een beetje gaan klooien met vuurwerk. 
Echt van mij mag het verboden worden. 

Bakblik schreef op 31-12-2024 om 18:16:

Er is voor 118.000.000 vuurwerk verkocht. Dat zit het illegale spul niet bij. Echt onbegrijpelijk, ruim €5 per persoon. Wij hebben niks gekocht en zo ken ik wel meer mensen. Elk tientje dat de lucht in gaat is al teveel. Heb medelijden met de hulpdiensten die nu overuren draaien. Hele teams van vrijwillige brandweerlieden die niet bij hun gezin zijn tijdens is een nieuw, omdat anderen een beetje gaan klooien met vuurwerk.
Echt van mij mag het verboden worden.

Wow. Hier ook niks gekocht. Vrienden waar we vanavond zijn wel. 1 vriend had uit zichzelf best wat gekocht. Stuurt bericht dat hij voor X bedrag had gekocht en het zou waarderen als mensen iets bijdragen, want we kijken er allemaal na vanavond. 

Tja jammer vriend, 1. Je hebt niet van te voren overlegd en 2. Het is algemeen bekend dat ik een hekel heb aan vuurwerk. Ik heb nl de vuurwerk ramp van dichtbij meegemaakt. 

En ik zal dan vanavond wel de andere kant op kijken hoor als het niet mag zonder mee te betalen 🤣🤣

Ik heb me geërgerd aan Schoof en die dame van de PVV met hun peptalk en zakje oliebollen bij de hulpverleners 

En maar bezuinigen op deze beroepsgroepen en maar geen vuurwerkverbod instellen. Wat een schijnheiligheid toch weer.

Hier is een vuurwerk verbod maar ik geloof niet dat het helpt vandaag en gisteren werd er al flink wat afgeschoten.

Dolfje schreef op 31-12-2024 om 08:30:

[..]

Laatst zei iemand " ik hou echt niet van begrafenissen " toen keek ik ook echt zo van ja wie wel.

Ik. Natuurlijk als het iemand van dichtbij is, overheerst het verdriet. Maar dan nog kan ik oprecht genieten van het eerbetoon aan de overledene, de herinneringen die worden opgehaald en de afscheidsceremonie. Ik weet dat ik daar niet alleen in ben. En ook dat mensen die in de uitvaart werken hun werk allemaal met "plezier" doen. 

Desondanks vind ik de uitspraak, ik hou niet van begrafenissen ook stom hoor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.