Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Er hangt iets in de lucht, geen idee wat het is! Het doet gewoon zeer aan mijn ogen en mijn ramen en vloeren lijken er ineens heel vies door! Grauw en donker is beter voor het aanzien van mijn huis, nu moet ik ineens op mij  vrije dag in actie komen 😅

Wieder schreef op 02-01-2025 om 10:42:

Er hangt iets in de lucht, geen idee wat het is! Het doet gewoon zeer aan mijn ogen en mijn ramen en vloeren lijken er ineens heel vies door! Grauw en donker is beter voor het aanzien van mijn huis, nu moet ik ineens op mij vrije dag in actie komen 😅

Hier hangt hetzelfde in de lucht.... het moet maar snel weer gaan regenen of sneeuwen ofzo 

Dat ik door mijn wekker ben geslapen.. Door mijn medicatie moet ik redelijk op tijd op staan, anders slaap ik niet. Dat is als ik werk geen probleem, maar in de vakanties wel. Gisteren kon ik niet slapen (ook door te laat slikken van medicatie) en nu was het 9.15 dat ik wakker werd. Aan de andere kant wel lekker natuurlijk. Uiteindelijk toch bijna 8,5 uur geslapen. 

aan het beeldscherm van mijn pc, de hele dag ruzie met het kreng omdat hij niet aangaat. Alles geprobeerd van aan/uit tot stekkers eruit niks. 

Vriend komt thuis werpt er een blik op en meteen springt die aan 
En de Pathé app, heb ik ook altijd ruzie mee  om de een of andere manier moet ik steeds opnieuw inloggen en dan “klopt” mijn ww niet 

Zoon appt me met een vraag, ik geef antwoord, zoon heeft nog een vraag, daar heb ik weer een vraag over en vervolgens valt het app verkeer stil. Omdat ik al of niet iets doen moet, geef even antwoord, je was nog online toen ik mijn vraag stelde! 
Appen is praktisch als een antwoord niet direct nodig is, maar bellen met zulke vragen is toch praktischer, maar "bellen" word alleen in echte noodgevallen gedaan.

Man is weer eens ontploft om iets kleins. Ik had gehoopt dat zijn bloeddrukmedicijnen hier ook voor zouden helpen. Het blijft dus op de tenen lopen. Ik word daar zo moe van.  

Aan mezelf dat ik zoveel vergat vandaag. Sleutels, weer mijn sleutels, medicatie...
Wel goed voor de stappen want ik heb heel wat keren de trap op en af gelopen.

Dat mijn man gisteravond zijn brood smeert om vandaag mee te nemen en dat bord op het aanrecht laat staan voor vandaag. Prima maar waarom staat er dan nu nog een bord bij? En het is niet zo dat we een aanrecht van 30 meter lang hebben dat je dat niet ziet. Bord kun je ook vervangen voor glas of theemok. Wij zijn maar met 2 maar hebben afwas voor 4 zo.

JtM

JtM

03-01-2025 om 09:15 Topicstarter

Dolfje schreef op 03-01-2025 om 09:13:

Dat mijn man gisteravond zijn brood smeert om vandaag mee te nemen en dat bord op het aanrecht laat staan voor vandaag. Prima maar waarom staat er dan nu nog een bord bij? En het is niet zo dat we een aanrecht van 30 meter lang hebben dat je dat niet ziet. Bord kun je ook vervangen voor glas of theemok. Wij zijn maar met 2 maar hebben afwas voor 4 zo.

Oh dat zou ik kunnen zijn op de een of andere manier zie ik dat eerste bord dan 's ochtends niet staan ofzo. Super irritant, maar gaat echt per ongeluk.

JtM schreef op 03-01-2025 om 09:15:

[..]

Oh dat zou ik kunnen zijn op de een of andere manier zie ik dat eerste bord dan 's ochtends niet staan ofzo. Super irritant, maar gaat echt per ongeluk.

Ja dat moest er nog eens bijkomen dat het expres was.  .  En echt zo vaak. Ik word er echt sjachrijnig van. Ik snap het ook echt niet ze stonden naast elkaar echt niet een in een hoekje of zo.

ik moest voor zwangerschaps diabetes een glucose test doen. Moest op een nuchtere maag een geconcentreerd glucose drankje drinken. Ging best goed, ondanks de HG. Voelde me best prima. Vervolgens na 1 uur en 10 minuten (moest nog 50 minuten wachten tot ze mn bloed gingen prikken), werd alles zwart voor m’n ogen en ben ik out gegaan werd spugend wakker met 2 artsen naast me. Helaas test afgebroken dus. Terwijl ik er bijna was voor m’n gevoel. Ziekenhuis adviseerde de test niet te herhalen want als je flauw valt gebeurt het 90% zeker de volgende keer weer omdat het een lichamelijke reactie is. Moet nu een week lang m’n waardes thuis gaan bijhouden. Dat wilde ik sowieso al vanwege de HG en angst om te spugen, maar mocht toen niet. Baal er gewoon echt van dat ik BIJNA de twee uur had en toen toch ineens flauw viel  

Mayosate schreef op 03-01-2025 om 10:16:

ik moest voor zwangerschaps diabetes een glucose test doen. Moest op een nuchtere maag een geconcentreerd glucose drankje drinken. Ging best goed, ondanks de HG. Voelde me best prima. Vervolgens na 1 uur en 10 minuten (moest nog 50 minuten wachten tot ze mn bloed gingen prikken), werd alles zwart voor m’n ogen en ben ik out gegaan werd spugend wakker met 2 artsen naast me. Helaas test afgebroken dus. Terwijl ik er bijna was voor m’n gevoel. Ziekenhuis adviseerde de test niet te herhalen want als je flauw valt gebeurt het 90% zeker de volgende keer weer omdat het een lichamelijke reactie is. Moet nu een week lang m’n waardes thuis gaan bijhouden. Dat wilde ik sowieso al vanwege de HG en angst om te spugen, maar mocht toen niet. Baal er gewoon echt van dat ik BIJNA de twee uur had en toen toch ineens flauw viel

weet niet wat ik erger vind, dat je zo lang moest wachten, of dat je geen voorrang kreeg als zwangere vrouw met HG

Rogue schreef op 03-01-2025 om 10:58:

[..]

weet niet wat ik erger vind, dat je zo lang moest wachten, of dat je geen voorrang kreeg als zwangere vrouw met HG

Nou je moet dus voor die test nuchter naar het ziekenhuis en dan dat drankje drinken én dan nog eens 2 uur wachten… zo testen ze het meest effectief op zwangerschap diabetes zeggen ze. 
maar ik vind het gewoon marteling met HG om überhaupt nuchter te blijven. 
ik bedel al 10 weken voor een thuis test maar kon niet, mocht niet, doen we niet etc. En nu mag ik ineens wel 2 weken m’n waardes thuis gaan bij houden 

Zou eerst een week zijn maar ziekenhuis is bang dat je sjoemelt dus toch twee weken. Whatever, dit had ik gewoon liever direct gehad ipv deze test. 75gram glucose op nuchtere maag lijkt me zonder HG ook al een probleem 

Mayosate schreef op 03-01-2025 om 11:08:

[..]

Nou je moet dus voor die test nuchter naar het ziekenhuis en dan dat drankje drinken én dan nog eens 2 uur wachten… zo testen ze het meest effectief op zwangerschap diabetes zeggen ze.
maar ik vind het gewoon marteling met HG om überhaupt nuchter te blijven.
ik bedel al 10 weken voor een thuis test maar kon niet, mocht niet, doen we niet etc. En nu mag ik ineens wel 2 weken m’n waardes thuis gaan bij houden

Zou eerst een week zijn maar ziekenhuis is bang dat je sjoemelt dus toch twee weken. Whatever, dit had ik gewoon liever direct gehad ipv deze test. 75gram glucose op nuchtere maag lijkt me zonder HG ook al een probleem

Mayosate schreef op 03-01-2025 om 10:16:

Oh zo naar! En herkenbaar ook. Ik heb toen 4u liggen slapen daar 🙀. Al zeiden ze toen (13jr terug) dat bij zo’n reactie meestal geen sprake van suiker is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.