Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Chantal2022 schreef op 01-01-2025 om 11:22:

[..]

Het zijn ook pubers die de cobra bommen komen afleveren waar hele wijken mee geterroriseerd worden.
Uiteraard hebben zijn ouders nu groot verdriet, maar ik ben klaar met die pubers die hun leven en dat van anderen op het spel zetten met die kutzooi

Zelf nooit puber geweest zeker? Ook die pubers die dat afleveren hebben dat zelfde puberbrein. Die zien die gevolgen niet die zien alleen het geld dat ze ermee kunnen verdienen. Aan de ouders om ze die gevolgen te leren maar dat duurt nu eenmaal jaren bij een puberbrein. 

Jij bent er klaar mee, dus dan is het maar terecht dat een jong kind zijn leven verliest?? Hoe leef je met zulke gedachten en nog die gedachten normaal vinden ook?

Jij wint nu al de trofee van hartelooste en naarste persoon van 2025. Gefeliciteerd, heb je snel gedaan. 

Beterlaat2021! schreef op 01-01-2025 om 11:32:

[..]

Uiteindelijk wilde hij niet naar buiten vanaf gistermiddag 16.00 uur tot vanmorgen 07.00 uur! Arm beest.

(Gelukkig had hij wel een klein plasje gedaan in zijn luier, maar ik vond het toch erg naar voor hem...). De tuin wil hij nog niet in, we hebben wel gewoon al tweemaal buiten gelopen.

Ach wat sneu, hoop dat het inmiddels rustig is en blijft.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar anders is misschien een vuurwerkvrijpark iets voor volgend jaar?

Chantal2022 schreef op 01-01-2025 om 11:32:

[..]

[Quote verwijderd]

🤣🤣🤣🤣. Ik superieur 🤣🤣🤣.

Beterlaat2021! schreef op 01-01-2025 om 11:32:

[..]

Uiteindelijk wilde hij niet naar buiten vanaf gistermiddag 16.00 uur tot vanmorgen 07.00 uur! Arm beest.

(Gelukkig had hij wel een klein plasje gedaan in zijn luier, maar ik vond het toch erg naar voor hem...). De tuin wil hij nog niet in, we hebben wel gewoon al tweemaal buiten gelopen.

Aah echt zielig. Wij zaten met kerst op een Landal park dat vuurwerkvrije was. Misschien is dat iets? Wel niet in zijn eigen vertrouwde omgeving maar wel zonder geknal dichtbij. 

In het geval van dat 14 jarige slachtoffer van vuurwerk vraag ik mij altijd af waar de ouders waren.  Niet alleen nu maar ook in voorgaande jaren. 
Hier hebben we met de kinderen best eens vuurwerk afgestoken en altijd het gevaar benadrukt, nieuws over slachtoffers laten zien en gevolgen besproken.
Na 2 of 3 jaar van die kinderpakketten was dochter er wel klaar mee.  Met zoon heeft man 1 keer echt vuurwerk gekocht, 3 pijlen en een pot of zo. Toen was het klaar. Ze vinden het nu allebei zonde van het geld. 

Bakblik schreef op 01-01-2025 om 11:43:

In het geval van dat 14 jarige slachtoffer van vuurwerk vraag ik mij altijd af waar de ouders waren. Niet alleen nu maar ook in voorgaande jaren.
Hier hebben we met de kinderen best eens vuurwerk afgestoken en altijd het gevaar benadrukt, nieuws over slachtoffers laten zien en gevolgen besproken.
Na 2 of 3 jaar van die kinderpakketten was dochter er wel klaar mee. Met zoon heeft man 1 keer echt vuurwerk gekocht, 3 pijlen en een pot of zo. Toen was het klaar. Ze vinden het nu allebei zonde van het geld.

Op die leeftijd zijn ouders er niet meer steeds bij. Vanaf een jaar of 10 vaak al niet. Vaak zie dat ze dat ouwehoeren doen als de ouders er niet bij zijn. Was ook met de jongens die met de Romeinse kaarsen zaten te schieten. Buiten voor het huis maar ook geen ouders. Beetje meer om de hoek kijken wat de kinderen doen zou vaak een goed idee zijn. 

Een van onze katten was alweer heerlijk aan het spelen. Hij speelt binnen bijna nooit maar had nu een klein legoblokje gevonden waar ie de hele kamer mee doorging.
De ander houdt zich nog rustig (ligt waarschijnlijk bij een puber op de kamer) en de derde is nog wat schichtig. Ben blij dat het takkeweer is. Hopelijk belanden de overgebeleven vuurwerkstukken dan in de garages… 

Yumi schreef op 01-01-2025 om 11:37:

[..] Ach wat sneu, hoop dat het inmiddels rustig is en blijft.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar anders is misschien een vuurwerkvrijpark iets voor volgend jaar?

Dank voor het meedenken Yumi.  We weten ergens een fijn vuurwerkvrij hotel, maar zijn lichamelijke en geestelijke toestand is niet meer van dien aard dat we dat nog aandurven.  Hij is het beste op bekend terrein.

Het fijne was dat hij in huis niets leek te horen van het vuurwerk buiten.  We zijn diverse keren gaan gluren, maar hij lag steeds te slapen....!  ❤️❤️

SuzyQFive schreef op 01-01-2025 om 11:59:

Een van onze katten was alweer heerlijk aan het spelen. Hij speelt binnen bijna nooit maar had nu een klein legoblokje gevonden waar ie de hele kamer mee doorging.
De ander houdt zich nog rustig (ligt waarschijnlijk bij een puber op de kamer) en de derde is nog wat schichtig. Ben blij dat het takkeweer is. Hopelijk belanden de overgebeleven vuurwerkstukken dan in de garages…

Oh jee. Oppassen. Niet op gaan staan. 😅🤣

PinkFlower schreef op 01-01-2025 om 11:46:

[..]

Op die leeftijd zijn ouders er niet meer steeds bij. Vanaf een jaar of 10 vaak al niet. Vaak zie dat ze dat ouwehoeren doen als de ouders er niet bij zijn. Was ook met de jongens die met de Romeinse kaarsen zaten te schieten. Buiten voor het huis maar ook geen ouders. Beetje meer om de hoek kijken wat de kinderen doen zou vaak een goed idee zijn.

Dat vaker kijken wat de kinderen doen is iets dat ontbreekt bij veel ouders zie ik ook in mijn omgeving. Hier tegenover in de sloop zelf maar kinderen aangesproken op het gevaar. 

Mijn kinderen moesten altijd als ze buiten spelen af en toe even komen melden. Als ik ze te lang niet zag dan ging ik kijken wat ze waren. 

Voor kapitalen aan vuurwerk is er bij ons afgestoken .
Maar de volgende dag alles even bij elkaar vegen,opruimen ……
Echt niet, daar zijn de handen van vuurwerk afstekers niet geschikt voor.
Waar je ook kijkt, troep,troep, dozen, nat geregend, kun je nog weken tegen aan kijken.

Hemke schreef op 01-01-2025 om 15:34:

Waar je ook kijkt, troep,troep, dozen, nat geregend, kun je nog weken tegen aan kijken.

Niet zo hatd oordelen hè. Wellicht zijn ze die handen kwijtgeraakt tijdens het vuurwerk afsteken. 

En ligt het aan mij of regent het ook ALTIJD na oud en nieuw waardoor inderdaad alle zooi nat regent en je nog langer tegen die troep moet aankijken?

Zilver_gray schreef op 01-01-2025 om 15:44:

En ligt het aan mij of regent het ook ALTIJD na oud en nieuw waardoor inderdaad alle zooi nat regent en je nog langer tegen die troep moet aankijken?

Ik vind dat juist fijn. Vroeger gebeurde er ook vaak ongelukken met kinderen die na oud en nieuw de resten van  de straat gingen verzamelen waarna er soms toch nog iets ontplofte. Als het natgeregend is kan dat in elk geval niet meer gebeuren.

Hemke schreef op 01-01-2025 om 15:34:

Dat kan ik dus gaan opruimen, ipv de vuurwerkaanstekers

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.