Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 29-08-2024 om 18:55:

Statiemonnie!

Om de jongeren zover te krijgen dat ze hun blikjes en flesjes inleveren (in plaats van ze plat te trappen en op straat te gooien...).
Tis een beetje straattaal denk ik.

Is ook zo maar dan nog.... Het werkt dan overigens wel. Ik zie in Rotterdam vaak jongeren in vuilnisbakken graaien voor blikjes. En dat zijn niet speciaal armoedige types ofzo.

Kind begint volgende week in de brugklas en er is nog geen rooster, wel starttijden voor de introductieweek maar geen einddtijd... We hebben de aankomende 5 weken al 5 belangrijke afspraken staan die misschien wel of misschien niet tijdens schooltijd vallen en kan dus nog niks verzetten. Nieuwe school is al zo spannend dus wil niet dat ze iets mist. 

Schemerlampje schreef op 30-08-2024 om 10:35:

[..]

Bedankt voor de waarschuwing! Dochter gebruikt nog weleens cola om een hypo op te lossen, maar als er nu veel minder suiker in de cola zit, schiet dat natuurlijk niet op.

Dan kan ze beter coca cola nemen. Die is nu gelukkig nog gewoon met suiker. 

Ik ga er voortaan maar beter op letten, want ik kan dus niet goed tegen aspartaam.  

Wij zijn een weekend weg.
Gisteren viel al op dat er veel bepaalde 'types' rondlopen hier. En ja hoor zo ook onze buren aan een kant.
Om 23.00 uur kwam het thuis en had het nog wat familie meegenomen die ergens anders op het park verblijven.
Muziek op standje oor beschadiging en een hoop geschreeuw en gescheld. Gelukkig werd het tegen 03.00 uur wat stiller. Natuurlijk ligt er nu overal glas en zooi.
ben benieuwd wat vanavond gaat brengen.

Man zei ook al waarom wil je als mens zo zijn?!
Vind het ook zo sneu voor die peuter die ze mee hebben. Die groeit hierin op.

Blauwevis schreef op 30-08-2024 om 16:37:

Kind begint volgende week in de brugklas en er is nog geen rooster, wel starttijden voor de introductieweek maar geen einddtijd... We hebben de aankomende 5 weken al 5 belangrijke afspraken staan die misschien wel of misschien niet tijdens schooltijd vallen en kan dus nog niks verzetten. Nieuwe school is al zo spannend dus wil niet dat ze iets mist.

Dat is best normaal voor brugklassen, dat zij hun rooster nog niet kunnen zien. Vaak wordt het inloggen ed op school geoefend en uitgelegd maar ook hoe het rooster werkt. Uiterlijk woensdag zal ze het wel weten  


Veel plezier voor je dochter! 

SuzyQFive schreef op 31-08-2024 om 08:24:

[..]

Dat is best normaal voor brugklassen, dat zij hun rooster nog niet kunnen zien. Vaak wordt het inloggen ed op school geoefend en uitgelegd maar ook hoe het rooster werkt. Uiterlijk woensdag zal ze het wel weten


Veel plezier voor je dochter!

Ik vind het laat als je nog van helemaal niets weet.

Van oudste zoon (havo3) hebben we afgelopen woensdag mail gehad met dat het rooster in te zien was.

En jongste begint dit jaar in de brugklas, voor hem hadden we in de 1e week van de vakantie al een brief met hoe ze de 1e 2 weken invullen, kennismaking met mentor (maandag), klas ((woensdag),  sportdagen (donderdag en vrijdag), andere leerkrachten (2e week, maandag en dinsdag) en kamp (2e week woensdag, donderdag en vrijdag) 

Het rooster zullen ze dan wel krijgen op de maandag of woensdag van de 1e week

Mama-Inge schreef op 31-08-2024 om 08:33:

[..]

Ik vind het laat als je nog van helemaal niets weet.

Van oudste zoon (havo3) hebben we afgelopen woensdag mail gehad met dat het rooster in te zien was.

En jongste begint dit jaar in de brugklas, voor hem hadden we in de 1e week van de vakantie al een brief met hoe ze de 1e 2 weken invullen, kennismaking met mentor (maandag), klas ((woensdag), sportdagen (donderdag en vrijdag), andere leerkrachten (2e week, maandag en dinsdag) en kamp (2e week woensdag, donderdag en vrijdag)

Het rooster zullen ze dan wel krijgen op de maandag of woensdag van de 1e week

Zo'n rooster met een kamp erbij is ook wel belangrijk om zo vroeg te weten. Een gewoon lesrooster hoeft dat niet. Hoewel 1 week van te voren toch wel minimaal is. Twee sportdagen en ook nog 3 dagen kamp....wat een hel, daar zou ik vroeger alleen hierom al niet gewild hebben 🙈. 

Mijn wekker  stond op acht uur vanmorgen  maar begon vrolijk om 6 uur te brullen..  
Irritant  een wekkerradio die blijkbaar geen klok kan kijken. Nogmaals  gecontroleerd  of ik hem per ongeluk  niet verkeerd  gezet had, maar nee. Twee uur later ging hij dus opnieuw  af. Maar eer ik weer in slaap gevallen  was.

Dat de meeste (zomer)jurken van kunstvezel zijn. Waarom geen 50% mix met katoen? 
Kunstvezel benauwd en veel zweten..

Wieder schreef op 29-08-2024 om 10:22:

Ik ergerde me gisteren. Ik kwam thuis van een dag werken in de snothitte, wilde thuis op de bank lekker een glaasje cola drinken. Ik zag wel dat de fles een nieuw uiterlijk had, maar dacht daar verder niets bij. Hebben ze in de regular cola ineens ook zoetstoffen gedaan! Ik proefde het bij de eerste slok, zó vies 🤢. Superirritant dat ik niet zelf mag kiezen of ik een suikerhoudende drank drink of niet, nergens op de fles staat dat de receptuur veranderd is. Ja, op de ingrediëntenlijst, maar die bekijk ik niet iedere keer als ik een verpakking open

Oh ik kan daar zo slecht tegen. 
had het  met Die sourcey vitamine water hele recept veranderd zit nu een suikervrije nasmaak

🤢 



PinkFlower schreef op 31-08-2024 om 08:37:

[..]

Zo'n rooster met een kamp erbij is ook wel belangrijk om zo vroeg te weten. Een gewoon lesrooster hoeft dat niet. Hoewel 1 week van te voren toch wel minimaal is. Twee sportdagen en ook nog 3 dagen kamp....wat een hel, daar zou ik vroeger alleen hierom al niet gewild hebben 🙈.

Mijn jongste vind het geweldig, maar is ook een heel actief en sportief kind. Ene dag is gewoon sportdag bij school, de andere dag is een watersportdag bij een recreatiemeer.

Dat gekluuuuuus. Buren krijgen opbouw via ons dak en gaat soms zo lomp dat ik me doodschrik als ze hard wat neergooien. En nu zijn ze opeens ons dak aan t maken zonder waarschuwing, allemaal shit op het dakterras op de schone was en het stinkt als een gek. Als we een seintje hadden gehad hadden we even de ramen dichtgelaten en gewacht met de was. En dit gaat nog harder dan eerst, de gordijnen/lampen bewogen net helemaal van al het gedreun. Helpt ook niet dat ze om 8:45 begonnen en we pas rond 5:30 sliepen. 

Mama-Inge schreef op 31-08-2024 om 08:33:

[..]

Ik vind het laat als je nog van helemaal niets weet.

Van oudste zoon (havo3) hebben we afgelopen woensdag mail gehad met dat het rooster in te zien was.

En jongste begint dit jaar in de brugklas, voor hem hadden we in de 1e week van de vakantie al een brief met hoe ze de 1e 2 weken invullen, kennismaking met mentor (maandag), klas ((woensdag), sportdagen (donderdag en vrijdag), andere leerkrachten (2e week, maandag en dinsdag) en kamp (2e week woensdag, donderdag en vrijdag)

Het rooster zullen ze dan wel krijgen op de maandag of woensdag van de 1e week

Ik nam aan dat ze het lesrooster bedoelde. 

Net bij buren in de straat even aan de deur geweest of aub de muziek wat zachter kan. Niet uit, zachter. De bas die dreunt het hele dorp door en iedereen loopt te schreeuwen om erbovenuit te komen.
Het feestje is ter ere van de 1ste verjaardag van hun kind! Die trouwens natuurlijk niet thuis is, anders kan ie niet slapen. Als die muziek zachter kan kunnen wij (en anderen wellicht) ook slapen.

Let wel, dit zijn mensen die om 22.05 bij mensen voor de deur staan als die een feestje hebben. Dan moet de muziek toch echt zachter, omdat hun prinsje anders niet kan slapen.

Aan het feit dat ik nergens meer tegen lijk te kunnen. Gisteravond visite gehad, was supergezellig en ze gingen om twaalf uur weg. Nu hoofdpijn, brak. En ik drink niet eens alcohol.

Blijkbaar moet mijn leven regelmatig en rustig zijn om me goed te blijven voelen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.