Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik ben de hele dag al gaar. Er komt niks uit mijn handen, maar nu is het 23 uur en zit ik nog steeds op.
Emotioneel beladen email opgezocht die ik me plots herinnerde. 5 jaar geleden heb ik eens heel fiks aan de bel getrokken bij jeugdzorg maar daar is toen amper wat mee gedaan. Het heeft nog 3 jaar moeten duren voordat dochter zelf uitleg kon geven. Terug kijkend is er sinds die mail niets veranderd. Alleen was ik toen de spreekbuis van de kinderen en werd ik niet geloofd en heeft nu dochter zelf verteld hoe het zit. En nu modderen ze ook maar weer aan.
Ik erger me kapot aan jeugdzorg, naar de kinderen kijken lijkt het laatste te zijn waar ze mee bezig zijn. Het gaat over allemaal belangen en verantwoordelijkheden. Niemand met helder verstand die beslist dat deze kostbare onderneming toch geen zin heeft. Weetje: Als het januari is heeft ons gezin de staat €40.000 gekost!!! Bizar toch en toch maar weer proberen.... In middels heb ik een ontzettend luizige baan (doe het met liefde maar toch) en zou zo graag weer in mijn vakgebied willen solliciteren, maar tegelijkertijd ben ik op en leeg gezogen door al het gedoe en zou ik me nog het liefst ziek melden. 
Waar is Nederland nu mee bezig?? Bezuinigen op jeugdzorg? Maar wel blijven aanmodderen in een project wat toch gaat mislukken en op deze manier veel meer kwaad dan goed doet. 
Ben er zo ongelooflijk klaar mee...

Vanavond bespreking gehad met twee dames van de vereniging. 
De ene voelde zich steeds aangevallen als ik tussendoor ook eens wat probeerde te zeggen (terwijl het enkel suggesties waren) en de ander praatte steeds door me heen en negeerde me gewoon. 
Van samenwerken hebben ze klaarblijkelijk nog nooit gehoord. Ik heb wel beloofd om wat te doen maar met fit clubje heb ik er helemaal geen zin in. 

Evaluna schreef op 28-08-2024 om 23:08:

Ik ben de hele dag al gaar. Er komt niks uit mijn handen, maar nu is het 23 uur en zit ik nog steeds op.
Emotioneel beladen email opgezocht die ik me plots herinnerde. 5 jaar geleden heb ik eens heel fiks aan de bel getrokken bij jeugdzorg maar daar is toen amper wat mee gedaan. Het heeft nog 3 jaar moeten duren voordat dochter zelf uitleg kon geven. Terug kijkend is er sinds die mail niets veranderd. Alleen was ik toen de spreekbuis van de kinderen en werd ik niet geloofd en heeft nu dochter zelf verteld hoe het zit. En nu modderen ze ook maar weer aan.
Ik erger me kapot aan jeugdzorg, naar de kinderen kijken lijkt het laatste te zijn waar ze mee bezig zijn. Het gaat over allemaal belangen en verantwoordelijkheden. Niemand met helder verstand die beslist dat deze kostbare onderneming toch geen zin heeft. Weetje: Als het januari is heeft ons gezin de staat €40.000 gekost!!! Bizar toch en toch maar weer proberen.... In middels heb ik een ontzettend luizige baan (doe het met liefde maar toch) en zou zo graag weer in mijn vakgebied willen solliciteren, maar tegelijkertijd ben ik op en leeg gezogen door al het gedoe en zou ik me nog het liefst ziek melden.
Waar is Nederland nu mee bezig?? Bezuinigen op jeugdzorg? Maar wel blijven aanmodderen in een project wat toch gaat mislukken en op deze manier veel meer kwaad dan goed doet.
Ben er zo ongelooflijk klaar mee...

Heel veel sterkte weer! 

Tuinfluiter schreef op 28-08-2024 om 13:19:

[..]

Soms doe ik hem 's-avonds uit en leg hem dan in een hoekje van de bank en dan beland er wel eens een kussentje of een tijdschrift op.

Nadat ik hem had gewassen had ik die nog niet gedragen. 

Gisteren wilde ik m aandoen onder een zomerjurkje. Ik woon in een flat en zoveel plekken zijn er toch niet waar een bh kan liggen? Ik heb de bh nog steeds niet gevonden 

Toch weer even gaan zoeken. Ik kan dit soort dingen echt niet uitstaan. En gevonden! Hij hing op het achterste hoekje van het wasrek in de logeerkamer. Listig verborgen achter de andere was die daar hing te drogen. Op een moment als dit vind ik mijzelf echt een sukkel 

Ik ergerde me gisteren. Ik kwam thuis van een dag werken in de snothitte, wilde thuis op de bank lekker een glaasje cola drinken. Ik zag wel dat de fles een  nieuw uiterlijk had, maar dacht daar verder niets bij. Hebben ze in de regular cola ineens ook zoetstoffen gedaan! Ik proefde het bij de eerste slok, zó vies 🤢. Superirritant dat ik niet zelf mag kiezen of ik een suikerhoudende drank drink of niet, nergens op de fles staat dat de receptuur veranderd is. Ja, op de ingrediëntenlijst, maar die bekijk ik niet iedere keer als ik een verpakking open

oudmaarnognietkoud schreef op 29-08-2024 om 10:16:

Toch weer even gaan zoeken. Ik kan dit soort dingen echt niet uitstaan. En gevonden! Hij hing op het achterste hoekje van het wasrek in de logeerkamer. Listig verborgen achter de andere was die daar hing te drogen. Op een moment als dit vind ik mijzelf echt een sukkel

Gebeurt iedereen weleens maar gelukkig heb je hem weer.

Wieder schreef op 29-08-2024 om 10:22:

Ik ergerde me gisteren. Ik kwam thuis van een dag werken in de snothitte, wilde thuis op de bank lekker een glaasje cola drinken. Ik zag wel dat de fles een nieuw uiterlijk had, maar dacht daar verder niets bij. Hebben ze in de regular cola ineens ook zoetstoffen gedaan! Ik proefde het bij de eerste slok, zó vies 🤢. Superirritant dat ik niet zelf mag kiezen of ik een suikerhoudende drank drink of niet, nergens op de fles staat dat de receptuur veranderd is. Ja, op de ingrediëntenlijst, maar die bekijk ik niet iedere keer als ik een verpakking open

He gatver zeg. Welk merk is dat?

Mijn lichaam reageert niet zo goed op zoetstoffen, dus ik zou ook echt enorm balen als ik dat ineens per ongeluk zit te drinken. 

Wieder schreef op 29-08-2024 om 10:22:

Ik ergerde me gisteren. Ik kwam thuis van een dag werken in de snothitte, wilde thuis op de bank lekker een glaasje cola drinken. Ik zag wel dat de fles een nieuw uiterlijk had, maar dacht daar verder niets bij. Hebben ze in de regular cola ineens ook zoetstoffen gedaan! Ik proefde het bij de eerste slok, zó vies 🤢. Superirritant dat ik niet zelf mag kiezen of ik een suikerhoudende drank drink of niet, nergens op de fles staat dat de receptuur veranderd is. Ja, op de ingrediëntenlijst, maar die bekijk ik niet iedere keer als ik een verpakking open

Ook zo'n ergernis gisteren.  Pepsi/Sisi hebben bij de kleine flesjes de sinas alleen nog zonder suiker en in de meeste horeca die een contract met pepsi hebben krijg je dus ongevraagd zero als je sinas besteld. Gisteren weer ervaren en dan nog een tandje erger.  Ik vroeg letterlijk: Frisdrank MET suiker, smaak maakt mij niet uit maar bij voorkeur sinas als jullie dat hebben.

Ik had even behoefte om snel mijn suikerspiegel op peil te brengen na een lange kerkdienst en een ceremonie op het kerkhof. En dan krijg je een glas zero in je hand gedrukt. 😭

Ik drink eigenlijk altijd zero maar vind het wel stom dat ze het zo voor je neerzetten. Wat is het volgende? Dat ik een pilsje bestel en dan alcoholvrij krijg?

Bij ons in de kantine verkopen we blikjes van coca cola. Zowel met suiker als zero.

Dolfje schreef op 29-08-2024 om 12:03:

Ik drink eigenlijk altijd zero maar vind het wel stom dat ze het zo voor je neerzetten. Wat is het volgende? Dat ik een pilsje bestel en dan alcoholvrij krijg?

Echt stom, omdat ik met nadruk vroeg om iets met suiker. Ik wilde dat glas even naar binnen klokken en dan mijn plaats in het rijtje innemen in afwachting van de koffie/thee en broodjes. 

Coca cola is de enige nog die geen zoetstoffen proberen te verstoppen in hun regular cola. Sisi en pepsi is inderdaad alleen nog maar zero in die kleine flesjes, 7 up ook. Ik kreeg bij mijn schoonzus albert heijn merk cola en die had het een paar maanden terug al, en ik had zelf jumbo cola. De nieuwe verpakking is ranzig. Er zit volgens het etiket cyclamaten en sucralose in. Het maakt mij niet uit welke zoetstof ze gebruiken, het smaakt allemaal hetzelfde, naar stevia

Dolfje schreef op 29-08-2024 om 12:03:

Ik drink eigenlijk altijd zero maar vind het wel stom dat ze het zo voor je neerzetten. Wat is het volgende? Dat ik een pilsje bestel en dan alcoholvrij krijg?

Nou, maar dit inderdaad. Prima dat het er is (ik drink overigens geen bier, met of zonder alcohol), maar ik vraag er toch niet om.

gister eigenlijk al een ergenis, de buurman van mijn zojuist overleden vader bood aan om het balkon schoon te maken.
Aangegeven dat hij verdorde planten weg mocht doen maar de rest mag laten staan. Ook nog bepaalde spullen specifiek aangegeven om te bewaren.
Krijgen we een apje dat hij klaar is, maar toch dingen weggegooid heeft die volgens hem verroest/ en beschimmeld zouden zijn. Had juist gevraagd dat te bewaren. Kom ik later in het huis heeft hij nog meer dingen ongevraagd weggegooid zonder te melden. Zijn antwoord was toen ik vroeg waar die spullen waren. Ja jij had er niets over gezegd. Doe er dan ook niets mee. Dat is aan ons om zelf weg te gooien. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.