Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik zou die buurman snel de sleutel van je vaders huis terugvragen!

Xandora schreef op 29-08-2024 om 13:16:

gister eigenlijk al een ergenis, de buurman van mijn zojuist overleden vader bood aan om het balkon schoon te maken.
Aangegeven dat hij verdorde planten weg mocht doen maar de rest mag laten staan. Ook nog bepaalde spullen specifiek aangegeven om te bewaren.
Krijgen we een apje dat hij klaar is, maar toch dingen weggegooid heeft die volgens hem verroest/ en beschimmeld zouden zijn. Had juist gevraagd dat te bewaren. Kom ik later in het huis heeft hij nog meer dingen ongevraagd weggegooid zonder te melden. Zijn antwoord was toen ik vroeg waar die spullen waren. Ja jij had er niets over gezegd. Doe er dan ook niets mee. Dat is aan ons om zelf weg te gooien.

Allereerst gecondoleerd. Ik voel met je mee. 

Vreselijk zo'n man. Aangeboden hulp is fijn maar dingen weggooien zonder overleg is not done. Recent een dierbare verloren en er gaat veel weg maar sommige dingen die in deplorabele staat zijn kunnen toch emotionele waarde hebben waardoor kinderen het willen bewaren.

Bij mijn schoonfamilie staat een theelichtje  van de Action, krakkemikkig ding maar er zitten voor ons emotionele herinneringen aan waardoor ik het toch wil hebben. Bruikbaar is het niet meer, een volle theepot kan er niet meer op staan,  jouw buurman zou het dus weggegooid hebben. Ik zou woest zijn als het weg is. 

het is niet aan jou buurman om te bepalen wat weg mag. Vind het grof schandalig van die buurman

JtM

JtM

29-08-2024 om 15:09 Topicstarter

Ik werk vandaag vanuit huis en heb dan normaal wel tijd om even de was op te hangen, of op te vouwen. Die tijd is er vandaag ook wel, maar er komt niks uit mijn handen verder echt even geen energie. 

Bij mij komt er tot nu toe ook niks uit me handen,
Lig ivm de hitte van elle op bed, en even verdrietig te wezen.

Bah.

Waar die je sommige dingen voor.

Statiemoney. Waarom?????????????????????????

Statiemonnie!

Om de jongeren zover te krijgen dat ze hun blikjes en flesjes inleveren (in plaats van ze plat te trappen en op straat te gooien...).
Tis een beetje straattaal denk ik. 

Naminokurashi schreef op 29-08-2024 om 14:17:

het is niet aan jou buurman om te bepalen wat weg mag. Vind het grof schandalig van die buurman

Ik ook. Fijn zulke hulp. Ongevoelig ook, hij had echt moeten overleggen. Hij zal het niet verkeerd hebben bedoeld en echt hebben willen helpen maar zeker als iemand is overleden gooi je niet zomaar dingen weg wat niet is afgesproken. Hij had moeten vragen. 

Ajax speelt. Gaat mn rustige avondje. Tot nu toe enige tegenvaller van samenwonen maar wat is er vaak voetbal! 

dat er geen “grote” spiegel is in ons 2de appartement aanwezig alleen een badkamerspiegel

Xandora schreef op 29-08-2024 om 13:16:

gister eigenlijk al een ergenis, de buurman van mijn zojuist overleden vader bood aan om het balkon schoon te maken.
Aangegeven dat hij verdorde planten weg mocht doen maar de rest mag laten staan. Ook nog bepaalde spullen specifiek aangegeven om te bewaren.
Krijgen we een apje dat hij klaar is, maar toch dingen weggegooid heeft die volgens hem verroest/ en beschimmeld zouden zijn. Had juist gevraagd dat te bewaren. Kom ik later in het huis heeft hij nog meer dingen ongevraagd weggegooid zonder te melden. Zijn antwoord was toen ik vroeg waar die spullen waren. Ja jij had er niets over gezegd. Doe er dan ook niets mee. Dat is aan ons om zelf weg te gooien.

Ik zou heel achterdochtig worden, en me afvragen of de spullen toch niet minder verroest waren dan aangegeven, en over een tijdje bij buurman op het balkon staan

De buren krijgen een opbouw en dat doen ze vanuit ons dak. Wat een herrie af en toe alsof ze er doorheen gaan pff. 

Mijn man krijgt buikloop van zoetstof, er zijn dus inmiddels een aantal merken frisdrank die hij niet meer kan drinken. Zodra ergens nieuwe receptuur opstaat, ga ik de ingrediëntenlijst lezen. Maar nu doen ze dat dus ook al zonder aankondiging? Damn… gelukkig drinkt hij meestal koffie thee of water en weinig frisdrank. 

Bakblik schreef op 29-08-2024 om 11:41:

[..]

Ook zo'n ergernis gisteren. Pepsi/Sisi hebben bij de kleine flesjes de sinas alleen nog zonder suiker en in de meeste horeca die een contract met pepsi hebben krijg je dus ongevraagd zero als je sinas besteld. Gisteren weer ervaren en dan nog een tandje erger. Ik vroeg letterlijk: Frisdrank MET suiker, smaak maakt mij niet uit maar bij voorkeur sinas als jullie dat hebben.

Ik had even behoefte om snel mijn suikerspiegel op peil te brengen na een lange kerkdienst en een ceremonie op het kerkhof. En dan krijg je een glas zero in je hand gedrukt. 😭

Bedankt voor de waarschuwing! Dochter gebruikt nog weleens cola om een hypo op te lossen, maar als er nu veel minder suiker in de cola zit, schiet dat natuurlijk niet op.

Netherfield schreef op 30-08-2024 om 10:23:

Mijn man krijgt buikloop van zoetstof, er zijn dus inmiddels een aantal merken frisdrank die hij niet meer kan drinken. Zodra ergens nieuwe receptuur opstaat, ga ik de ingrediëntenlijst lezen. Maar nu doen ze dat dus ook al zonder aankondiging? Damn… gelukkig drinkt hij meestal koffie thee of water en weinig frisdrank.

Dat zijn waarschijnlijk de polyolen. Sorbitol maltitol en nog wat van dat soort stoffen. AcesulfaamK en Aspartaam hebben dat effect niet. 

Sisi en Pepsi bevatten geen polyolen en worden door mij nog wel verdragen. Jammer is dan dat ik niet geholpen was met die zero-meuk ik wilde snel een berg koolhydraten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.