Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Mama-Inge schreef op 19-08-2024 om 06:19:

Aan schoonouders
We gingen met de familie uit eten
De kinderen zijn dan nog wel eens vervelend omdat alles zo lang duurt
Werd me van te voren al gezegd dat ik me niet met mijn kinderen mocht bemoeien en dat opa en oma het wel zouden regelen als het nodig was.
3x raden, kinderen strontvervelend en opa en oma zeiden er niets van.
Schoonzus ging zich ermee bemoeien en ik zat me op te vreten want mocht niets erover zeggen
Leuk hoor zo'n etentje

Bijzonder. Dat bepaal je toch zelf?

Er was een papieren zakdoekje bij de donkere was in de machine gekomen. Jeetje, wat geeft dat een rotzooi 

oudmaarnognietkoud schreef op 19-08-2024 om 12:56:

Er was een papieren zakdoekje bij de donkere was in de machine gekomen. Jeetje, wat geeft dat een rotzooi

Dat heb ik ook wel eens. De droger wil wel eens helpen. Dan liggen de meeste stukjes zakdoek daarna in het filter en niet meer op de was.

Herfstappeltaart schreef op 19-08-2024 om 13:18:

[..]

Dat heb ik ook wel eens. De droger wil wel eens helpen. Dan liggen de meeste stukjes zakdoek daarna in het filter en niet meer op de was.

Helaas, ook in de droger bleven die stukjes zakdoek nog steeds aan mijn wasgoed hangen 

Ik heb zoveel mogelijk alles afgeklopt in de logeerkamer en daarna de stofzuiger gepakt. 

oudmaarnognietkoud schreef op 19-08-2024 om 13:28:

[..]

Helaas, ook in de droger bleven die stukjes zakdoek nog steeds aan mijn wasgoed hangen

Ik heb zoveel mogelijk alles afgeklopt in de logeerkamer en daarna de stofzuiger gepakt.

Hè bah, echt vervelend 

OperaQueen schreef op 19-08-2024 om 07:16:

[..]

Jij mag er niks van zeggen?? Het zijn jouw kinderen! Ik snap je ergenis maar ik zou de volgende x wel even aangeven dat alleen je man en jij de kinderen corrigeren wanneer dat nodig is, echt waar bemoeien ze zich mee..

Plaatsvervangende ergenis

Ik was even overdonderd op het moment en daarna eigenlijk boos. Maar toen had ik ook zoiets van prima, als jullie het zo willen (etentje was op hun initiatief) kijk dan maar eens wat er gebeurt als ik niets zeg en laat me dan maar eens zien wat jullie doen als ze vervelend zijn. Heb het er vandaag nog even met man over gehad, dat ik het echt niet leuk vond en dat als ze het zo willen, dat die etentjes van mij dan niet meer hoeven.

Verder ook met de kinderen gesproken over hun gedrag en ze gaven beide ook toe dat ze vervelend waren geweest. Oudste gaf ook aan dat het allemaal wel heel lang duurde, daar had hij ook gelijk in, want ik vond ook dat alles extreem lang duurde (en we waren er al om 4 uur en toen was het nog heel rustig in het restaurant)

Man moet morgen nog naar zijn ouders en ik heb al tegen hem gezegd dat hij dit alles ook met hun maar moet gaan bespreken.

Nvt 

Mama-Inge schreef op 19-08-2024 om 13:35:

[..]

Ik was even overdonderd op het moment en daarna eigenlijk boos. Maar toen had ik ook zoiets van prima, als jullie het zo willen (etentje was op hun initiatief) kijk dan maar eens wat er gebeurt als ik niets zeg en laat me dan maar eens zien wat jullie doen als ze vervelend zijn. Heb het er vandaag nog even met man over gehad, dat ik het echt niet leuk vond en dat als ze het zo willen, dat die etentjes van mij dan niet meer hoeven.

Verder ook met de kinderen gesproken over hun gedrag en ze gaven beide ook toe dat ze vervelend waren geweest. Oudste gaf ook aan dat het allemaal wel heel lang duurde, daar had hij ook gelijk in, want ik vond ook dat alles extreem lang duurde (en we waren er al om 4 uur en toen was het nog heel rustig in het restaurant)

Man moet morgen nog naar zijn ouders en ik heb al tegen hem gezegd dat hij dit alles ook met hun maar moet gaan bespreken.

Aaaaahhh nou snap ik het wat beter waarom je niks zei... (Oww oops dan slaat mijn laatste reactie ook niet perse ergens op...) 
Ik geef je gelijk hoor, als jouw schoonouders het allemaal beter weten.. (niet dus) 
Ik heb zelf (bewust) geen kinderen en ik moet eerlijk bekennen dat ik echt wel een tijdje makkelijk dacht over opvoeden maar inmiddels met een zus met 3 kleintjes be nik mij gaan realiseren dat dat echt niet makkelijk is...

In de boot genomen door de buurvrouw. Ik heb al 10 keer gezegd ik ga geen geld uitlenen. Heeft ze me toch 97 euro afhandig weten te maken via een omweg. Ben boos en Koos machteloos. 

En nog een in het kader van martkwerking: https://www.ad.nl/binnenland/zorginstelling-vervangt-restaurant-door-automaat-dit-doe-je-hoogbejaarden-toch-niet-aan~a6727312/?utm_source=uitanderemedia&utm_medium=email&utm_campaign=20240820&utm_content=a6727312

Het restaurant in het verzorgingshuis waar bewoners samen een appelpunt kunnen eten, of waar je even met je bezoek heen kan,  "kan niet uit". Dus daar komen automaten waar de dementerende bewoners met hun bankpas mogen proberen iets te eten en te drinken uit te halen.
Misschien past het niet helemaal in dit topic want het wordt wat politiek zo, maar ik erger me er wel aan dat alles wat menselijk is of nog een beetje vreugde en waardigheid geeft, "rendabel" moet zijn en anders doen we het weg.

Moederkareltje schreef op 20-08-2024 om 11:10:

In de boot genomen door de buurvrouw. Ik heb al 10 keer gezegd ik ga geen geld uitlenen. Heeft ze me toch 97 euro afhandig weten te maken via een omweg. Ben boos en Koos machteloos.

Nou ben ik toch benieuwd naar die omweg..

Er zouden vandaag 2 pakketten komen voor 13 uur. En ik heb nog niks gezien.

En gisteren zou ik een pakket hebben opgehaald bij een DHL punt, maar ik weet van niks.

ergernis? Ik dacht gisteravond, ik ga eens voor de gein TikTok downloaden, wou toch eens weten wat dat nou precies is. Nou ik werd er getikt en getokt van, en niet per se in die volgorde. Maar weer gauw verwijderd, ik snap die trend niet geloof ik

Herfstappeltaart schreef op 20-08-2024 om 14:37:

[..]

Nou ben ik toch benieuwd naar die omweg..

Ze zei dat ze bij iemand anders geld had geleend en of ik asjeblieft boodschappen kon bestellen want ze heeft geen computer of smartphone en kan de trappen moeilijk af en op met boodschappen. Oke, ik dus 10 min genomen om toch even te bestellen bij de jumbo met mijn email en afgeleverd op haar adres. Ik was niet thuis toen het bezorgd werd. Ze had blijkbaar toch geen geld want ik krijg nu een betaalverzoek van de jumbo of ik het binnen 7 dagen kan overmaken. Ik dacht dat ze A geld had nu omdat ze dat zei, B dat ze van de jumbo de boodschappen niet zouden afgeven als ze niet betaald net als in een winkel. Dus ik dacht ach ik bestel wel ze heeft al dagen geen eten kunnen kopen zei ze. Ik aan haar deur verhaal halen. Ow zegt ze, ik dacht het was maar 50 euro, 97, nee dat kan nooit, je krijgt het nog wel hoor, ja dat weet ik niet want me geld is gestolen van mijn rekening maar je krijgt het nog wel hoor, ja je krijgt het nog wel. 

Jaaaja. Jaaaja.

Moederkareltje schreef op 20-08-2024 om 16:21:

[..]

Ze zei dat ze bij iemand anders geld had geleend en of ik asjeblieft boodschappen kon bestellen want ze heeft geen computer of smartphone en kan de trappen moeilijk af en op met boodschappen. Oke, ik dus 10 min genomen om toch even te bestellen bij de jumbo met mijn email en afgeleverd op haar adres. Ik was niet thuis toen het bezorgd werd. Ze had blijkbaar toch geen geld want ik krijg nu een betaalverzoek van de jumbo of ik het binnen 7 dagen kan overmaken. Ik dacht dat ze A geld had nu omdat ze dat zei, B dat ze van de jumbo de boodschappen niet zouden afgeven als ze niet betaald net als in een winkel. Dus ik dacht ach ik bestel wel ze heeft al dagen geen eten kunnen kopen zei ze. Ik aan haar deur verhaal halen. Ow zegt ze, ik dacht het was maar 50 euro, 97, nee dat kan nooit, je krijgt het nog wel hoor, ja dat weet ik niet want me geld is gestolen van mijn rekening maar je krijgt het nog wel hoor, ja je krijgt het nog wel.

Jaaaja. Jaaaja.

Kan je geen contact opnemen met Jumbo en het over laten zetten op haarzelf?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.