Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


SuzyQFive schreef op 20-08-2024 om 18:58:

[..]

Kan je geen contact opnemen met Jumbo en het over laten zetten op haarzelf?

Ik heb toevallig net via de bedrijfswhatsapp van jumbo uitgelegd dat ik slechts de tussenpersoon ben om te bestellen omdat mevrouw geen internet of computer heeft en dat het geld graag bij de mevrouw waar de boodschappen bezorgd zijn gehaald dient te worden. Er staat ook op de site dat achteraf betalen voor particulieren niet mogelijk is en dat er aan de deur bij bezorging of bij ophalen betaalt dient te worden. Ik begrijp dus ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom ik nu met een rekening zit die ik moet betalen binnen 7 dagen. 

Moederkareltje schreef op 20-08-2024 om 16:21:

[..]

Ze zei dat ze bij iemand anders geld had geleend en of ik asjeblieft boodschappen kon bestellen want ze heeft geen computer of smartphone en kan de trappen moeilijk af en op met boodschappen. Oke, ik dus 10 min genomen om toch even te bestellen bij de jumbo met mijn email en afgeleverd op haar adres. Ik was niet thuis toen het bezorgd werd. Ze had blijkbaar toch geen geld want ik krijg nu een betaalverzoek van de jumbo of ik het binnen 7 dagen kan overmaken. Ik dacht dat ze A geld had nu omdat ze dat zei, B dat ze van de jumbo de boodschappen niet zouden afgeven als ze niet betaald net als in een winkel. Dus ik dacht ach ik bestel wel ze heeft al dagen geen eten kunnen kopen zei ze. Ik aan haar deur verhaal halen. Ow zegt ze, ik dacht het was maar 50 euro, 97, nee dat kan nooit, je krijgt het nog wel hoor, ja dat weet ik niet want me geld is gestolen van mijn rekening maar je krijgt het nog wel hoor, ja je krijgt het nog wel.

Jaaaja. Jaaaja.

Oh daar zou ik zo klaar mee zijn. Dat kan de Jumbo prima zelf regelen met de buurvrouw. 

Oh en voor die buurvrouw deed ik dus niets meer.

Jeetje, de brutaliteit van jouw buurvrouw! Daar deed ik ook niks meer voor. En hoe zit jij nu?

SuzyQFive schreef op 20-08-2024 om 18:58:

[..]

Kan je geen contact opnemen met Jumbo en het over laten zetten op haarzelf?

Dat mogen ze waarschijnlijk niet, en de Jumbo zal het ook niet willen...Iemand die de bestelling plaatst op zijn/haar account is aansprakelijk.

Moederkareltjes, als buurvrouw de bestelling had geweigerd omdat ze het bedrag te hoog vond of id, dan had jij een boete moeten betalen. Voor annuleren betaal je € 50.-

Jeetje Moederkareltje, wat een rotsituatie.

Aan de manier waarop er met dieren wordt gezeuld en gesold door de gezinnen van "een huis vol" . Katten en honden zijn géén speelgoed.

Dat volgens de fysiotherapeut mijn nek nog stijver aanvoelt dan vorige week toen hij mij de eerste behandeling gaf. Ik moet nu naar de huisarts van hem. Helaas heeft de huisarts pas volgende week plek. Dus zit ik voorlopig vast aan de nekpijn. 
Hopelijk helpt het kussen dat ik vandaag heb gekocht, wel. Zonde van de tijd die ik verknoeid heb aan het kopen van mijn vorige kussen, want dat bleek uiteindelijk toch een foute keuze.

Wat een rare dag, een post van mij in topic blij, in topic verdrietig en topic ergernis!

Yumi schreef op 20-08-2024 om 19:26:

[..]

Dat mogen ze waarschijnlijk niet, en de Jumbo zal het ook niet willen...Iemand die de bestelling plaatst op zijn/haar account is aansprakelijk.

Moederkareltjes, als buurvrouw de bestelling had geweigerd omdat ze het bedrag te hoog vond of id, dan had jij een boete moeten betalen. Voor annuleren betaal je € 50.-

Je hebt gelijk. Ik moet het gaan betalen krijg ik net als antwoord op de WhatsApp. Want ik heb de bestelling geplaatst. Ik ga morgen nog eens verhaal halen. Ze krijgt haar uitkering deze week dus ze mag gaan pinnen maar ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ik kan haar niet dwingen. Man zei ook is dom van je om te gaan bestellen voor haar. 

Moederkareltje schreef op 20-08-2024 om 22:43:

[..]

Je hebt gelijk. Ik moet het gaan betalen krijg ik net als antwoord op de WhatsApp. Want ik heb de bestelling geplaatst. Ik ga morgen nog eens verhaal halen. Ze krijgt haar uitkering deze week dus ze mag gaan pinnen maar ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ik kan haar niet dwingen. Man zei ook is dom van je om te gaan bestellen voor haar.

Naar ook van haar. Ze manipuleert je gewoon met haar zielig.doe gedrag. Jij doet steeds iets super liefs voor haar en bent de beste buurvrouw die ze zich maar wensen kan en zij maakt er gewoon misbruik van. Geen leuk mens. Hoewel ik me bij het lezen van jouw verhalen afvraag of ze zelf door heeft dat ze fout bezig is of misschien iets mankeert? Maar ze is je gewoon geld schuldig. Ik zou nu een keer voet bij stuk houden. Ze gaat maar gewoon pinnen, desnoods ga jij of je man mee zodat ze niet kan aankomen met een smoesje dat de pinautomaat het niet doet of dat ze niet weer hoe het moet. En nu echt geen geld meer geven! Want je ziet het anders nooit meer terug. 

Moederkareltje schreef op 20-08-2024 om 22:43:

[..]

Je hebt gelijk. Ik moet het gaan betalen krijg ik net als antwoord op de WhatsApp. Want ik heb de bestelling geplaatst. Ik ga morgen nog eens verhaal halen. Ze krijgt haar uitkering deze week dus ze mag gaan pinnen maar ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ik kan haar niet dwingen. Man zei ook is dom van je om te gaan bestellen voor haar.

Ik zie het. Je moet in je account je adresgegevens vastleggen.

Tijdelijk van naam veranderen en verhuizen naar het adres van de buurvrouw zal zeker geen optie zijn?

Dat ik door de regen mijzelf van de herfst alweer zie fietsen door de regen 😜

Naminokurashi schreef op 20-08-2024 om 15:43:

ergernis? Ik dacht gisteravond, ik ga eens voor de gein TikTok downloaden, wou toch eens weten wat dat nou precies is. Nou ik werd er getikt en getokt van, en niet per se in die volgorde. Maar weer gauw verwijderd, ik snap die trend niet geloof ik

Ik dus ook niet... 

Dhl, Gls, Post nl en Dpd.
Waarom zoveel verschillende pakketdiensten
En nooit eens twee gekochte artikelen bij dezelfde geleverd.

Dees! schreef op 20-08-2024 om 23:29:

[..]

Ik zie het. Je moet in je account je adresgegevens vastleggen.

Tijdelijk van naam veranderen en verhuizen naar het adres van de buurvrouw zal zeker geen optie zijn?

Voor de vakantieperiode of id bestaat er de mogelijkheid om je adres aan te passen, maar je naam uiteraard niet. Als dat zou kunnen dan ben ik bang dat daar vaak misbruik van wordt gemaakt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.