Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


kerst schreef op 21-08-2024 om 09:54:

Dhl, Gls, Post nl en Dpd.
Waarom zoveel verschillende pakketdiensten
En nooit eens twee gekochte artikelen bij dezelfde geleverd.

Ik had laatst ook nog Cycloon. 

Over pakketjes: onze vaste PostNL pakketbezorger is duidelijk met vakantie. Die is nl geweldig. Nu al 2x gehad dat het pakket over de schutting is gegooid 😡. De tweede keer twee pakketjes over de poort. Lagen op verschillende plekken. Nog geluk dat hij het niet over de gewone schutting had gegooid op de plek waar hij het de eerste keer had gedaan want daar staat nu het zwembad....

Nu is nog niet iets breekbaars geweest maar dingen kunnen natuurlijk wel gewoon stuk. Als je wil gooien met spullen ga je maar een opleiding jongleren doen ofzo. 

Ik heb al dagen de hele dag door honger. En als ik het negeer word ik weeïg. 

Bailey26 schreef op 21-08-2024 om 10:59:

Ik heb al dagen de hele dag door honger. En als ik het negeer word ik weeïg.

Misschien een open deur, maar het gaat dus niet weg als je wat eet? Eiwitrijk voedsel vult wel goed, een eitje, schaaltje kwark of yoghurt helpt misschien.

Bellebelle schreef op 21-08-2024 om 11:03:

[..]

Misschien een open deur, maar het gaat dus niet weg als je wat eet? Eiwitrijk voedsel vult wel goed, een eitje, schaaltje kwark of yoghurt helpt misschien.

Nee het gaat niet weg als ik wat eet. Ik vrees dat dit de eerste tekenen zijn van dat mijn lichaam er hormonaal weer een zooitje van maakt. Geur is de laatste dagen ook sterker (wat niet helpt als je al snel weeïg wordt).

Op mijn werk is MSN today de startpagina van de browser. De stomme berichten die er soms op staan. Of het is totaal onbelangrijk of het is totaal niet waar. En nee, ik klik er niet eens op om ze te lezen. Alleen al dat ze er staan irriteert mij mateloos.

Ik heb een dag vrij en had allerlei sport plannen. Maar mijn darmen zijn vreselijk overstuur en durf de deur niet uit.

PinkFlower schreef op 20-08-2024 om 23:06:

[..]

Naar ook van haar. Ze manipuleert je gewoon met haar zielig.doe gedrag. Jij doet steeds iets super liefs voor haar en bent de beste buurvrouw die ze zich maar wensen kan en zij maakt er gewoon misbruik van. Geen leuk mens. Hoewel ik me bij het lezen van jouw verhalen afvraag of ze zelf door heeft dat ze fout bezig is of misschien iets mankeert? Maar ze is je gewoon geld schuldig. Ik zou nu een keer voet bij stuk houden. Ze gaat maar gewoon pinnen, desnoods ga jij of je man mee zodat ze niet kan aankomen met een smoesje dat de pinautomaat het niet doet of dat ze niet weer hoe het moet. En nu echt geen geld meer geven! Want je ziet het anders nooit meer terug.

Ik heb de dochter van buurvrouw gebeld en die zei dat haar moeder al een jaar weigert haar medicijnen te slikken en daarom steeds meer in de war raakt. De huisarts zegt zolang ze geen gevaar voor de maatschappij is gaan ze niks doen. Dochter zei ook dat ik haar niets moest lenen en dat ze gewoon zelf geld heeft en dat ze aan iedereen geld vraagt. 

De buurvrouw was net weer aan de deur of ze mijn telefoon mag lenen. Nee. Of ik de sociale dienst voor haar dan wil bellen of ze een lening kan aanvragen zodat ze kan terugbetalen en weer geld heeft.  

kerst schreef op 21-08-2024 om 09:54:

Dhl, Gls, Post nl en Dpd.
Waarom zoveel verschillende pakketdiensten
En nooit eens twee gekochte artikelen bij dezelfde geleverd.

Dat heet concurrentie. 

Moederkareltje schreef op 21-08-2024 om 12:42:

[..]

Ik heb de dochter van buurvrouw gebeld en die zei dat haar moeder al een jaar weigert haar medicijnen te slikken en daarom steeds meer in de war raakt. De huisarts zegt zolang ze geen gevaar voor de maatschappij is gaan ze niks doen. Dochter zei ook dat ik haar niets moest lenen en dat ze gewoon zelf geld heeft en dat ze aan iedereen geld vraagt.

De buurvrouw was net weer aan de deur of ze mijn telefoon mag lenen. Nee. Of ik de sociale dienst voor haar dan wil bellen of ze een lening kan aanvragen zodat ze kan terugbetalen en weer geld heeft.

Wat irritant zeg! Ben je klaar mee met zo’n buurvrouw. Ik zou niet meer opendoen als die voor mijn deur zou staan.

Moederkareltje schreef op 21-08-2024 om 12:42:

[..]

Ik heb de dochter van buurvrouw gebeld en die zei dat haar moeder al een jaar weigert haar medicijnen te slikken en daarom steeds meer in de war raakt. De huisarts zegt zolang ze geen gevaar voor de maatschappij is gaan ze niks doen. Dochter zei ook dat ik haar niets moest lenen en dat ze gewoon zelf geld heeft en dat ze aan iedereen geld vraagt.

De buurvrouw was net weer aan de deur of ze mijn telefoon mag lenen. Nee. Of ik de sociale dienst voor haar dan wil bellen of ze een lening kan aanvragen zodat ze kan terugbetalen en weer geld heeft.

Je zou kunnen bellen naar de lokale ggd/vangnet en advies/meldpunt verwarde mensen. Zij kunnen adhv een melding eens op bezoek en kijken of ze haar ergens kunnen motiveren naar hulp. Maar snap ook dat je daar misschien helemaal geen zin in hebt. 

Moederkareltje schreef op 21-08-2024 om 12:42:

[..]

Ik heb de dochter van buurvrouw gebeld en die zei dat haar moeder al een jaar weigert haar medicijnen te slikken en daarom steeds meer in de war raakt. De huisarts zegt zolang ze geen gevaar voor de maatschappij is gaan ze niks doen. Dochter zei ook dat ik haar niets moest lenen en dat ze gewoon zelf geld heeft en dat ze aan iedereen geld vraagt.

De buurvrouw was net weer aan de deur of ze mijn telefoon mag lenen. Nee. Of ik de sociale dienst voor haar dan wil bellen of ze een lening kan aanvragen zodat ze kan terugbetalen en weer geld heeft.

En dochter  regelt dan niet even dat jij je geld terugkrijgt? Ik zou me rot schamen als dochter en dat als eerste regelen. 

lientje69 schreef op 21-08-2024 om 14:22:

[..]

En dochter regelt dan niet even dat jij je geld terugkrijgt? Ik zou me rot schamen als dochter en dat als eerste regelen.

Nou en dit ook inderdaad!

lientje69 schreef op 21-08-2024 om 14:22:

[..]

En dochter regelt dan niet even dat jij je geld terugkrijgt? Ik zou me rot schamen als dochter en dat als eerste regelen.

Nou idd. En kan die dochter niet wat vaker achter de de deur van haar moeder kijken? Anderen hebben nu last van het gedrag van haar moeder omdat deze haar medicijnen niet nemen. Nu is het nog onschuldig maar het klinkt als iemand die heel makkelijk in de bekende oplichtingstrucjes kan vallen en voor je het weet heeft ze een onguur persoon in haar huis. 

Laat dochter maar weer contact zoeken met de huisarts. Ze is nog geen gevaar voor de samenleving maar het is ook niet alsof ze zo op deze manier voor haarzelf kan zorgen.

lientje69 schreef op 21-08-2024 om 14:22:

[..]

En dochter regelt dan niet even dat jij je geld terugkrijgt? Ik zou me rot schamen als dochter en dat als eerste regelen.

Nou inderdaad!

PinkFlower schreef op 21-08-2024 om 14:35:

[..]

Nou idd. En kan die dochter niet wat vaker achter de de deur van haar moeder kijken? Anderen hebben nu last van het gedrag van haar moeder omdat deze haar medicijnen niet nemen. Nu is het nog onschuldig maar het klinkt als iemand die heel makkelijk in de bekende oplichtingstrucjes kan vallen en voor je het weet heeft ze een onguur persoon in haar huis.

Laat dochter maar weer contact zoeken met de huisarts. Ze is nog geen gevaar voor de samenleving maar het is ook niet alsof ze zo op deze manier voor haarzelf kan zorgen.

Even van de andere kant. Niet quoten!

Ik heb zelf ook een moeder met psychische problemen. Inmiddels geen contact meer met haar, maar toen ik nog wel contact had, begon ik ook steeds meer afstand te nemen omdat ze naar niemand wilde luisteren als ik wilde bemiddelen als ze weer eens ruzie had. Ik voelde me steeds meer jaar hulpverlener dan haar dochter.

Je weet  niet hoe het contact is tussen die dochter en moeder, misschien heeft de dochter ook al veel afstand genomen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.