Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 04-08-2024 om 10:08:

Ergernis : mensen die midden in de nacht luid lopen te telefoneren op straat.

Sowieso : dat getelefoneer op de speaker. In het ov , in de winkel, maar ook hier in huis. Zó onnodig!

Net als spraakopnames. Te lui om te typen en te lui om te bellen. Ergernis!

de waterfontein van poes is stuk, en ben vandaag naar de dierenspeciaalzaak in de buurt geweest maar die hadden het niet...

nu moet ik morgen helemaal naar de stad naar een andere zaak, maar als ik het daar niet vind bestel ik het bij bol.com

lientje69 schreef op 04-08-2024 om 19:32:

[..]

Sowieso : dat getelefoneer op de speaker. In het ov , in de winkel, maar ook hier in huis. Zó onnodig!

Net als spraakopnames. Te lui om te typen en te lui om te bellen. Ergernis!

Oeh, guilty! Maar ik snap je zo goed, want ik erger me er ook aan als het niet nodig is!
Ik heb een probleem met mijn oren (gehoorgang en gehoor), dus ik kan niet anders dan op speaker bellen, ook thuis niet: gewoon nergens. Uiteraard probeer ik dat te beperken, zeker op straat en openbare ruimtes (schaam me altijd zo dat iedereen mee kan luisteren, en ik durf niemand aan te kijken als ik bel), ik ga altijd zo snel mogelijk naar afgelegen plekken, ook al moet ik de winkel of waar ik ook ben uit, zodat niemand last mij heeft.

Ik druk de meeste telefoontjes weg als ik buitenshuis ben, maar omdat iemand in mijn nabije omgeving op dit moment op sterven ligt en ik heel soms dringende werkzaken heb, kan dat niet altijd.


Dus sorry voor dat!
Overigens erger ik me ook qua telefoontjes op speaker hoor! Helemaal eens!  Gesprekken over hoe het weekend of avondje uit is geweest /“wat voor boodschappen moet ik meenemen”/etc. Hoef ik ook niet te horen (helaas kan ik dat wel weer verstaan 😫).

Dus ik snap je irritatie 100% 

dat klote onkruid 

Loulou er zijn denk ik meer mensen die zich er niet aan ergeren dan wel denk ik zo als ik het percentage  speakerbellers  op straat zie en hoor.
Had het er toevallig  vandaag  met collega's  over , vnl jongeren.  Die moesten erg om me lachen.

lientje69 schreef op 04-08-2024 om 21:48:

Loulou er zijn denk ik meer mensen die zich er niet aan ergeren dan wel denk ik zo als ik het percentage speakerbellers op straat zie en hoor.
Had het er toevallig vandaag met collega's over , vnl jongeren. Die moesten erg om me lachen.

Hahaha, ik ben het juist met je eens: ik vind het ook zo irritant!

Ik wilde alleen maar aangeven dat het soms niet onnodig is, zoals in mijn geval (tuurlijk kan alles onnodig zijn, alvast voor eventuele boze reacties op mij 😇).

Maar verder ben ik het 100% met je eens! Ik heb ook vaak de neiging om mee te praten met zo’n (voor mij) nietszeggend gesprek, maar ben altijd bang dat ik dan klappen of andere boze reacties krijg 😁.

Dubbel! Uit enthousiasme mezelf gequote denk ik 😇
Loulou39 schreef op 04-08-2024 om 22:00:

[..]

Ik denk dan vaak, moet de hele  wereld weten dat je ruzie met je man hebt gehad/ een leuke date/ wat je gaat eten/ hoe de seks was/ dat je baas een klootzak is. Je hoort soms dingen.....

lientje69 schreef op 04-08-2024 om 22:13:

[..]

Ik denk dan vaak, moet de hele wereld weten dat je ruzie met je man hebt gehad/ een leuke date/ wat je gaat eten/ hoe de seks was/ dat je baas een klootzak is. Je hoort soms dingen.....

 

Ik zat ooit sochtends rond 8.30 in de bus achter 2 oudere dames die (live, niet via mobiel) uitgebreid een darmonderzoek zaten te bespreken terwijl ik net het ontbijt achter de kiezen had.. 

Vanavond bij vrienden barbecue. Op een gegeven moment belt een van hun zoons op en lopen ze naar binnen om de mobiel op te nemen en wordt uitgebreid een voetbalwedstrijd doorgenomen. Het gesprek duurde zeker een half uur en man en ik zaten buiten in de tuin te eten. Had al een seintje gegeven om aan te geven dat het vlees gaar was. Wij zijn maar gaan eten want het duurde en duurde maar. En het valt me wel vaker op als ik ergens op bezoek ben en er gebeld wordt en er vervolgens uitgebreid een hele vakantie wordt nabesproken en dat ome piet nu in spanje zit en tante marie in italie bij de dokter is geweest etc en een gesprek zo 30-45 min kan duren. En dan ook nog eens op de speaker zodat je alles kan meeluisteren. Als ik nu merk dat het lang gaat duren dan sta ik op en zeg ik dat ik ga. Jammer dan hoor maar ga geen 45 min zitten wachten tot iemand uitgebeld is als ik met iemand in gesprek ben. Maar eerder durfde ik dat niet en zat ik gewoon te wachten.
Zelf neem ik alleen op als ik in gesprek ben als het mijn man of vader is maar geef ik meteen aan dat ik in gesprek ben en als ik klaar ben terug bel. Alle anderen kunnen wachten. Vind het zo onbeleefd om lange telefoongesprekken te voeren als je visite hebt of met iemand in gesprek bent en de ander maar zit te wachten.

Als het belangrijk is kan ik het begrijpen hoor maar uitgebreide verhalen over vakanties, voetbalwedstrijden, verjaardagen die pas over 2 maanden plaatsvinden en wie de hapjes maakt alvast besproken moet worden snap ik niets van.

Hetzelfde als ik ergens op visite ben en de tv aanstaat en ik een gesprek probeer te voeren en de ander tegelijk naar de tv zit te kijken en je merkt dat ze afgeleid zijn door de tv en niet horen wat je zegt....."wat zei je ook alweer?"... En soms de tv ook zo hard staat dat ik nog harder moet gaan praten om mezelf verstaanbaar te maken. Houd dan maar mijn mond en drink mijn thee op en ga weer. Vraag me dan ook niet om gezellig thee te komen drinken.

Achterlijke mongolen hierachter die op zondagavond om half twaalf met de auto lampen op mijn slaapkamer gericht, de auto gaan repareren.
En luid praten erbij

En dit was niet de eerste keer ook..
Duurt minstens 20 minuten edere keer.
Echt asociaal, je kan dat toch eerder op de dag doen.?Ik heb er nu ook wat van gezegd,en dan krijg je ook nog zo'n lauwe reactie.

En dan de onderbuurvrouw die mij snachts hoort als ik in de huiskamer zit en daar last van heeft.
Zelf heeft ze jarenlang feestjes met keiharde muziek tot 4 uur snachts gegeven!

Aan de (uitwonende) dochter van de buurman die steevast haar auto half achter onze oprit parkeert zodat wij er niet of nauwelijks meer uit kunnen als we dat zouden willen.

En aan die vreselijke extreem-rechtse Britten die een migrantenhotel hebben bestormd omdat ze deze mensen als zondebok hebben uitgekozen voor alles wat er in hun miserabele leven is verkeerd gegaan.  Idioten.

Jynta1981 schreef op 04-08-2024 om 08:55:

[..]

Ik heb hier ook lang mee zitten klooien: huisarts geweest en kuur gekregen. Heftig spul blijkt het te zijn, maar ik was er meteen vanaf!

Mag ik waarschijnlijk niet hebben, mijn nierwaarden zijn niet zo goed (54% werking en teveel spierafbraak). Ben momenteel in onderzoek

Rogue schreef op 04-08-2024 om 19:47:

de waterfontein van poes is stuk, en ben vandaag naar de dierenspeciaalzaak in de buurt geweest maar die hadden het niet...

nu moet ik morgen helemaal naar de stad naar een andere zaak, maar als ik het daar niet vind bestel ik het bij bol.com

Die van ons komt van Welkoop

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.