Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 03-08-2024 om 12:26:

[..]

hug.gif

Thank you just what I needed!

Aan mijn buren. Ze hadden 3 katten waarvan 1 broer en zus allebei niet geholpen mogen niet naar binnen alleen buiten en in de schuur. Ze lopen bijna altijd in onze tuin en proberen als het even kan bij ons binnen te komen. Maar daar krijgen mijn 2 eigen katten heel veel stress van. Inmiddels hebben ze een nestje van 5 super schattige kittens die nu een week of 10 oud zijn en al een paar weken overal rond lopen. Ik zit nu dus continu met 7 katten van mijn buren in de tuin. Ze zitten overal op en in kruipen via de voorwielen van de auto onder de motor. 

Op dit moment is het eindelijk wat koeler buiten dus wilde ik even aan 2 kanten alles weid zetten en luchten helaas binnen een minuut kwamen er aan 2 kanten katten naar binnen. Dus voorkant maar weer dicht en achterkant de hor erin maar dan is hij maar klein stukje open. 
De buren zelf zijn op vakantie. De dierenbescherming kan niks want ze krijgen wel eten enz. Hun antwoord bel misdaad anoniem maar ?

Aan het kind (en de moeder die er bij stond en het liet gebeuren) die bij het toilet (bij de bios) op mijn deur bleef kloppen en telkens de klink naar beneden bleef doen    Nu weet ik weer waarom ik bijna nooit ergens anders naar de wc ga. Krijg er zoveel stress van 😅 

HAHA!wait..what schreef op 03-08-2024 om 19:47:

Aan het kind (en de moeder die er bij stond en het liet gebeuren) die bij het toilet (bij de bios) op mijn deur bleef kloppen en telkens de klink naar beneden bleef doen Nu weet ik weer waarom ik bijna nooit ergens anders naar de wc ga. Krijg er zoveel stress van 😅

Oh zo irritant. Heb je niet iets gezegd? Ik schreeuw dan gewoon een keer dat de wc bezet is en dat kloppen niet maakt dat ik sneller klaar ben als ze maar door blijven gaan.

PinkFlower schreef op 02-08-2024 om 20:19:

[..]

Even nagezocht. Het is excilor forte. Wel duur vond ik €22. Maar niks hielp en ik was het zat. De verkleuring wordt iig minder. Dat is iig al meer dan andere middelen deden. En de druk op de nagel voelt minder.

Ik heb 1 schimmelnagel. Ik had erge lijnen van Beau en daardoor is een deel nagel los gaan zitten, daar is helaas toch blijkbaar schimmel in ontstaan… Baal er erg van. Van de winter steeds spul van Etos gebruikt dat wel enigzins leek te werken maar je moet echt tweemaal daags dat smeren anders kan je opnieuw beginnen. Kon een week niet bukken en toen was het alweer mis. Heb er nu nagellak over, dan zie je het iig niet. Volgende week naar een pedicure… 

ik erger me aan mijzelf aan mijn overbezordheid. Kinderen gaan vandaag op vakantie en heb constant doemscenario's in mijn hoofd, van een berg af vallen, verdrinken, auto ongeluk, vermist raken, enge mannen en andere wilde dieren. En afleiding zoeken gaat moeilijk worden want ik zit ivm beperkingen aan huis gekluisterd. Heb gelukkig een lieve expartner die wel begrip heeft voor mijn angsten, dus krijg heus wel elke dag een update, maar ik ben er zo gestrest van.

Ik ergerde me aan de achterburen. Ze zijn nogal luidruchtig en leven met dit weer in hun tuin.  Dat snap ik best, maar het lijkt overdag al alsof ze bij ons in de tuin zitten, want ik kan hun gesprekken en liedjes voor hun peuter etc. woord voor woord volgen. Overdag is dat nog tot daar aan toe, maar gisterenavond zaten ze om 2330 nog buiten te praten en te lachen en mijn kind dat aan de tuinkant slaapt (met raam dicht), lag er nog steeds wakker van.  Uiteindelijk ben ik toen maar met kind in ons bed aan de straatkant gaan slapen. Hopelijk waren ze inmiddels stil toen man naar bed (van kind) wilde, maar dat weet ik dus nog niet. 

SuzyQFive schreef op 03-08-2024 om 22:05:

[..]

Ik heb 1 schimmelnagel. Ik had erge lijnen van Beau en daardoor is een deel nagel los gaan zitten, daar is helaas toch blijkbaar schimmel in ontstaan… Baal er erg van. Van de winter steeds spul van Etos gebruikt dat wel enigzins leek te werken maar je moet echt tweemaal daags dat smeren anders kan je opnieuw beginnen. Kon een week niet bukken en toen was het alweer mis. Heb er nu nagellak over, dan zie je het iig niet. Volgende week naar een pedicure…

Ik heb hier ook lang mee zitten klooien: huisarts geweest en kuur gekregen.  Heftig spul blijkt het te zijn, maar ik was er meteen vanaf!

Pooh-Bear schreef op 03-08-2024 om 16:07:

Aan mijn buren. Ze hadden 3 katten waarvan 1 broer en zus allebei niet geholpen mogen niet naar binnen alleen buiten en in de schuur. Ze lopen bijna altijd in onze tuin en proberen als het even kan bij ons binnen te komen. Maar daar krijgen mijn 2 eigen katten heel veel stress van. Inmiddels hebben ze een nestje van 5 super schattige kittens die nu een week of 10 oud zijn en al een paar weken overal rond lopen. Ik zit nu dus continu met 7 katten van mijn buren in de tuin. Ze zitten overal op en in kruipen via de voorwielen van de auto onder de motor.

Op dit moment is het eindelijk wat koeler buiten dus wilde ik even aan 2 kanten alles weid zetten en luchten helaas binnen een minuut kwamen er aan 2 kanten katten naar binnen. Dus voorkant maar weer dicht en achterkant de hor erin maar dan is hij maar klein stukje open.
De buren zelf zijn op vakantie. De dierenbescherming kan niks want ze krijgen wel eten enz. Hun antwoord bel misdaad anoniem maar ?

Hier kan ik als kattenliefhebber (hele leven al katten) echt zo kwaad om worden, dat mensen het vertikken om katten te helpen. Het is duur is geen excuus want dan moet je geen dieren nemen, als je er niet voor kan zorgen. (Want alleen al voor de gezondheid van zo'n beestje is het beter om ze wel te helpen..)

Bovendien zijn er al veel te veel katten op de wereld en nu heb jij er ook nog last van. Die buren van jou zijn aso's en slechte dierenverzorgers. Zij hebben dit veroorzaakt dus lossen ze het ook maar op door ze binnen te houden en mijn tip voor jou (en nu ga ik waarschijnlijk commentaar krijgen maar zo zielig is dat niet, wel effectief): water over de katten vd buren gooien als ze in je huis of tuin komen.

Ontopic: ik erger me plaatsvervangend aan buren van Pooh-bear. (Sterker nog ik ben kwaad..)

OperaQueen schreef op 04-08-2024 om 09:01:

[..]

Hier kan ik als kattenliefhebber (hele leven al katten) echt zo kwaad om worden, dat mensen het vertikken om katten te helpen. Het is duur is geen excuus want dan moet je geen dieren nemen, als je er niet voor kan zorgen. (Want alleen al voor de gezondheid van zo'n beestje is het beter om ze wel te helpen..)

Bovendien zijn er al veel te veel katten op de wereld en nu heb jij er ook nog last van. Die buren van jou zijn aso's en slechte dierenverzorgers. Zij hebben dit veroorzaakt dus lossen ze het ook maar op door ze binnen te houden en mijn tip voor jou (en nu ga ik waarschijnlijk commentaar krijgen maar zo zielig is dat niet, wel effectief): water over de katten vd buren gooien als ze in je huis of tuin komen.

Ontopic: ik erger me plaatsvervangend aan buren van Pooh-bear. (Sterker nog ik ben kwaad..)

Je heb helemaal gelijk. Buurvrouw heeft me beloofd om moederpoes te laten helpen. Maar ik moet het eerst nog zien. Ze zouden 1 kitten houden hopelijk wordt die samen met de kater ook geholpen. Want anders vrees ik dat er straks wel heel veel katten lopen. 

Ergernis :   mensen die midden in de nacht luid lopen te telefoneren op straat.

File nu onderweg naar huis vanuit zuid Limburg  echt altijd als wij voor vrije tijd ergens heen gaan op de terugweg file.

Oh en een rits van mijn rugzak is kapot en nu zie ik van alles op Zalando maar kan niet kiezen. Denk dat ik morgen maar gewoon bij een tassen winkel binnen loop in de pauze.

Blauwevis schreef op 04-08-2024 om 05:09:

ik erger me aan mijzelf aan mijn overbezordheid. Kinderen gaan vandaag op vakantie en heb constant doemscenario's in mijn hoofd, van een berg af vallen, verdrinken, auto ongeluk, vermist raken, enge mannen en andere wilde dieren. En afleiding zoeken gaat moeilijk worden want ik zit ivm beperkingen aan huis gekluisterd. Heb gelukkig een lieve expartner die wel begrip heeft voor mijn angsten, dus krijg heus wel elke dag een update, maar ik ben er zo gestrest van.

Kun je jezelf afleiden met een filmpje of luisterboek of zoiets? Vervelend je angst. Gelukkig heb je een begripvolle ex partner en krijg je elke dag een update. Sterkte de komende dagen. Anders lekker op het forum afleiding zoeken. 

PinkFlower schreef op 04-08-2024 om 15:44:

[..]

Kun je jezelf afleiden met een filmpje of luisterboek of zoiets? Vervelend je angst. Gelukkig heb je een begripvolle ex partner en krijg je elke dag een update. Sterkte de komende dagen. Anders lekker op het forum afleiding zoeken.

Ik denk dat als ze op plek van bestemming zijn aangekomen het wel een beetje los kan laten, vandaag mee op pad geweest naar Decatlon en hij bezuinigd niet op veiligheid, dat is fijn. Hij moet wel de hele nacht rijden dus het leek me een idee dat de kinderen af en toe vragen stellen om hem wakker te houden( heb angst dat hij in slaap valt) zoals vertel eens over de ..straat waar je bent opgegroeid, waarom is de ene pindakaas anders dan de andere, ik kan geen leuke vragen verzinnen, dus als iemand leuke vragen heeft die niet heel beladen zijn?.... en dankjewel voor je reactie PinkFlower!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.