Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Netherfield schreef op 16-06-2024 om 21:28:

Aan dochter. Wil misschien naar het conservatorium (gaat vriendin doen en het lijkt haar zó leuk!), en daarom eerst de vooropleiding doen tijdens het examenjaar. Kost €2.000 en zo goed is ze helemaal niet in muziek. Op het conservatorium wordt ze m.i. niet eens aangenomen… Plus dat het al een hele toer is om over te gaan van Havo 4 naar Havo 5…

Je moet erg veel talent hebben en heel goed op een instrument (tenminste één) kunnen spelen. Zo goed dat iedereen naar je optreden wil komen luisteren.

Als ze al succesvol video's van muziekuitvoeringen samen met haar vriendin heeft gemaakt en die gaan viraal over het internet (en niet van leedvermaak) dan heeft ze een kansje.


rionyriony schreef op 17-06-2024 om 09:26:

[..]

Je moet erg veel talent hebben en heel goed op een instrument (tenminste één) kunnen spelen. Zo goed dat iedereen naar je optreden wil komen luisteren.

Als ze al succesvol video's van muziekuitvoeringen samen met haar vriendin heeft gemaakt en die gaan viraal over het internet (en niet van leedvermaak) dan heeft ze een kansje.


Zo goed is ze niet. En andere opmerking over toelatingsexamen voor vooropleiding stemt ook hoopvol. 

Conservatorium is niet voor iedereen hoor! Je moet een behoorlijk niveau hebben en alles snel oppikken. Dingen makkelijk op gehoor spelen, stukken uit je hoofd spelen en behoorlijke kennis van muziektheorie hebben. 
Veel toonladders en akkoorden. Overmatig, verminderd, enzovoorts en ook kunnen herkennen wat het is als iemand dat speelt op de piano. Dingen zijn wel aan te leren, maar talent om dat makkelijk op te pikken is wel noodzakelijk.

Netherfield schreef op 16-06-2024 om 21:28:

Aan dochter. Wil misschien naar het conservatorium (gaat vriendin doen en het lijkt haar zó leuk!), en daarom eerst de vooropleiding doen tijdens het examenjaar. Kost €2.000 en zo goed is ze helemaal niet in muziek. Op het conservatorium wordt ze m.i. niet eens aangenomen… Plus dat het al een hele toer is om over te gaan van Havo 4 naar Havo 5…

In Rotterdam is bij Codarts een gecombineerde middelbare schoolopleding (lyceum) met muziek en dans.  Voorheen HAVO-met-muziek-en-dans.  Een soort vooropleiding voor conservatorium.  Misschien er zo'n opleiding ook elders in Nederland ? 

sneakers besteld, ze zijn super en sluiten mooi aan maar ik slof eruit. Dikke of dunne sokken maakt niet uit maar ik wil ze hebben!    In de winkel waren ze uitverkocht en een maat kleiner past waarschijnlijk niet, toch maar weer besteld. 

Yumi schreef op 17-06-2024 om 18:20:

sneakers besteld, ze zijn super en sluiten mooi aan maar ik slof eruit. Dikke of dunne sokken maakt niet uit maar ik wil ze hebben In de winkel waren ze uitverkocht en een maat kleiner waarschijnlijk niet past, toch maar besteld.

Zooltjes erin.

Dolfje schreef op 17-06-2024 om 18:21:

[..]

Zooltjes erin.

Dat probeerde ik maar dat was geen oplossing, te smal

Ik krijg altijd ontzettend veel recepten te zien op Pinterest. Het staat helemaal niet in mijn profiel vermeld dat ik die wil zien. Ik heb nog eens in mijn profiel gekeken maar recepten staan er niet bij. Ik denk dat minstens eenderde van de getoonde items een recept is.

was er eindelijk een shirt waar je de kattenharen wat minder op ziet, is die voorlopig uitverkocht 

Verkeerd begrepen

Zorgverlener die meer bezig lijkt met haar eigen ego en onzekerheid dan met mij correct informeren en helpen in een 'relatieve' spoedsituatie. Ik ben er niet om jou een goed gevoel over jezelf te geven, jij bent er om mij adequaat te begeleiden. En een 25% kans dat het helemaal mis is betekent niet hetzelfde als 'ah meestal is er niets aan de hand'. Er is dus wel iets aan de hand.

Nou verrassend het stortregent weer. Het is gewoon geen 3 dagen achter elkaar droog.

Gelebloem schreef op 18-06-2024 om 05:48:

Zorgverlener die meer bezig lijkt met haar eigen ego en onzekerheid dan met mij correct informeren en helpen in een 'relatieve' spoedsituatie. Ik ben er niet om jou een goed gevoel over jezelf te geven, jij bent er om mij adequaat te begeleiden. En een 25% kans dat het helemaal mis is betekent niet hetzelfde als 'ah meestal is er niets aan de hand'. Er is dus wel iets aan de hand.

Sterkte ermee… 

SuzyQFive schreef op 18-06-2024 om 08:32:

[..]

Sterkte ermee…

Dankjewel! 


Artsen en 50 gemeenten in actie tegen fatbikes: verzoeken kabinet om landelijke maatregelen | RTL Nieuws | RTL.nl
Waarom nu geen verzoeken om helmplicht op die fatbike. Zit ik met mijn helmpje op een scootertje die max 25 km gaat, komen deze meestal jongeren met 50 voorbij, zonder iets

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.