Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


watertoren schreef op 16-06-2024 om 13:23:

Ergernis is niet het goede woord want ik vind het zielig voor die mensen. Hier stond net de straat vol met rook. In een straat vlak bij mij stond er een 2 onder 1 kap woning in de brand. Ik lees net dat de oorzaak een storing in de zonnepanelen is. Ik heb wel eens getwijfeld of ik zonnepanelen zou nemen of niet. Mijn twijfel is weg want dit is al de zoveelste keer dat ik hoor over brand door zonnepanelen. Ik wil ze niet meer.

Ook geen vaatwasser wasmachine en droger in huis dan? 

https://safetycom.nl/brandrisico-bij-witgoed

De kans op brand door zonnepanelen is echt veeeeel kleiner! Alleen interessanter om over te sschrijven dan de zoveelste vaatwasser die een brand veroorzaakt 

Milala schreef op 16-06-2024 om 14:01:

[..]

Ook geen vaatwasser wasmachine en droger in huis dan?

https://safetycom.nl/brandrisico-bij-witgoed

De kans op brand door zonnepanelen is echt veeeeel kleiner! Alleen interessanter om over te sschrijven dan de zoveelste vaatwasser die een brand veroorzaakt

Ik had nooit gehoord over brand door een vaatwasser of wasmachine. Brand door een droger heb ik wel vaak gehoord. Die zet ik ook alleen maar aan als ik thuis ben.

Bakblik schreef op 16-06-2024 om 13:48:

Nog maar een keer: het weer!

Weken geleden had dochter voor een evenement van morgen (waar ze gastvrouw moet zijn) een representatieve outfit gekocht in zomerse stijl. Het pak dat ze van de winter steeds droeg tijdens dit soort werk met diverse bloezen en truitjes was ze wel een beetje zat.
We hebben net 2 uur gepast en in haar en mijn kast vanalles opgezocht dat dat winterpak een beetje zomerse uitstraling kan geven. Voor de kleding die ze gekocht had voor morgen is het echt veel te koud en nat.

Ach wat vervelend voor haar, doet ze haar best om een goede outfit te kiezen en moet ze op 'n dag ervoor toch voor iets anders gaan. Ik hoop dat het ondanks dat, toch een geslaagd evenement mag worden en wens haar veel succes! Ik vind het overigens lief dat je zo begaan/betrokken bent met je dochter👍️

En verder tja dat weer, ik heb net wat warmers aangedaan...

Zat naar Doris Day te kijken en het was kennelijk niet heel erg boeiend want ik zat wat half te slapen en ik werd wakker en ik voelde me rot. Ik heb wel wat kunnen eten en begin nu weer wat te herstellen.

watertoren schreef op 16-06-2024 om 13:23:

Ergernis is niet het goede woord want ik vind het zielig voor die mensen. Hier stond net de straat vol met rook. In een straat vlak bij mij stond er een 2 onder 1 kap woning in de brand. Ik lees net dat de oorzaak een storing in de zonnepanelen is. Ik heb wel eens getwijfeld of ik zonnepanelen zou nemen of niet. Mijn twijfel is weg want dit is al de zoveelste keer dat ik hoor over brand door zonnepanelen. Ik wil ze niet meer.

Grote kans dat ze door niet kwalificeerde monteurs zijn aangelegd.

watertoren schreef op 16-06-2024 om 14:13:

[..]

Ik had nooit gehoord over brand door een vaatwasser of wasmachine. Brand door een droger heb ik wel vaak gehoord. Die zet ik ook alleen maar aan als ik thuis ben.

Waar gebeurd:

Tien jaar geleden ongeveer, terwijl ik stond te strijken een steekvlam uit het strijkijzer en hij stond in de fik.  Daar ben je natuurlijk altijd bij dus blusdeken eroverheen en verder geen schade. 

3 weken geleden terwijl ik aan het stofzuigen was rook ik ineens een brandlucht. Stofzuiger uit en op onderzoek uit. Was dus de stofzuiger die in de fik stond. 

Dus ach nog nooit gehoord wil niet zeggen dat het nooit gebeurt. Voor alles is een eerste keer. 

Eén van de grootste oorzaken van brand in huis is een houtkachel... Ik maak me dus drukker over de houtkachel van de buren, dan over onze zonnepanelen.

Extra vroeg naar bed gegaan want ik moet vroeg op en was wat loom van de alcohol vanmiddag..

Ligt nu man naast me te snurken en zitten er bij de buren een stel schreeuwende en feestende pubers in de tuin

  ik wil slapen! Ook al is het nog vroeg..

watertoren schreef op 16-06-2024 om 14:13:

[..]

Ik had nooit gehoord over brand door een vaatwasser of wasmachine. Brand door een droger heb ik wel vaak gehoord. Die zet ik ook alleen maar aan als ik thuis ben.

Mijn ouders wasmachine vloog een keer in de fik terwijl ik in diezelfde ruimte stond te douchen (als kind). Mijn vader riep meteen: niet nat maken! En kwam binnen een minuut met een emmer vol zand uit de zandbak aan en toen was ie zo geblust. 

HAHA!wait..what schreef op 16-06-2024 om 21:16:

Extra vroeg naar bed gegaan want ik moet vroeg op en was wat loom van de alcohol vanmiddag..

Ligt nu man naast me te snurken en zitten er bij de buren een stel schreeuwende en feestende pubers in de tuin

ik wil slapen! Ook al is het nog vroeg..

Woon je bij mij in de straat?

SuzyQFive schreef op 16-06-2024 om 21:18:

[..]

Woon je bij mij in de straat?

Hoor je HaHa!wait haar man snurken 😉?

Aan dochter. Wil misschien naar het conservatorium (gaat vriendin doen en het lijkt haar zó leuk!), en daarom eerst de vooropleiding doen tijdens het examenjaar. Kost €2.000 en zo goed is ze helemaal niet in muziek. Op het conservatorium wordt ze m.i. niet eens aangenomen… Plus dat het al een hele toer is om over te gaan van Havo 4 naar Havo 5… 

Hier was heel netjes een voetbalfeestje in de middag aangekondigd door een paar studenten een paar verdiepingen hoger, met alvast excuses voor de eventuele geluidsoverlast. De hele middag klonk het erg gezellig, maar die middag is al even voorbij en het is intussen een grootschalig bierfeest geworden met een boel dronken geschreeuw. 

Netherfield schreef op 16-06-2024 om 21:28:

Aan dochter. Wil misschien naar het conservatorium (gaat vriendin doen en het lijkt haar zó leuk!), en daarom eerst de vooropleiding doen tijdens het examenjaar. Kost €2.000 en zo goed is ze helemaal niet in muziek. Op het conservatorium wordt ze m.i. niet eens aangenomen… Plus dat het al een hele toer is om over te gaan van Havo 4 naar Havo 5…

Voor vooropleiding moet ook een toelatingsexamen worden gedaan Netherfield, als ze het vereiste niveau niet heeft (en die lat ligt ook voor de vooropleiding hoog) kan ze ernaar fluiten. Dat is wellicht een geruststelling op praktisch vlak

Heb het half vier zien worden en om half 6 maar opgestaan. Ga toch nog uurtje proberen, ben helemaal wazig van moeheid

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.