Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 15-06-2024 om 14:23:

Ergernis : een tekst als deze :

"Vanmiddag eerst regen, maar vanaf 12:00 blijft het waarschijnlijk droog."


bij Weeronline.

Ben ik de enige die zo'n zin niet begrijpt?

Volgende melding :

"Vanavond kun je eerst zonder paraplu naar buiten. Vanaf 16:00 wordt regen verwacht"

Er zit daar een kanjer van een tekstschrijver, dat is duidelijk. 

Die weet het verschil niet tussen ochtend, middag en avond.

Dochter is moe en kan zich niet alleen vermaken. En nu ben ik overprikkeld en gaar. Heb haar verteld dat ze nu iets voor zichzelf gaat doen, ze is boos naar boven.

Zilver_gray schreef op 15-06-2024 om 14:11:

Geërgerd is een groot woord, maar ik snap die zure zeik reacties niet op de hoofdband van Memphis Depay. Laat die man! Hoezo moet er überhaupt iets van “gevonden” worden? Lekker belangrijk

Ken de man niet maar mogelijk gaat het om een zweetband, zodat het zweet niet in je ogen loopt. En het voorkomt ook dat er haarlokken in je ogen of mond waaien en daar in gaan vastkleven. Ik zal de eerstvolgende keer eens kijken (wat natuurlijk ook de bedoeling is van deze ophef).

Ik zag daarnet een rouwvliegje. Elke rouwmug die ik zie is er een teveel natuurlijk.

rionyriony schreef op 15-06-2024 om 17:42:

[..]

Ken de man niet maar mogelijk gaat het om een zweetband, zodat het zweet niet in je ogen loopt. En het voorkomt ook dat er haarlokken in je ogen of mond waaien en daar in gaan vastkleven. Ik zal de eerstvolgende keer eens kijken (wat natuurlijk ook de bedoeling is van deze ophef).

Ach, de zweetbandverkopers varen er wel bij. De verkoop van zweetbandjes is sindsdien met 400% toegenomen  

SuzyQFive schreef op 15-06-2024 om 18:04:

[..]

Ach, de zweetbandverkopers varen er wel bij. De verkoop van zweetbandjes is sindsdien met 400% toegenomen

Ook dat zou een rol kunnen spelen. Niets zal aan het toeval worden overgelaten.

Zilver_gray schreef op 15-06-2024 om 14:11:

Geërgerd is een groot woord, maar ik snap die zure zeik reacties niet op de hoofdband van Memphis Depay. Laat die man! Hoezo moet er überhaupt iets van “gevonden” worden? Lekker belangrijk

dit!!!! kijk naar je eigen smoel of kijk de andere kant uit als het je niet bevalt 

slecht geluid bij Nederlandse films 

- knip -


Ted68 schreef op 15-06-2024 om 22:55:

[Quote verwijderd] 

Ik vind het echt niet kunnen dat je haar zo noemt, bovendien heb je in het desbetreffende topic je ergernis al uitgesproken.... Ik hoop dat je het nog kunt aanpassen, want het is onnodig kwetsend om iemand zo te noemen! 

Ik stak net over op het zebrapad en werd bijna voor mijn sokken gereden door iemand op een scootmobiel. Die moeten toch ook gewoon stoppen voor een zebrapad.

watertoren schreef op 16-06-2024 om 11:31:

Ik stak net over op het zebrapad en werd bijna voor mijn sokken gereden door iemand op een scootmobiel. Die moeten toch ook gewoon stoppen voor een zebrapad.

Ja, je ziet wel dat die automatisch voorrang nemen boven andere erkende minder valide personen zoals iemand met een rollator. Moeilijk om daar over te oordelen want misschien had hij een steenpuist op zijn zitvlak waar anderen niets over wisten en had de rollatorgebruiker die niet echt nodig maar rolde ze voor de lol.

Ergernis is niet het goede woord want ik vind het zielig voor die mensen. Hier stond net de straat vol met rook. In een straat vlak bij mij stond er een 2 onder 1 kap woning in de brand. Ik lees net dat de oorzaak een storing in de zonnepanelen is. Ik heb wel eens getwijfeld of ik zonnepanelen zou nemen of niet. Mijn twijfel is weg want dit is al de zoveelste keer dat ik hoor over brand door zonnepanelen. Ik wil ze niet meer.

Nog maar een keer: het weer! 

Weken geleden had dochter voor een evenement van morgen (waar ze gastvrouw moet zijn) een representatieve outfit gekocht in zomerse stijl.  Het pak dat ze van de winter steeds droeg tijdens dit soort werk met diverse bloezen en truitjes was ze wel een beetje zat. 
We hebben net 2 uur gepast en in haar en mijn kast vanalles opgezocht dat dat winterpak een beetje zomerse uitstraling kan geven.  Voor de kleding die ze gekocht had voor morgen is het echt veel te koud en nat.

Dat de wind hier om het huis giert. Doet mij zo aan de herfst/winter denken en daar word ik mies van 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.