Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Waarom hebben jonge kinderen überhaupt een fatbike nodig? Ik zag er vanmorgen twee toen ik op de bus stond te wachten. Levensgevaarlijk, die fatbike was groter dan die twee meisjes samen!

Hier (westen van het land) maak ik iedere woensdag een rit van 10 km ongeveer tegelijk met alle scholieren die nare school gaan. 
Met mijn 57 jaar ben ik ongeveer de enige die nog op een conventionele fiets rijdt. De meeste scholieren hebben een fatbike of electrische fiets. 
Voor ruitjes rijden de 5 en 9 km. Een enkeling die mij passeert moet 15 km enkele reis.
Het is gewoon niet nodig voor die pubers, voor spieropbouw en gezonde leefstijl moeten ze echt fietsen.  Dat moet wat aan gedaan worden. 

Bakblik schreef op 18-06-2024 om 11:57:

Hier (westen van het land) maak ik iedere woensdag een rit van 10 km ongeveer tegelijk met alle scholieren die nare school gaan.
Met mijn 57 jaar ben ik ongeveer de enige die nog op een conventionele fiets rijdt. De meeste scholieren hebben een fatbike of electrische fiets.
Voor ruitjes rijden de 5 en 9 km. Een enkeling die mij passeert moet 15 km enkele reis.
Het is gewoon niet nodig voor die pubers, voor spieropbouw en gezonde leefstijl moeten ze echt fietsen. Dat moet wat aan gedaan worden.

Eens inderdaad! Ik zie hier de hele dag zwaarlijvige tieners op een fatbike die hoogstens naar de andere kant van de stad moeten. Ze bewegen gemiddeld al zo weinig en eten ook niet erg jofel gezien de hoeveelheid verpakkingen van frikandelbroodjes die ik op straat zie liggen. Ik ben normaal niet zo voor het ingrijpen van de overheid maar met de gezondheidsepidemie die er aan komt is dit echt laaghangend fruit.

Ik erger me vandaag aan meerdere dingen. Maar het meest aan mezelf. Dat ik me aan zoveel dingen erger en zo gestresst ben. Waarom  kan ik niet gewoon dingen loslaten  waar ik geen invloed  op heb???

lientje69 schreef op 18-06-2024 om 12:58:

Ik erger me vandaag aan meerdere dingen. Maar het meest aan mezelf. Dat ik me aan zoveel dingen erger en zo gestresst ben. Waarom kan ik niet gewoon dingen loslaten waar ik geen invloed op heb???

Vervelend Lientje maar helaas herkenbaar 

Dolfje schreef op 18-06-2024 om 08:06:

Nou verrassend het stortregent weer. Het is gewoon geen 3 dagen achter elkaar droog.

je moet deze kant uitkomen. Hier de hele dag al droog. Morgen ook weer  

Friezinnetje schreef op 18-06-2024 om 16:38:

[..]

je moet deze kant uitkomen. Hier de hele dag al droog. Morgen ook weer

Ik moet gewoon gaan emigreren. Stoppen met werken en met mijn kont in de zon gaan zitten.


Friezinnetje schreef op 18-06-2024 om 16:38:

[..]

je moet deze kant uitkomen. Hier de hele dag al droog. Morgen ook weer

Gisteren tijdens een wandeling 4 buitjes,  vandaag hebben we maar 1 bui.... die was al begonnen toen ik opstond en is nu nog bezig 

Yumi schreef op 18-06-2024 om 18:12:

[..]

Gisteren tijdens een wandeling 4 buitjes, vandaag hebben we maar 1 bui.... die was al begonnen toen ik opstond en is nu nog bezig

Hahaaha. 

Nee, hier niets vandaag, morgen ook droog en donderdag ook volgens de planning. Vrijdag wel regen. 

hoop dat het zaterdag ook droog blijft, want dan een groot sporttoernooi waar ik in de organisatie zit. Zondag alles opruimen, dus ook graag droog. 

daarna heb ik een week vakantie, dus dan zeker warmer en droog. Kan ik lekker bijkomen in het zonnetje  

Yumi schreef op 18-06-2024 om 18:12:

[..]

Gisteren tijdens een wandeling 4 buitjes, vandaag hebben we maar 1 bui.... die was al begonnen toen ik opstond en is nu nog bezig

Ja hier ook zo. Gek word ik ervan.

Dolfje schreef op 18-06-2024 om 18:56:

[..]

Ja hier ook zo. Gek word ik ervan.

Echt he. Vreselijk was het vandaag.... 

Friezinnetje schreef op 18-06-2024 om 18:14:

[..]

Hahaaha.

Nee, hier niets vandaag, morgen ook droog en donderdag ook volgens de planning. Vrijdag wel regen.

hoop dat het zaterdag ook droog blijft, want dan een groot sporttoernooi waar ik in de organisatie zit. Zondag alles opruimen, dus ook graag droog.

daarna heb ik een week vakantie, dus dan zeker warmer en droog. Kan ik lekker bijkomen in het zonnetje

Nou het is hier nog meer van hetzelfde, nat 🌧️

Alvast een fijne vakantie! 

Dolfje schreef op 18-06-2024 om 18:56:

[..]

Ja hier ook zo. Gek word ik ervan.

Het was vandaag echt niet normaal, ben ook niet naar buiten gegaan was er helemaal klaar mee. In huis is het ook zo vochtig, wel 21 gr, maar een luchtvochtigheid van 65 is niet fijn

Chiquita schreef op 18-06-2024 om 10:32:


Artsen en 50 gemeenten in actie tegen fatbikes: verzoeken kabinet om landelijke maatregelen | RTL Nieuws | RTL.nl
Waarom nu geen verzoeken om helmplicht op die fatbike. Zit ik met mijn helmpje op een scootertje die max 25 km gaat, komen deze meestal jongeren met 50 voorbij, zonder iets

Nou, èn èn lijkt mij. 

Ze willen de leeftijd op 12+ want anders mogen ze niet op een elektrische fiets maar los het op door een fatbike verplicht te laten rijden met een verzekeringsplaatje. Dan kan je de leeftijd op 16 zetten + helmplicht. 

De fietsenmaker hier had een oproep geplaatst of die ouders ajb regelmatig de remblokjes willen checken want hij had deze week al voor de derde keer een fb waarvan de remmen het niet meer deden (olie weggelopen) doordat de afgesleten remblokjes zo ver doorgesleten waren dat de remleiding leegloopt.

Longontsteking. Dochter begint net te herstellen van een dubbele oorontsteking. Al nachten niet meer dan 3 uur geslapen. Slaap nu al helemaal niet. Heb een krakende, piepende, rochelende ademhaling door slijm in de longen. Slapen lukt niet, geen enkele houding werkt. Op mijn zij niet, op de rug niet, veel kussens, weinig kussens, zittend werkt niet.
En vanaf half 7 sta ik er alleen voor. Man moet werken van de baas. Kreeg ook geen zorgverlof, want ik kan voor kind zorgen. Ja joh, lukt echt wel op dit moment. Opvang heeft geen plekje extra vrij.
Ouders zijn zelf ziek (als in MS en COPD). Moeder kan vader niet alleen laten. Schoonmoeder kan niet, want moet alvast spullen inpakken voor vakantie (vertrekt op 1 juli!). Vriendinnen heb ik niet.
Ik weet niet wat ik moet doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.