Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dolfje schreef op 21-02-2024 om 19:23:

[..]

Dat heb ik elk jaar en dan zijn we in november nog naar de zon geweest en ga ik over een dikke week weer. Ik vind dat grijze natte weer zo deprimerend.

ja, met echt mooi winterweer, wat vorst en zon erbij, doet het heel anders aan. Het is nu saai, grijs, nat, vies, bah-weer

aan man die niet wil verhuizen naar de andere kant van het land waar mijn familie woont. Huis met 3 slaapkamers en tuin aangeboden gekregen maar man wil liever driehoogachter met 1 slaapkamer in deze drukke stad blijven zitten met 2 kinderen. Dit wordt vroeg of laat de reden tot scheiden. Dat kan ik op mijn vingers natellen. 

Alweer regen. En alle landerijen staan al bijna onder water. Dus ff gegoogled waarom het zoveel regent. Komt door de opwarming van de aarde, daardoor verdampt er meer water uit de zee. Dat had ik nou weer niet bedacht, dat opwarming van de aarde voor meer regen zou zorgen. 

Netherfield schreef op 21-02-2024 om 20:24:

Alweer regen. En alle landerijen staan al bijna onder water. Dus ff gegoogled waarom het zoveel regent. Komt door de opwarming van de aarde, daardoor verdampt er meer water uit de zee. Dat had ik nou weer niet bedacht, dat opwarming van de aarde voor meer regen zou zorgen.

Minder vaak maar veel intensere buien. En door de opwarming heb je straks drogere ondergronden (water uit de bodem verdampt en deel stroomt ondergronds af naar rivieren). Grondwater dat weg is wordt niet heel makkelijk aangevuld. Omdat de buien veel intenser zijn gaat de grootste hoeveelheid van het regenwater rechtstreeks de riolen en rivieren in. Daardoor kan het grondwater niet aangevuld worden, hierdoor zakt de bodem in. Huizen van voor 1970 die niet onderpaald zijn kunnen dan verzakken. 

Netherfield schreef op 21-02-2024 om 20:24:

Alweer regen. En alle landerijen staan al bijna onder water. Dus ff gegoogled waarom het zoveel regent. Komt door de opwarming van de aarde, daardoor verdampt er meer water uit de zee. Dat had ik nou weer niet bedacht, dat opwarming van de aarde voor meer regen zou zorgen.

Nattere winters (lange herfst). Ik loop veel,  ken de plekken in mijn omgeving (kop Drenthe en Onlanden)waar de boel mag onderstromen maar de landerijen waar ik de afgelopen 3 dagen 50 km gelopen heb was echt flink doormodderen.  Niet vaak zo ontzettend veel landerijen die zo onwijs blank staan.  Ik word dagelijks getrakteerd op de meest zonnige plaatjes van vrienden die overwinteren in hun andere woning in Italië en skivakanties van mijn broer,  die vanaf de kerstvakantie nu voor de vierde keer in 2 maanden met gezin aan het skiën is in de Dolomieten.  Daar dus volop zon. Stuur aub een klein beetje deze kant op.  

Netherfield schreef op 21-02-2024 om 20:24:

Alweer regen. En alle landerijen staan al bijna onder water. Dus ff gegoogled waarom het zoveel regent. Komt door de opwarming van de aarde, daardoor verdampt er meer water uit de zee. Dat had ik nou weer niet bedacht, dat opwarming van de aarde voor meer regen zou zorgen.

Weet je wat ik echt niet bedacht? 

Door de schonere lucht krijgen we hogere temperaturen   
KNMI - Schonere lucht, hogere temperaturen

Tis ook nooit goed 

Wat jammer dat ze Goedele Liekens hebben gematcht aan Royston Drenthe in het programma Gevaarlijke wegen. Interessante vrouw en totaal oninteressante man.

Dat ik al anderhalf uur zit te wachten op mijn kranten 
Normaal ben ik nu al bijna klaar met bezorgen 
Maar zit nu nog thuis 
En niemand die weet wat er aan de hand is

Mama-Inge schreef op 22-02-2024 om 04:35:

Dat ik al anderhalf uur zit te wachten op mijn kranten
Normaal ben ik nu al bijna klaar met bezorgen
Maar zit nu nog thuis
En niemand die weet wat er aan de hand is

Da's balen, daar kom je dan zo vroeg je bed voor uit...

De wekker. Ik sliep eindelijk eens een keertje een nachtje goed.

Korte nacht, kon de slaap niet vatten en om 4:55 alweer wakker. 

Mama-Inge schreef op 22-02-2024 om 04:35:

Dat ik al anderhalf uur zit te wachten op mijn kranten
Normaal ben ik nu al bijna klaar met bezorgen
Maar zit nu nog thuis
En niemand die weet wat er aan de hand is

https://www.telegraaf.nl/nieuws/529617731/mogelijk-vertraagde-bezorging-krant

Dit las ik zojuist.

Zilver_gray schreef op 22-02-2024 om 07:10:

[..]

https://www.telegraaf.nl/nieuws/529617731/mogelijk-vertraagde-bezorging-krant

Dit las ik zojuist.

Klopt, dit hoorde ik dus pas toen ik net thuis kwam. Uiteindelijk 2 uur later dan normaal 

Koettie schreef op 22-02-2024 om 06:56:

Korte nacht, kon de slaap niet vatten en om 4:55 alweer wakker.

Ik ook, heftig!

Yumi schreef op 21-02-2024 om 21:51:

[..]

Weet je wat ik echt niet bedacht?

Door de schonere lucht krijgen we hogere temperaturen
KNMI - Schonere lucht, hogere temperaturen

Tis ook nooit goed

In jaren met flinke vulkaanuitbarstingen daalt de zomertemperatuur ook. In 1816 barste een vulkaan in Indonesië zo erg uit dat er helemaal geen zomer was dat jaar. Recentelijker in de jaren 90 kregen we een dip van 2 graden tov het normaal jaarlijks gemiddelde. 
Er zijn dan veel asdeeltjes in de lucht waarop het zonlicht weerkaatst. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.