Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


dat ik een lekker lang weekend heb en verkouden ben geworden. Ben er niet heel beroerd van maar dit had ik liever in een werkweek gehad.

JtM

JtM

22-02-2024 om 11:01 Topicstarter

Mn planning loopt een beetje in de soep, zoon is ziek thuis.
Hopelijk knapt hij snel op.

JtM

JtM

22-02-2024 om 11:03 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 21-02-2024 om 20:00:

aan man die niet wil verhuizen naar de andere kant van het land waar mijn familie woont. Huis met 3 slaapkamers en tuin aangeboden gekregen maar man wil liever driehoogachter met 1 slaapkamer in deze drukke stad blijven zitten met 2 kinderen. Dit wordt vroeg of laat de reden tot scheiden. Dat kan ik op mijn vingers natellen.

Tja, ik vind dat niet heel vreemd. Het zou ook niet mijn eerste keus zijn om in een appartementje met 1 slaapkamer te moeten wonen met 2 volwassenen en 2 kinderen. Maar hier alles op te moeten geven en dan verhuizen naar de andere kant van het land zou ik ook niet om staan te springen, sterker nog, zou ik ook niet willen.

Je raakt dan toch je vrienden (of een gedeelte daarvan), je werk (tenzij je altijd overal kan werken) en sport etc kwijt. Laat staan de omschakeling voor de kinderen.  

kerst schreef op 21-02-2024 om 21:56:

Wat jammer dat ze Goedele Liekens hebben gematcht aan Royston Drenthe in het programma Gevaarlijke wegen. Interessante vrouw en totaal oninteressante man.

Knip


Dat ik vandaag al 15 dingen heb bedacht die ik zou willen doen maar die niet verstandig zijn omdat ik net een klein ingreepje aan mijn ogen heb laten doen. In plaats van dat ik nou een beetje ga genieten van het niks doen (waar ik gewoonlijk soms enorm naar kan uitkijken, tijd om niks te doen…)

JtM schreef op 22-02-2024 om 11:03:

[..]

Tja, ik vind dat niet heel vreemd. Het zou ook niet mijn eerste keus zijn om in een appartementje met 1 slaapkamer te moeten wonen met 2 volwassenen en 2 kinderen. Maar hier alles op te moeten geven en dan verhuizen naar de andere kant van het land zou ik ook niet om staan te springen, sterker nog, zou ik ook niet willen.

Je raakt dan toch je vrienden (of een gedeelte daarvan), je werk (tenzij je altijd overal kan werken) en sport etc kwijt. Laat staan de omschakeling voor de kinderen.

Ik vind zijn mening ook niet vreemd maar die van mezelf ook niet. Zijn mening is niet meer waard dan die van mij. Ik luister naar mijn eigen gevoel voordat ik wrokkig word. Daarom gaan we weer terug naar latten. Kunnen we doordeweeks allebei wonen waar we willen en elkaar in de weekenden zien. 

JtM

JtM

22-02-2024 om 12:24 Topicstarter

Hoe gaan jullie het dan doen met de kinderen? Haal je die van hun vertrouwde school weg waar ze hun vriendjes/vriendinnetjes hebben? En hun sport?

Of blijven ze bij hun vader en zie jij ze alleen in de weekenden?

JtM schreef op 22-02-2024 om 12:24:

Hoe gaan jullie het dan doen met de kinderen? Haal je die van hun vertrouwde school weg waar ze hun vriendjes/vriendinnetjes hebben? En hun sport?

Of blijven ze bij hun vader en zie jij ze alleen in de weekenden?

Mijn kinderen zijn anderhalf en min vier maanden. Dat komt wel goed. 

JtM

JtM

22-02-2024 om 12:46 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 22-02-2024 om 12:29:

[..]

Mijn kinderen zijn anderhalf en min vier maanden. Dat komt wel goed.

Vind jij...? Ik vraag me af of hun vader daar hetzelfde in staat. Kan me heel goed voorstellen dat hij niet blij is (en dat is zacht uitgedrukt) dat hij zijn kinderen alleen nog maar in het weekend kan zien. 

Jullie hebben er een jaar geleden samen (?) voor gekozen om voor een tweede kindje te gaan, terwijl je al 3 hoog achter met 1 slaapkamer woonde? Dan is het toch ook niet fair richting hem om hem deze woonsituatie nu te verwijten? Je deed er zelf net zo hard aan mee. 

JtM schreef op 22-02-2024 om 12:46:

[..]

Vind jij...? Ik vraag me af of hun vader daar hetzelfde in staat. Kan me heel goed voorstellen dat hij niet blij is (en dat is zacht uitgedrukt) dat hij zijn kinderen alleen nog maar in het weekend kan zien.

Jullie hebben er een jaar geleden samen (?) voor gekozen om voor een tweede kindje te gaan, terwijl je al 3 hoog achter met 1 slaapkamer woonde? Dan is het toch ook niet fair richting hem om hem deze woonsituatie nu te verwijten? Je deed er zelf net zo hard aan mee.

Als we geen keuze hadden bleef ik hier gerust wonen. Als de keuze er wel is en man doet het af dan wordt ik wel boos. Man vind het jammer maar voor nu de beste oplossing voor beide. Hij werkt fulltime en ziet kind alleen voor naar bed gaan even. Er zijn zoveel mannen die bijvoorbeeld op de vrachtwagen zitten en ook hun kinderen niet elke dag zien. Ik heb er nu genoeg over gezegd, wildvreemden op een forum daar hoef ik geen toestemming van te krijgen gelukkig om ergens anders te gaan wonen. 

Maar waar ga jij je huis van betalen? Of heb je ook een baan gekregen op je nieuwe plek? En heb je daar dan opvang voor de kinderen?

JtM

JtM

22-02-2024 om 13:08 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 22-02-2024 om 12:50:

[..]

Als we geen keuze hadden bleef ik hier gerust wonen. Als de keuze er wel is en man doet het af dan wordt ik wel boos. Man vind het jammer maar voor nu de beste oplossing voor beide. Hij werkt fulltime en ziet kind alleen voor naar bed gaan even. Er zijn zoveel mannen die bijvoorbeeld op de vrachtwagen zitten en ook hun kinderen niet elke dag zien. Ik heb er nu genoeg over gezegd, wildvreemden op een forum daar hoef ik geen toestemming van te krijgen gelukkig om ergens anders te gaan wonen.

Ik vind dit eerlijk gezegd ook geen kwestie van 'een keuze hebben'. Zo zou het voor mij ook niet voelen. Fijn dat je man er akkoord mee gaat om zijn kinderen zo weinig te zien. Maar goed, als dat voor jullie goed voelt.

En ik was gewoon nieuwsgierig naar de situatie / achtergrond. Staat je vrij om niet te antwoorden natuurlijk. 

Schemerlampje schreef op 22-02-2024 om 12:58:

Maar waar ga jij je huis van betalen? Of heb je ook een baan gekregen op je nieuwe plek? En heb je daar dan opvang voor de kinderen?

Ze werkt niet.

JtM

JtM

22-02-2024 om 14:22 Topicstarter

watertoren schreef op 22-02-2024 om 13:14:

[..]

Ze werkt niet.

Ja, dat weet ik. Maar 2 huishoudens op een (volgens mij) niet zo hoog salaris, gaat natuurlijk niet lukken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.