Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


majorette2005 schreef op 02-02-2024 om 10:36:

Heel ergerlijk dat je geen ouder meer kunt spreken of ze hebben een kind(eren) met een etiket. Lijkt wel of er geen enkel kind meer bestaat dat gewoon druk/vervelend/ etterig enz. kan zijn.

Ik heb twee etters en drie iadh kinderen. Tsja 😜. 
Je hebt soms een diagnose nodig om hulp te kunnen krijgen. Beetje jammer maar zo werkt de jeugdhulpverlening wel tegenwoordig. 

Mijn dochter moest op intelligentie getest worden omdat ze anders geen plusklas mocht doen bijvoorbeeld. Bij mijn zoon leidde een lichamelijk probleem tot een rijtje andere ‘etiketjes’.

Ik weet inmiddels dat m'n moeder niet leuk kan reageren op plannen/ideeën die ik heb. En toch kan ik het niet laten om dingen te delen met haar en vervolgens teleurgesteld te zijn over haar reactie. 

Dat ik alweer een koortslip heb.

Aan een groot waxinelicht wat maar half opbrandt en dan dooft. Volgende keer koop ik weer B. i.p.v. het huismerk.

Herfstappeltaart schreef op 04-02-2024 om 18:54:

Aan een groot waxinelicht wat maar half opbrandt en dan dooft. Volgende keer koop ik weer B. i.p.v. het huismerk.

Ik had een zak lichtjes van de HEMA, want B ... was niet te krijgen.  Waren onwijs goed dus ik na kerst nog een zak HEMA gekocht.  De een na de ander stopt ermee omdat de pit verzuipt in het kaarsvet. Ik heb ooit 4 cupjes van glas gekocht, omdat die aluminium cups zo weinig licht doorlaten.  Ik moet nu 3 van die glazen cupjes uitkrabben. Zodra ik dat gedaan heb meld ik dat in het klusje geklaard topic.  Ik schuif het al weken voor me uit. 

Bakblik schreef op 04-02-2024 om 19:02:

[..]

Ik had een zak lichtjes van de HEMA, want B ... was niet te krijgen. Waren onwijs goed dus ik na kerst nog een zak HEMA gekocht. De een na de ander stopt ermee omdat de pit verzuipt in het kaarsvet. Ik heb ooit 4 cupjes van glas gekocht, omdat die aluminium cups zo weinig licht doorlaten. Ik moet nu 3 van die glazen cupjes uitkrabben. Zodra ik dat gedaan heb meld ik dat in het klusje geklaard topic. Ik schuif het al weken voor me uit.

Zwaar irritant hè...

Herfstappeltaart schreef op 04-02-2024 om 19:08:

[..]

Zwaar irritant hè...

Zwaar irritant ja. 

Kan je de glaasjes niet au-bain-marie opwarmen en dan afgieten in, bijvoorbeeld, een leeg yoghurtpak? En dan het laatste restje eruit vegen met een keukenpapiertje? 

P.S. wel keuken handschoenen aan, anders brand je je fikken

Auwereel schreef op 04-02-2024 om 19:25:

Kan je de glaasjes niet au-bain-marie opwarmen en dan afgieten in, bijvoorbeeld, een leeg yoghurtpak? En dan het laatste restje eruit vegen met een keukenpapiertje?

P.S. wel keuken handschoenen aan, anders brand je je fikken

Dat zou ook kunnen inderdaad.  Heb ik ook weekend geprobeerd. Maar ja die verbrande fikken he😭

In de afgelopen 10 jaar 3x bij de huisarts geweest vanwege te heftige brandwonden die ik niet zelf kon behandelen.  Dus ik moet wel een beetje opppassen. Voordat je het weet word je ergens van verdacht. 😂

Bakblik schreef op 04-02-2024 om 19:33:

[..]

Dat zou ook kunnen inderdaad. Heb ik ook weekend geprobeerd. Maar ja die verbrande fikken he😭

O jee....

aan het systeem van de bieb... volgens het systeem was ik door mijn leen tegoed heen, maar ik heb de de contributie al braaf betaalt.
mocht gelukkig wel 1 boek meenemen maar ben vergeten de rest op te schrijven en dat ik met lidmaatschap maar 20 uitleningen heb dat ik geen groter abbonement neem is omdat ik te prijs iets te duur vind 


gaat kijken naar storytell 

Rogue schreef op 04-02-2024 om 19:36:

aan het systeem van de bieb... volgens het systeem was ik door mijn leen tegoed heen, maar die ik al braaf de contributie betaalt.
mocht gelukkig wel 1 boek meenemen maar ben vergeten de rest op te schrijven en dat ik met lidmaatschap maar 10 uitleningen heb dat ik geen groter abbonement neem is omdat ik te prijs iets te duur vind


gaat kijken naar storytell

Hoe duur is dat dan? Bij ons is onbeperkt lenen 50€ per jaar.

Dolfje schreef op 04-02-2024 om 19:44:

[..]

Hoe duur is dat dan? Bij ons is onbeperkt lenen 50€ per jaar.

59.60 per jaar 🤐

Rogue schreef op 04-02-2024 om 19:47:

[..]

59.60 per jaar 🤐

Wij hebben trouwens nog een duurder boetevrij abonnement van €70 geloof ik.

Het is best een stuk duurder geworden de laatste jaren. Ok als je 2/3 boeken zou moeten kopen zit je eraan maar snap wel dat mensen het voortaan te duur vinden.

Dolfje schreef op 04-02-2024 om 19:44:

[..]

Hoe duur is dat dan? Bij ons is onbeperkt lenen 50€ per jaar.

Bij mij 63 euro. Maar wij hoeven geen boetes meer te betalen als je te laat bent met het inleveren van je boeken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.