Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Mijn ergernis waren de stickers op een nieuwe thermosfles. Die zaten vast met superlijm ofzo. Met een mix van afwasmiddel, lampolie en spierkracht is het uiteindelijk gelukt. Waarom doen ze dat toch? Onderop helemaal volgeplakt en rondom een hele strip ik-wil-er-nooit-meer-vanaf lijm. Ze snappen toch wel dat de klant als eerste die stickers na aankoop eraf wil halen?!

Nu thee in de fles schenken. We gaan zo op pad. Even testen of deze echt goed lang warm blijft anders kom ik hier terug 

Beterlaat2021! schreef op 27-01-2024 om 08:39:

[..]

Sterkte met de cavia!

Dank! Vorig jaar ben ik ook al met dit caviaatje naar de dierenarts geweest, ze had toen koorts en diarree en vooral de koorts was onduidelijk waarom. En dat is nu weer het geval. Weer een nieuwe antibiotica meegekregen, maar wat een gevecht om dat in het bekkie te krijgen...

Jeetje Yumi, wat een rare buurman! Wat stom. Ben je mooi klaar mee! 

Awh en sterkte met je cavia inderdaad, Auwereel.. Sneu! 

Ik heb de hele week al slecht geslapen. Ik kan geen fijne houding vinden met mijn heup, doet best veel pijn. 
Blijkt nu een slijmbeursontsteking te zijn (fysiotherapeut had even een echo gemaakt). Zo stom, helemaal de manier waarop ik dat (waarschijnlijk) gekregen heb;  gewoon verstapt toen ik dreigde te struikelen 

Bakblik schreef op 27-12-2023 om 13:09:

[..]

Mijn kraamhulp zei ooit dat vaak plassen in de nacht een aangeleerde gewoonte was die je ook weer af kon leren.

Geen ergernis maar er is door een discussie hier een soort van wonder gebeurd 😄. Lientje en Audrey (jaja, ik heb het terug gezocht omdat ik het wilde quoten,  je kunt maar een missie hebben in het leven) hadden het over 's nachts zo vaak wakker worden omdat je moet plassen en vervolgens uren niet meer slapen.  Dit had ik ook, vanaf mijn 38ste slaap ik  bizar slecht en da's inmiddels 11 jaar.  Toen las ik dit zinnetje in een bericht van Bakblik en de nacht daarop werd ik wakker, moest plassen en dacht: nee nee, dit is aangeleerd gedrag,  gewoon weer lekker gaan slapen! En dat deed ik! Het werkt, sinds die tijd word ik wel wakker,  maar dan draai ik me om en  slaap weer verder! Het is niet te geloven maar sinds 27-12-2023 slaap ik regelmatig 7 tot 8 uur in een nacht achter elkaar door 🥳. Wat een gesprekje  ergernissentopic op een forum waar ik niet eens aan deelnam al niet teweeg kan brengen,  thanks mensen 😁

Wat fijn Wieder!!!

HAHA!wait..what schreef op 27-01-2024 om 10:34:


Blijkt nu een slijmbeursontsteking te zijn (fysiotherapeut had even een echo gemaakt). Zo stom, helemaal de manier waarop ik dat (waarschijnlijk) gekregen heb; gewoon verstapt toen ik dreigde te struikelen

Au dat doet inderdaad zeer! Beterschap!

Auwereel schreef op 27-01-2024 om 10:15:

[..]

Dank! Vorig jaar ben ik ook al met dit caviaatje naar de dierenarts geweest, ze had toen koorts en diarree en vooral de koorts was onduidelijk waarom. En dat is nu weer het geval. Weer een nieuwe antibiotica meegekregen, maar wat een gevecht om dat in het bekkie te krijgen...

Sterkte ermee!

HAHA!wait..what schreef op 27-01-2024 om 10:34:

Jeetje Yumi, wat een rare buurman! Wat stom. Ben je mooi klaar mee!

Awh en sterkte met je cavia inderdaad, Auwereel.. Sneu!

Ik heb de hele week al slecht geslapen. Ik kan geen fijne houding vinden met mijn heup, doet best veel pijn.
Blijkt nu een slijmbeursontsteking te zijn (fysiotherapeut had even een echo gemaakt). Zo stom, helemaal de manier waarop ik dat (waarschijnlijk) gekregen heb; gewoon verstapt toen ik dreigde te struikelen

Wat handig dat de fysio van jou zelf echo's  maakt zeg! Doet de onze helaas niet. Sterkte  met het herstel!

Wieder schreef op 27-01-2024 om 10:53:

[..]

Geen ergernis maar er is door een discussie hier een soort van wonder gebeurd 😄. Lientje en Audrey (jaja, ik heb het terug gezocht omdat ik het wilde quoten, je kunt maar een missie hebben in het leven) hadden het over 's nachts zo vaak wakker worden omdat je moet plassen en vervolgens uren niet meer slapen. Dit had ik ook, vanaf mijn 38ste slaap ik bizar slecht en da's inmiddels 11 jaar. Toen las ik dit zinnetje in een bericht van Bakblik en de nacht daarop werd ik wakker, moest plassen en dacht: nee nee, dit is aangeleerd gedrag, gewoon weer lekker gaan slapen! En dat deed ik! Het werkt, sinds die tijd word ik wel wakker, maar dan draai ik me om en slaap weer verder! Het is niet te geloven maar sinds 27-12-2023 slaap ik regelmatig 7 tot 8 uur in een nacht achter elkaar door 🥳. Wat een gesprekje ergernissentopic op een forum waar ik niet eens aan deelnam al niet teweeg kan brengen, thanks mensen 😁

Wat fijn wieder!

Ik blijf dan liggen draaien en wiebelkonten tot ik geplast heb. Eerder  slaap ik niet.

Wieder schreef op 27-01-2024 om 10:53:

[..]

Geen ergernis maar er is door een discussie hier een soort van wonder gebeurd 😄. Lientje en Audrey (jaja, ik heb het terug gezocht omdat ik het wilde quoten, je kunt maar een missie hebben in het leven) hadden het over 's nachts zo vaak wakker worden omdat je moet plassen en vervolgens uren niet meer slapen. Dit had ik ook, vanaf mijn 38ste slaap ik bizar slecht en da's inmiddels 11 jaar. Toen las ik dit zinnetje in een bericht van Bakblik en de nacht daarop werd ik wakker, moest plassen en dacht: nee nee, dit is aangeleerd gedrag, gewoon weer lekker gaan slapen! En dat deed ik! Het werkt, sinds die tijd word ik wel wakker, maar dan draai ik me om en slaap weer verder! Het is niet te geloven maar sinds 27-12-2023 slaap ik regelmatig 7 tot 8 uur in een nacht achter elkaar door 🥳. Wat een gesprekje ergernissentopic op een forum waar ik niet eens aan deelnam al niet teweeg kan brengen, thanks mensen 😁

Geweldig Wieder, dat het je lukt om weer in te slapen als je wakker wordt.  Ik probeer dat meestal ook maar net als Lientje lukt verder slapen soms niet. Dan moet ik echt te nodig. Ik ben wel terug naar maar 1 keer plassen in de nacht of bij hoge uitzondering 2x.

Nu even ontopic:
18 januari werd ik ziek met koorts en zo.  3 dagen volledig op bed gelegen.  Daarna weer een beetje gaan opbouwen met meer uit bed zijn, zelf boodschapjes doen en zo. 
Vandaag voor het eerst weer gesport.  Wat ben ik moe! ! !.
14 dagen geleden dacht ik nog dat ik een (voor mijn doen) topconditie had rekening houdend met mijn leeftijd, gebreken en medicijngebruik. Nu zit mijn conditie echt helemaal in de kelder.
Komende week moet ik voor mijn vrijwilligerswerk  ruim 30 km fietsen bovenop mijn normale fietskilometers. Zie er nu al tegenop. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik weer fit ben. 

mijn kat is helemaal wild door het zonnige weer.

Dat nu ik mijn tuinvogeltelling heb ingeleverd, er wel een vink, een heggemusje en een metel in mijn tuin zitten...

Auwereel schreef op 27-01-2024 om 13:04:

Dat nu ik mijn tuinvogeltelling heb ingeleverd, er wel een vink, een heggemusje en een metel in mijn tuin zitten...

Leuk dat dit in Nederland ook is. Ik ga morgenvroeg tellen en hopen dat het winterkoninkje ook weer opdaagt. 
Stomme ergernis: pb gekregen op FB, dacht dat het iets leuks zou zijn maar het was weer van iemand die terminaal is en enkele miljoenen wou schenken. 

Moirmel schreef op 27-01-2024 om 15:05:

[..]

Leuk dat dit in Nederland ook is. Ik ga morgenvroeg tellen en hopen dat het winterkoninkje ook weer opdaagt.
Stomme ergernis: pb gekregen op FB, dacht dat het iets leuks zou zijn maar het was weer van iemand die terminaal is en enkele miljoenen wou schenken.

Volgens mij heb ik hier nog nooit een winterkoninkje gezien  


Vanmorgen twee groenlingen, meerdere koolmeesjes, twee dikke duiven, Vlaamse Gaai

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.