Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


_Audrey schreef op 27-12-2023 om 11:34:

[..]

Erg he. Ik zit meestal op 3 of 4 keer eruit. Ik wil gewoon slapen!

Ik word er echt gek van. Heb nu urilady van lucovitaal  besteld. Kijken of dat wat gaat helpen. Word soms elk uur wakker. En dan gelijk aandrang. Dan val ik ook niet meer in slaap, dus eerst plassen, weer 2 uurtjes slapen ( of één  ) en ja hoor, wéér  wakker. 

lientje69 schreef op 27-12-2023 om 11:39:

[..]

Ik word er echt gek van. Heb nu urilady van lucovitaal besteld. Kijken of dat wat gaat helpen. Word soms elk uur wakker. En dan gelijk aandrang. Dan val ik ook niet meer in slaap, dus eerst plassen, weer 2 uurtjes slapen ( of één ) en ja hoor, wéér wakker.

Vind ik ook zo hinderlijk! Moet zo vaak plassen s'nachts. Probeer na 20:00 s'avonds niet meer te drinken, maar dat helpt maar weinig hoor. Gek wordt ik ervan 

lientje69 schreef op 27-12-2023 om 11:39:

[..]

Ik word er echt gek van. Heb nu urilady van lucovitaal besteld. Kijken of dat wat gaat helpen. Word soms elk uur wakker. En dan gelijk aandrang. Dan val ik ook niet meer in slaap, dus eerst plassen, weer 2 uurtjes slapen ( of één ) en ja hoor, wéér wakker.

Ik ben benieuwd of dat werkt, hopelijk wel. 

Ik heb precies hetzelfde: elk uur wakker worden en meteen aandrang hebben. Vooral aan het begin van de nacht, tegen de ochtend gaat het eindelijk beter en kan ik nog een paar uurtjes gewoon slapen. Best vermoeiend zo. 

Aan het kerkbestuur van de kerk voor mijn huis (Een rijksmonument uit 1270) dat heeft besloten er een groot blauw wit licht gevend beeldscherm op te hangen dat dag en nacht aan staat. Alle horeca ondernemers houden rekening met het stadsgezicht en doen zacht oranje of gele lampjes buiten Maar nee hoor, kerkbestuur gaat voor de commercie en hangt een belachelijk stijlloos ding op de oude steentjes. Stelletje farizeeërs! (ja we zijn al bezig met monumentenzorg)

lientje69 schreef op 27-12-2023 om 11:30:

Mijn ontzettend slechte slapen. Moet er in de nacht wel 6 keer uit om te plassen. Ook als ik in de avond niks meer drink. Wordt er echt gek van zo'n overactieve blaas.

Mijn kraamhulp zei ooit dat vaak plassen in de nacht een aangeleerde gewoonte was die je ook weer af kon leren. Ze zei er helaas niet bij hoe dan.

Mijn zus had er ook last van. Allebei kleine kinderen,  vaak wakker in de nacht en dus vaak plassen mijn zus nog wat vaker dan ik. 

Zij had ergens de tip gevonden om 2 uur voor bedtijd niets meer te drinken en zeker geen koolzuurhoudende of cafeïne bevattende producten meer.  Op een vaste tijd naar bed waarbij je 1,5 uur voor bedtijd plast, een half uur voor bedtijd en op het moment dat je naar bed gaat.  Dan ben je goed uitgeplast voor je gaat slapen.  Door de dag heen train je jezelf om de plas wat langer op te houden. 8 keer per dag plassen moet normaal zijn,  vaker plassen is aangeleerd en kan je afleren. Als je leert om het overdag langer op te houden kan je dat in de nacht ook.

Ik ben het gaan proberen en merkte na enige tijd dat ik minder vaak wakker werd.

Nu ik dit al een aantal jaar doe hoef ik er in normale weken nog maar 1 keer uit in de nacht.  Meestal vroeg in de nacht rond 00.30. Dan is er nog genoeg tijd om echt te slapen. Nu met de feestdagen even aan het rommelen geweest met de plastijden in de avond en dus wat vaker wakker maar even goed ritme houden en ik slaap weer redelijk door met maar 1 keer wakker. 

Ik kan er geen wetenschappelijke informatie over vinden maar het proberen kan geen kwaad.  Je hoeft niks te slikken of rare dingen te doen, alleen op de klok letten.

Toevoeging: in mijn tienerjaren moest ik echt heel vaak (aangeleerd) plassen. Klasgenoten zongen dan vaak Brigitte Kaandorp voor me 


https://youtu.be/9GEj2YDyggw?si=vhBESJ_Mx1qAVKxn En nu na dat trainen hoef ik niet meer ieder uur.

Overdag moet ik niet zo vaak. Koolzuurhoudende  dranken neem ik al een tijdje niet meer, ook geen koffie in de avond. Wel één  kopje thee en wat limonade ( suikervrij ).   Weinig drinken  in de avond helpt ook niet helaas.  Dat anderhalf, half uur en vlak voor bedtijd doe ik ook al....

lientje69 schreef op 27-12-2023 om 13:41:

Overdag moet ik niet zo vaak. Koolzuurhoudende dranken neem ik al een tijdje niet meer, ook geen koffie in de avond. Wel één kopje thee en wat limonade. Weinig drinken in de avond helpt ook niet helaas. Dat anderhalf, half uur en vlak voor bedtijd doe ik ook al....

Dit idd. 

Ik geloof er niet zo in dat het aangeleerd gedrag is, in dit geval. Het is nooit zo geweest. Misschien de overgang? (Die geef ik graag de schuld van irritante zaken  )

Het is nu 15.08 uur en het lijkt alsof het nu  al weer donker wordt. 
En ik woon niet in Noord Scandinavië .....

_Audrey schreef op 27-12-2023 om 13:51:

[..]

Dit idd.

Ik geloof er niet zo in dat het aangeleerd gedrag is, in dit geval. Het is nooit zo geweest. Misschien de overgang? (Die geef ik graag de schuld van irritante zaken )

ik denk ook omdat je ouder wordt. Ik heb het ook een tijd gehad, 3-4 keer per nacht eruit en overdag ook heel vaak. Ben zelfs naar ha geweest maar die vond het niet echt alarmerend. Momenteel geen last meer van, soms 1 keer per nacht, soms helemaal niet. Verademing! 

https://www.instagram.com/reel/Cz4QD0lPgQX/?igshid=OTU1ODAwZWUxYg==
Hierin staat uitgelegd waarom iemand zo vaak moet plassen dat het aangeleerd kan zijn. Ik heb zelf mezelf aangeleerd te vaak te plassen hierdoor moet ik er minimaal 4 keer uit iedere nacht en bij ieder piepje van kind wordt ik wakker en als ik maar een beetje iets voel dan in mijn blaas ga ik al.

De laatste paar keer dat ik online iets bestelde bleef de betaling hangen. Nu bij Zalando ook weer en staan er 2 bestellingen. Gelukkig kon ik er een annuleren maar irritant is het wel.

aan mijn oortjes die ineens maar half werken sinds gisteren. Heel irritant als ik muziek aan het luisteren ben. Ik denk dat er een breuk in het snoertje zit. Ik heb hem 'gemasseerd' maar het helpt niet.

Aan het feit dat ik de laatste twee dagen af en toe keihard op mijn lip bijt bij het eten. Het kan een hele dag goed gaan en dan opeens HANG! Staan mijn tanden weer in mijn lip... Auw!

Nog steeds zo'n trek. Dat is echt niet de bedoeling, want ik moet juist afvallen 

Vandaag schoenen gekocht. Dure hobby, was in de opruiming nog 165 euro kwijt en vind de schoenen niet geweldig mooi. De schoenen die ik wel mooi vond pasten uiteraard niet zo goed om mijn voet. Maar deze schoenen lopen wel ontzettend lekker🙂


Vader kan al 1,5 maand niet lopen. Huisarts zei hielspoor, vader heeft al paar keer gebeld. Vandaag echo en toen zagen ze verkalkte aderen. Vast niet best, nog geen zin gehad om te googlen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.