Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


aan dat mijn supermarkt maar 1 kassa heeft sinds kort, de rest is zelfscan. Flinke rij vanmiddag, ik ga toch maar vaker de zelfscan pakken denk ik..

Aan mezelf. 
Ik had dochter beloofd wat smaakstoffen te bewaren voor haar ==Mijn smaken/geuren van kerst== presentatie te bewaren.  Ik heb in de voorbije weken al een vanillepeul, 2 kruidnagels en wat citroenschil voor haar bewaard. Vandaag had ik een kaneelstokje apart gelegd dat had meegekookt met de stoofpeertjes. Nu is de keuken aan kant en is het kaneelstokje weg. 

Broodjebrie schreef op 08-12-2023 om 19:12:

aan dat mijn supermarkt maar 1 kassa heeft sinds kort, de rest is zelfscan. Flinke rij vanmiddag, ik ga toch maar vaker de zelfscan pakken denk ik..

Ik ga al heel lang niet meer naar de gewone kassa. Zelfscan is veel sneller hier.

Loulou39 schreef op 08-12-2023 om 20:37:

[..]

Ik ga al heel lang niet meer naar de gewone kassa. Zelfscan is veel sneller hier.

Ja maar ik ben altijd bang dat als ik begin met zelfscan, ik niet alles scan. Het zit zo in mijn gewoonte om alles in de kar te leggen zonder erbij na te denken.

Slechts-op-bezoek schreef op 07-12-2023 om 09:32:

[..]

Dat gaat niet de oplossing zijn. Lang verhaal, maar na 20 jaar verkeerde behandeling (waarbij ik dus bezig was om niet te verzuipen) blijkt er sprake te zijn van autisme en complex trauma. Uitbehandeld, en te ernstig ziek, vandaar het euthanasietraject. Over een paar maanden wordt het beoordeeld door een SCEN-arts en hopelijk kan ik volgend jaar sterven.


Maar wat ik maar wil zeggen: soms is er een reden waarom mensen last van iets hebben. Hoewel het niet naar mij gericht was, heb ik iets te vaak gehoord dat ik jank en zeik.

Ik vind het heel verdrietig voor je. En dit ‘soort voorbeelden’ ook wel heftig. Wellicht dat je jezelf, maar ook je omgeving je beter had begrepen wanneer je jong gediagnosticeerd zou zijn geweest. 

En zeker ook dat mensen je zo benaderen dat je een jankerd en zeikerd bent. 

Ik wens voor jou dat je je rust gaat vinden. 

Broodjebrie schreef op 08-12-2023 om 19:12:

aan dat mijn supermarkt maar 1 kassa heeft sinds kort, de rest is zelfscan. Flinke rij vanmiddag, ik ga toch maar vaker de zelfscan pakken denk ik..

Oja! Hier de Dirk supers ook, na de AH winkels. Niet echt een verbetering..

Ik erger me aan de "bespaartip" : koop door het jaar heen cadeautjes voor de feestdagen als ze in de aanbieding zijn.
Hoe dan? Als ik iets koop voor iemand in augustus is de kans groot dat hij/zij dat in december inmiddels allang heeft gekregen of zelf gekocht. Echt een nutteloze tip vind ik het.

GroenTuintje schreef op 08-12-2023 om 22:01:

[..]

Oja! Hier de Dirk supers ook, na de AH winkels. Niet echt een verbetering..

Nee he. Gisteren waren er ook best wat mensen aan het mopperen. 

Broodjebrie schreef op 08-12-2023 om 20:51:

[..]

Ja maar ik ben altijd bang dat als ik begin met zelfscan, ik niet alles scan. Het zit zo in mijn gewoonte om alles in de kar te leggen zonder erbij na te denken.

Je moet er even een handige manier voor jezelf voor vinden. Die handscanners gebruik ik nooit maar wel de zelfscan, dingen in het mandje een voor een scannen en dan pas in de tas.

Ik vind het jammer dat onze jumbo en lidl geen zelfscan hebben, zeker bij lidl. Vaak maar 1 of 2 kassa's open en rijen vol met volle karren. Ik heb meestal maar een paar dingen. Voor mij dus reden om de lidl voortaan over te slaan en weer naar Ah te gaan.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

09-12-2023 om 09:09

Broodjebrie schreef op 08-12-2023 om 20:51:

[..]

Ja maar ik ben altijd bang dat als ik begin met zelfscan, ik niet alles scan. Het zit zo in mijn gewoonte om alles in de kar te leggen zonder erbij na te denken.

Het wende voor mij heel snel, en ik wil liever niet anders meer. Spullen pakken, scannen en direct in je tas doen. Even betalen en door. Heerlijk. Niet meer alles drie keer vastpakken en in-en uit- en inpakken. Ik gebruik dus ook geen kar of mandje meer, behalve als het hele grote boodschappen zijn. Dan zet ik een krat in de kar waar alles direct goed in gaat.

Herfstappeltaart schreef op 09-12-2023 om 08:19:

Ik erger me aan de "bespaartip" : koop door het jaar heen cadeautjes voor de feestdagen als ze in de aanbieding zijn.
Hoe dan? Als ik iets koop voor iemand in augustus is de kans groot dat hij/zij dat in december inmiddels allang heeft gekregen of zelf gekocht. Echt een nutteloze tip vind ik het.

Ik denk nu gelijk aan een vriendin die ruim voor sinterklaas een dure doos lego voordelig op de kop had getikt. Zoon lief wilde die al heel lang hebben en had het er steeds over.

Een paar weken voor het grote feest vond de jonge die doos ineens helemaal niets meer een vriendje had hem gekregen en in werkelijkheid vond hij hem niet leuk. Hij wilde veel liever knexx of zijn moeder dat even op zijn tekening voor de Sint wilde schrijven. 

Ik koop dus ook nooit ver van te voren cadeautjes. Als ik het doe is het na overleg met de volwassenen voor wie het is.

Vannacht te lang op mijn buik geslapen denk ik, dus nu rugpijn. Grrrr. Wel lekker geslapen trouwens. 

Dolfje schreef op 09-12-2023 om 09:02:

[..]

Je moet er even een handige manier voor jezelf voor vinden. Die handscanners gebruik ik nooit maar wel de zelfscan, dingen in het mandje een voor een scannen en dan pas in de tas.

Ik vind het jammer dat onze jumbo en lidl geen zelfscan hebben, zeker bij lidl. Vaak maar 1 of 2 kassa's open en rijen vol met volle karren. Ik heb meestal maar een paar dingen. Voor mij dus reden om de lidl voortaan over te slaan en weer naar Ah te gaan.

Ik vind de handscanners super handig! Nooit meer in de kassarij en zware dingen op de band tillen en in je tas doen.

In iedere winkel  gebruik ik de zelfscanner of de handscanner.  Ook bij Hema, Etos, Kruidvat, Action.

De controle af en toe doet me niks. Dat is blijkbaar nodig.

Ik ben ook dol op de zelfscan. Enige nadeel bij onze Lidl is dat ze hem regelmatig dicht gooien als het druk is, want dan is er geen personeel voor. En omdat ze geen gebruik maken van handscanners, is er een limiet van 15 producten. Maar ach, dat overleef ik ook wel weer!  

amarna schreef op 09-12-2023 om 10:53:

[..]

Ik vind de handscanners super handig! Nooit meer in de kassarij en zware dingen op de band tillen en in je tas doen.

In iedere winkel gebruik ik de zelfscanner of de handscanner. Ook bij Hema, Etos, Kruidvat, Action.

De controle af en toe doet me niks. Dat is blijkbaar nodig.

Bij de winkels die jij noemt doe ik het ook, maar dan is het overzichtelijk omdat ik dan toch maar een paar dingen heb. 

Afijn, komende week ga ik maar eens aan de zelfscan. Ik ben benieuwd..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.