Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dolfje schreef op 09-12-2023 om 09:02:

[..]

Je moet er even een handige manier voor jezelf voor vinden. Die handscanners gebruik ik nooit maar wel de zelfscan, dingen in het mandje een voor een scannen en dan pas in de tas.

Ik vind het jammer dat onze jumbo en lidl geen zelfscan hebben, zeker bij lidl. Vaak maar 1 of 2 kassa's open en rijen vol met volle karren. Ik heb meestal maar een paar dingen. Voor mij dus reden om de lidl voortaan over te slaan en weer naar Ah te gaan.

Dat is echt mijn nummer 1 ergernis als ik in een supermarkt ben met zelfscanners, mensen die geen handscanner nemen 😄. Als ik in de rij had  willen wachten tot iedereen een voor een z'n karretje leegescand had,  was ik wel bij de gewone kassa gaan staan. Het idee is juist dat je het allemaal niet zes keer door je handen hoeft te laten gaan en dat je snel weer buiten staat! Met een paar dingen vind ik het tot daar aan toe,  maar ze staan, met name bij de Dirk bij ons, hele karren te scannen waardoor er rijen voor de zelfscan staan, heel irritant 😊

gescheiden familieleden/ vrienden die je beide wil uitnodigen (want jaren gedaan) en nu loopt er 1 van de 2 moeilijk te doen… want oei je zal je ex maar tegenkomen en oja er zijn kinderen in het spel, dus je zal met elkaar moeten dealen de komende decennia’s (kids die trouwen, afstuderen etc etc)

Wieder schreef op 09-12-2023 om 12:53:

[..]

Dat is echt mijn nummer 1 ergernis als ik in een supermarkt ben met zelfscanners, mensen die geen handscanner nemen 😄. Als ik in de rij had willen wachten tot iedereen een voor een z'n karretje leegescand had, was ik wel bij de gewone kassa gaan staan. Het idee is juist dat je het allemaal niet zes keer door je handen hoeft te laten gaan en dat je snel weer buiten staat! Met een paar dingen vind ik het tot daar aan toe, maar ze staan, met name bij de Dirk bij ons, hele karren te scannen waardoor er rijen voor de zelfscan staan, heel irritant 😊

Ja dat snap ik maar ik heb nooit heel veel boodschappen want het meeste komt via picnic en ik heb 3 supermarkten om de hoek. Heb ik toevallig wel eens vrij veel ga ik bij de gewone kassa.

Tuinfluiter schreef op 09-12-2023 om 09:26:

[..]

Ik denk nu gelijk aan een vriendin die ruim voor sinterklaas een dure doos lego voordelig op de kop had getikt. Zoon lief wilde die al heel lang hebben en had het er steeds over.

Een paar weken voor het grote feest vond de jonge die doos ineens helemaal niets meer een vriendje had hem gekregen en in werkelijkheid vond hij hem niet leuk. Hij wilde veel liever knexx of zijn moeder dat even op zijn tekening voor de Sint wilde schrijven.

Ik koop dus ook nooit ver van te voren cadeautjes. Als ik het doe is het na overleg met de volwassenen voor wie het is.

Ja precies een goed voorbeeld dit.

Broodjebrie schreef op 09-12-2023 om 12:01:

[..]

Bij de winkels die jij noemt doe ik het ook, maar dan is het overzichtelijk omdat ik dan toch maar een paar dingen heb.

Afijn, komende week ga ik maar eens aan de zelfscan. Ik ben benieuwd..

Wat zou er onoverzichtelijk aan zijn? De grote lading weekboodschappen doe ik met de handscanner.  Ieder artikel scannen voordat je het in je tas doet. 

De zelfscanner gebruik ik als ik niet meer dan 6 a 7 artikelen heb.

Dat er nog steeds podcast naar dat (stomme) Podimo blijven gaan en dus ook weggaan bij Spotify

Ik maakte net soep met oa een zakje hotspot basis van de toko maar op de gebruiksaanwijzing zat een grote sticker dus ik dacht dan maar gewoon bouillon maken zakje erbij, nou het was me toch zout. Ik heb 2 grote bakken bouillon eruit geschept en vervangen met water en nu is het goed.  Maar de ergernis is dus ( grote) stickers op dingen.
Heb nu wel 2 bakken bouillon over maar die gaan in de diepvries straks als dat tenminste nog past.

Vandaag vernomen dat onze buurvrouw haar huis gaat verkopen. Blij voor haar want het is voor een alleenstaande oudere een enorm huis met dito tuin. 
Niet zozeer een ergernis, maar er staan redelijk wat grote bomen in haar tuin en hoop echt dat de toekomstige eigenaars deze niet zullen kappen.

Dolfje schreef op 09-12-2023 om 17:13:

Ik maakte net soep met oa een zakje hotspot basis van de toko maar op de gebruiksaanwijzing zat een grote sticker dus ik dacht dan maar gewoon bouillon maken zakje erbij, nou het was me toch zout. Ik heb 2 grote bakken bouillon eruit geschept en vervangen met water en nu is het goed. Maar de ergernis is dus ( grote) stickers op dingen.
Heb nu wel 2 bakken bouillon over maar die gaan in de diepvries straks als dat tenminste nog past.

Doet me denken aan de fietsvakantie+tent in Tsjechië. Geen stickers, maar het Tsjechisch van mijn man en mezelf is niet al te best. We dachten soep gekocht te hebben om daarmee de pasta op smaak te brengen maar na één hap begrepen we dat het bouillonpoeder was, het eten was bremzout. Die nacht kon je rammelende-maag-geluiden uit ons tentje horen komen.

Auwereel schreef op 09-12-2023 om 18:56:

[..]

Doet me denken aan de fietsvakantie+tent in Tsjechië. Geen stickers, maar het Tsjechisch van mijn man en mezelf is niet al te best. We dachten soep gekocht te hebben om daarmee de pasta op smaak te brengen maar na één hap begrepen we dat het bouillonpoeder was, het eten was bremzout. Die nacht kon je rammelende-maag-geluiden uit ons tentje horen komen.

Oh wat balen! Gelukkig kon ik er hier thuis nog iets van brouwen.

Moirmel schreef op 09-12-2023 om 18:50:

Vandaag vernomen dat onze buurvrouw haar huis gaat verkopen. Blij voor haar want het is voor een alleenstaande oudere een enorm huis met dito tuin.
Niet zozeer een ergernis, maar er staan redelijk wat grote bomen in haar tuin en hoop echt dat de toekomstige eigenaars deze niet zullen kappen.

Dat begrijp ik Moirmel, buren zijn zo bepalend voor je woongenot. Ik hoop dat je er fijne buren voor terug krijgt die een groene tuin belangrijk vinden.🌳🌳🌲

Moirmel schreef op 09-12-2023 om 18:50:

Vandaag vernomen dat onze buurvrouw haar huis gaat verkopen. Blij voor haar want het is voor een alleenstaande oudere een enorm huis met dito tuin.
Niet zozeer een ergernis, maar er staan redelijk wat grote bomen in haar tuin en hoop echt dat de toekomstige eigenaars deze niet zullen kappen.

Als jij dat belangrijk vindt dan hoop ik het ook voor je  

Zelf zou ik denk ik, als de bomen veel licht wegnemen, wel wat kappen. Hangt er natuurlijk vanaf wat voor bomen het zijn en hoe groot de tuin is  


Ik ben erg allergisch voor berken dus hoe verder weg hoe beter 🙃

De nieuwe OV-dienstregeling waardoor er hier bij mijn vriend geen bus meer naar het Noorderstation rijdt. En dat met vier scholen in de wijk… 

Die wind vannacht, tijd wakker van gelegen het is een ravage op mijn balkon. Planten omgewaaid die er al lang staan, blijkbaar kwam de wind uit een andere hoek want het heeft wel vaker flink tekeer gegaan. 

aan de reacties onder een filmpje op instagram over wat een cassiere bij de AH allemaal naar hoofd krijgt....
ik kreeg bijna zin om te reageren,tegen zoveel domheid kan ik echt niet op  😲

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.