Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

08-12-2023 om 14:45

HAHA!wait..what schreef op 08-12-2023 om 14:32:

Mezelf. Naar de kapper gaan telkens uitstellen.. Nu ziet het er echt niet meer uit en kan ik pas over 2 weken terecht! Eigen schuld, ik weet het

Oh ja, ik moet ook echt gaan bellen... 

Bakblik schreef op 08-12-2023 om 13:59:

[..]

Maar 4?

Ik had er vorige week een voor mij met 7 60l vuilniszakken. Gelukkig zag ze mij, ruimte op de bonknop en toen mocht ik even tussendoor. 2 bierflesjes, 2 grote frisdrankflessen, 1 blikje en 2 kleine flesjes. Dat is dan de oogst van 2-3 weken met een gezin van 4 volwassenen.

ik vind 4 al heel veel, vooral vol met blikjes. Vorige week ook al iemand met een kar vol met blikjes en flesjes. Een deel nog halfvol, die dan niet gescand willen worden, blikjes waar geen statiegeld op zaten en die dan daar in de prullenbak gegooid worden en die meteen vol zitten. Gooi het in je eigen vuilcontainer. 

ik stel het juist telkens uit, die blikjes inleveren  mijn partner drink nogal wat frisdrank dus het stapelt zich flink op 

GroenTuintje schreef op 08-12-2023 om 15:16:

ik stel het juist telkens uit, die blikjes inleveren mijn partner drink nogal wat frisdrank dus het stapelt zich flink op

maar waarom blikjes kopen? Leuk dat ze nu ingeleverd worden, maar voor  het milieu lijken ze mij nog niet heel goed. Je kunt ze niet hervullen, zoals plastic flessen

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

08-12-2023 om 15:24

Friezinnetje schreef op 08-12-2023 om 15:18:

[..]

maar waarom blikjes kopen? Leuk dat ze nu ingeleverd worden, maar voor het milieu lijken ze mij nog niet heel goed. Je kunt ze niet hervullen, zoals plastic flessen

Ik drink zelf geen frisdrank, maar de logica van mijn vriend: hij drinkt niet elke dag frisdrank en zeker geen liters. Een open fles verliest snel prik en wordt minder lekker. Daarom koopt hij blikjes.

Maar ik ben het helemaal met jou eens en koop voor mezelf nooit blikjes drinken. En ik sjouw mijn eigen waterfles overal mee naartoe.

Wandelvrouwtje schreef op 08-12-2023 om 15:24:

[..]

Ik drink zelf geen frisdrank, maar de logica van mijn vriend: hij drinkt niet elke dag frisdrank en zeker geen liters. Een open fles verliest snel prik en wordt minder lekker. Daarom koopt hij blikjes.

Maar ik ben het helemaal met jou eens en koop voor mezelf nooit blikjes drinken. En ik sjouw mijn eigen waterfles overal mee naartoe.

Nou dat is dus precies de logica van mijn partner ook ze zijn lekkerder qua prik 

GroenTuintje schreef op 08-12-2023 om 15:26:

[..]

Nou dat is dus precies de logica van mijn partner ook ze zijn lekkerder qua prik

Van de mijne ook maar ik werd gek van de lege blikjes in huis ( al geef ik ze aan picnic mee) dus ik koop gewoon weer flessen behalve dan redbul wat man ooit drinkt.

Overal mijn eigen haar. 
Die van de kat vind ik niet zo erg.

En half vijf donker valt me ook best zwaar. 

Treurniet schreef op 08-12-2023 om 16:54:


En half vijf donker valt me ook best zwaar.

Ja mij ook daarom vandaag de kerstboom opgetuigd en her en der wat lichtjes neergezet.

Mijn ergernis is de al een week durende verkoudheid, en het verkouden zijn is nog tot daaraan toe maar de koppijn die maar niet weg wil gaan daar word ik gestoord van.

Dolfje schreef op 08-12-2023 om 16:05:

[..]

Van de mijne ook maar ik werd gek van de lege blikjes in huis ( al geef ik ze aan picnic mee) dus ik koop gewoon weer flessen behalve dan redbul wat man ooit drinkt.

Wij hebben één bigshopper die alleen gebruikt wordt voor de statiegeld blikjes+flessen. Dat neemt ook makkelijk mee als je weer naar de winkel gaat.

Beterlaat2021! schreef op 08-12-2023 om 18:30:

[..]

Wij hebben één bigshopper die alleen gebruikt wordt voor de statiegeld blikjes+flessen. Dat neemt ook makkelijk mee als je weer naar de winkel gaat.

Ja maar ik heb geen zin om daar in de rij te staan, mensen met tassen vol zie ik hier ook vaak dus ik ben blij met picnic.

Dolfje schreef op 08-12-2023 om 16:05:

[..]

Van de mijne ook maar ik werd gek van de lege blikjes in huis ( al geef ik ze aan picnic mee) dus ik koop gewoon weer flessen behalve dan redbul wat man ooit drinkt.

Hij koopt ze zelf 

vooral aan vriend, heb vanmiddag de kerstspullen uit de schuur gehaald maar kan blijkbaar een nieuwe opbergtas kopen voor de kunstboom deze is gescheurd door een tuinhark ... heb alles uit de schuur gegooid en mag mee met grofvuil 
vriend heeft ze ooit meegekregen van zijn opa maar was even vergeten dat we geen gras hebben... en weigert ze terug tebrengen...

en dat ik vanmiddag dacht dat ik maar wat kleine boodschapjes nodig had, bij thuiskomst bleek dat ik de kattengrind & brood was vergeten... kon ik weer terug dus dacht neem de fietst hoef ik niet te sjouwen bleek dat de weinige fietsenrekken vol stonden bij de super

en de kat is weer vervelend....

Wandelvrouwtje schreef op 08-12-2023 om 14:45:

[..]

Oh ja, ik moet ook echt gaan bellen...

Ik moet ook!! Ik ga meteen een appje sturen: goed dat jullie er over beginnen 👍🏻

(Ze heeft vast wel plek op korte termijn, zo voor kerst en oud en nieuw 😂)

Dat ik boodschappen moest doen, tas vergeten mee te nemen (is al irritant trouwens).
Koop ik een papieren tasje, boodschappen erin en op de fiets weer naar huis. Sta ik even met een buurvrouw te praten, blijkt het tasje zo vochtig te zijn geworden van de dichte mist: scheurt en alles rolt alle kanten op 😡. Gelukkig overal modder…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.