Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


In plaats van te slapen zit ik op de bank. Voel me niet fit en ondanks dat ik zo moe ben lukt slapen niet. En dan heb ik ook nog een training vandaag die de hele dag duurt 

ik hoor net weer een muis(of meer) tussen het plafond. Gelukkig liggen daar nog wat brokken van de vorige keer. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-11-2023 om 08:21

Ik moet n.a.v bezoek aan een familielid die jarig was even iets kwijt nadat die persoon een niet erg tactische opmerking maakte over mijn vriend, die ze overigens nog nooit live ontmoet heeft (zo vaak zie ik haar niet) maar die desondanks haar mening over hem klaar had.
Vriend is een temperamentvolle Griek en hij praat heel veel, net als mijn tante en mijn moeder en ikzelf ook (En wij zijn ook driftkoppen maar Grieken zijn veel opener over alles dan Nederlanders) maar mn tante zei toen we het over hem hadden 'dat ze het nog geen 5 minuten met hem zou uithouden. Het is mijn vriendje en van de mening van anderen hoef ik me niks aan te trekken maar ik ben er toch gefrustreerd over merk ik... Echt dat zeg je toch niet, zeker niet als je iemand niet kent? (Vriend en ik zijn inmiddels alweer 19 maanden samen, ik ben erg blij met hem en we hebben het (meestal, soms niet maar goed dat lijkt me vrij normaal, zeker bij twee koppige kletskousen  )
Het lukt me niet goed om het los te laten, grrrrrrrrrrrr.... 

Aan alle spanningen tussen de collega’s. Man man man. Vooral de grapjes die dat weer moeten maskeren. 

Friezinnetje schreef op 20-11-2023 om 21:37:

vanmiddag op sky-radio al de eerste kerstliedjes. Maar snel een andere zender gezocht.

Ze zijn laat dit jaar. Normaal vaak al begin november. 

Phoebe, dat leer je steeds beter naarmate je ouder wordt.
Een reactie van mij zou nu zijn : gelukkig hoef je dat niet.
Of , nog iets agressiever: dat geldt omgekeerd ook hoor! ( maar ik kan dit ook pas sinds een paar jaar, en ben halverwege 50)
Dus snap je frustratie  en het niet kunnen loslaten  hoor. Het is zo makkelijk  om te zeggen, niets van aantrekken.  Maar het valt niet altijd mee. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-11-2023 om 09:14

lientje69 schreef op 21-11-2023 om 09:08:

Phoebe, dat leer je steeds beter naarmate je ouder wordt.
Een reactie van mij zou nu zijn : gelukkig hoef je dat niet.
Of , nog iets agressiever: dat geldt omgekeerd ook hoor! ( maar ik kan dit ook pas sinds een paar jaar, en ben halverwege 50)
Dus snap je frustratie en het niet kunnen loslaten hoor. Het is zo makkelijk om te zeggen, niets van aantrekken. Maar het valt niet altijd mee.

Dank je wel! Klopt hoor wat je zegt...
Wat me overigens bijna nog meer frustreert is dat je achteraf pas bedenkt dat het een rotopmerking was en watvoor opmerkingen je terug zou moeten maken, althans dat heb ik dan.. 

Vrijdag belachelijke werkdag gehad en door gebrekkige rapportages sommige dingen niet kunnen oppakken want was gewoon niet duidelijk. Spreek er net een collega over aan en die voelde zich mega aangevallen, echt geen constructief gesprek mee te voeren. Hij geeft aan ja zit zo en zo. Heb ik nu niets aan, die info had ik vrijdag nodig. Maar volgens hem staat het er duidelijk. Met twee collega's zitten puzzelen maar we kwamen er echt niet uit maar ligt aan ons hoor.. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

21-11-2023 om 09:48

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-11-2023 om 09:14:

[..]

Dank je wel! Klopt hoor wat je zegt...
Wat me overigens bijna nog meer frustreert is dat je achteraf pas bedenkt dat het een rotopmerking was en watvoor opmerkingen je terug zou moeten maken, althans dat heb ik dan..

Mijn vriend is ook heel anders dan mijn familie, en daar werden soms wel rare opmerkingen over gemaakt. Denk ook aan het niet volhouden met zo iemand, waar haal je die nu vandaan etc. Ik zeg dan gewoon terug dat ik dat een onaardige of rare opmerking vind. Soms vraag ik waarom ze dat vragen, of zeg ik dat ik het tot dat punt best een gezellig gesprek had gevonden maar dat dit toch wel raar of ongezellig is. Zo'n tekst alvast klaar hebben in je hoofd kan erg helpen op het moment zelf.

Het heeft even geduurd, maar vijf jaar later hoor ik dat allemaal nooit meer. En ze doen veel liever tegen mij én hem.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-11-2023 om 13:54

Wandelvrouwtje schreef op 21-11-2023 om 09:48:

[..]

Mijn vriend is ook heel anders dan mijn familie, en daar werden soms wel rare opmerkingen over gemaakt. Denk ook aan het niet volhouden met zo iemand, waar haal je die nu vandaan etc. Ik zeg dan gewoon terug dat ik dat een onaardige of rare opmerking vind. Soms vraag ik waarom ze dat vragen, of zeg ik dat ik het tot dat punt best een gezellig gesprek had gevonden maar dat dit toch wel raar of ongezellig is. Zo'n tekst alvast klaar hebben in je hoofd kan erg helpen op het moment zelf.

Het heeft even geduurd, maar vijf jaar later hoor ik dat allemaal nooit meer. En ze doen veel liever tegen mij én hem.

Goede tip, dank je wel! Nu snap ik mijzelf ook ineens want ik was er niet op voorbereid. 

Geen tv , bellen en internet  meer. Ze zijn hier aan t glasvezel graven, maar bij de buren werkt alles wel. En volgens kpn , die het van hun uit doormeten, zit er bij mij wat fout. Nou. Lekker dan. Moet er een monteur komen. En nu merk je ook weer hoe je gewend bent aan je vaste ritueel, 's avonds  lekker tv kijken. Dat wordt afkicken voor me.

lientje69 schreef op 21-11-2023 om 17:57:

Geen tv , bellen en internet meer. Ze zijn hier aan t glasvezel graven, maar bij de buren werkt alles wel. En volgens kpn , die het van hun uit doormeten, zit er bij mij wat fout. Nou. Lekker dan. Moet er een monteur komen. En nu merk je ook weer hoe je gewend bent aan je vaste ritueel, 's avonds lekker tv kijken. Dat wordt afkicken voor me.

Erg vervelend inderdaad!

Het lukt me maar niet om een goede en betaalbare softshell jas te vinden.Dacht ik eindelijk eentje gevonden te hebben, zit er geen fleece aan de binnenkant 

Ik wil zo graag een nieuwe winterjas maar ik vind (online) gewoon geen mooie! Ik wil een warme jas die ook mooi is waarin ik niet minstens 20 kg zwaarder lijk omdat ie zo dik is of een raar model heeft 

HAHA!wait..what schreef op 21-11-2023 om 20:00:

Ik wil zo graag een nieuwe winterjas maar ik vind (online) gewoon geen mooie! Ik wil een warme jas die ook mooi is waarin ik niet minstens 20 kg zwaarder lijk omdat ie zo dik is of een raar model heeft

Herkenbaar. Mijn winterjas is echt aan vervanging toe en ik heb een bloedje hekel aan winkelen.

Online zoeken vind ik ook niets aan want het aanbod is veel te groot en dan kan ik weer niet beslissen 

Dus voorlopig loop ik nog in een aftandse jas

voornamelijk aan mijn collega's& werkgevervind baas zo'n stom woord.

als ze een keer last krijgen van opruim woede wordt er zo goed opgeruimd dat ik niks meer kan vinden  
heb soms liever dat ze hun rotzooi laten liggen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.