Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Ysenda schreef op 23-09-2024 om 14:45:

[..]

lekker eten dan, want als ik 1 hap heb gehad met iets met nootmuskaat, hoef ik de rest van de maaltijd ook niet meer. Het is zo overheersend vies, (ik wou iets anders neerzetten, maar dan krijg ik een taakstraf net als Max), en die smaak blijft ook zo enorm plakken in je mond, brrrr.

😜😜😜

Om met mijn kookdocent van de akademie te spreken: eten is nooit vies! Het is jouw keuze niet maar vies is het nooit!

😜😜😜

Tot ze zelf de vla van de kluns van de klas moest proeven.  Hij had 25 gram zout afgewogen in plaats van 25 gram fijne suiker. 

Oe dit is echt vies zei ze en toen dreunden wij met zijn allen:

Nee Mevrouw van Telligen, eten is nooit vies!  Het is uw keuze niet maar vies is het nooit. 

Bakblik schreef op 21-09-2024 om 15:20:

[..]

Ik maak icetea altijd zelf. Daarvoor kook ik citroensiroop in een grote hoeveelheid. Dat is voorraad voor een hele zomer. Dat doe ik in kleine jampotjes per 100 ml. Dan kan ik snel icetea maken als ik daar zin in heb.
Citroensiroop maak ik op de volgende manier:

Citroensiroop

Benodigdheden:

• Dunschiller
  • Maatbeker
  • Pan
  • Zeef
  • Potjes/flesjes van jam, saus, groenten die goed sluiten.

Ingredienten:

• 8-9 citroenen
  • 3 dl water
  • 1 kg suiker

Bereidingswijze:

• De citroenen goed schoonboenen en van 8 stuks heel dun wat gele schilletjes eraf schillen
  • De schilletjes in het water aan de kook brengen en even laten koken tot het water geel is
  • De suiker op laag vuur oplossen in het water
  • Ondertussen de 8 citroenen uitpersen en meten hoeveel sap je hebt
  • Eventueel de 9e citroen ook persen tot je 650 ml hebt.
  • Het citroensap zeven en bij de hete suikerstroop gieten, nog even door verwarmen tot het bijna kookt
  • De siroop in kleine jampotjes/flesjes gieten
  • Af laten koelen tot de deksels/dopjes klik zeggen en dan donker bewaren.

Eenmaal open kan je siroop in de koelkast bewaren het blijft zo'n 2-3 weken goed.

Ik heb zelf een hele serie kleine potjes/flesjes zodat ik porties kan maken die in een keer in de icetea gaan.

Icetea maak ik als volgt:

Ingrediënten:

• 2 theezakjes
  • 1,5 liter water
  • 100 ml citroensiroop

Bereidingswijze:

• Breng het water aan de kook
  • laat de 2 theezakjes 5 minuten trekken in het hete water
  • verwijder de theezakjes
  • voeg de citroensiroop toe
  • laat afkoelen (in een bak koud water)
  • plaats in de koelkast
  • serveer met ijsblokjes en eventueel een schijfje verse citroen of takje munt.

De icetea is wel een beetje troebel in je glas.

Ah dank je wel Bakblik!

Ik ga ook potjes verzamelen voor het maken van een grote hoeveelheid citroensiroop. Klinkt als een onwijs leuk project.

N.B. ik gebruik een zesteur om citroenen te schillen. Deze van Dille en Kamille: 

g:ce&s=2d2d

Een zesteur heb ik niet, dunschiller werkt ook. 
Succes!
Ik vind mijn icetea echt het lekkerste, jij misschien ook wel.

Rozi schreef op 23-09-2024 om 14:34:

Vroeger maakte ik weleens dit recept met spruitjes, ook echt heerlijk
https://recepten.lidl.nl/recept/roergebakken-spruitjes-in-curry

Er is nog iets qua eten wat ik niet zo goed snap. Van die voorgebakken saucijzenbroodjes die een halfjaar houdbaar zijn ofzo en dan ook niet in de koeling. Er zit vlees in, je zou denken dat is maar heel eventjes goed. Vol met e nummers waarschijnlijk, maar waarom zou je dat willen eten, kan toch nooit goed zijn

Eens! 

Peaches schreef op 23-09-2024 om 14:51:

[..]

Mijn kinderen vinden dat heerlijk. Goed is het niet nee, maar wij eten niet alleen goede dingen.

Tegen e-nummers heb ik eigenlijk niet zoveel bezwaren trouwens. Wat ik er niet goed aan vind is het vet- en zoutgehalte en gebrek aan vezels. Naast het feit dat er dode dieren in zitten.

Ik vind ze echt niet lekker. Maar inderdaad hoor, dat is heel persoonlijk. Geldt ook voor spruitjes😉

Ik was gisteren bij de Aziatische supermarkt en daar was dit in de aanbieding:
Een pot met 800 gram kwallenhoofd 

89702.png

Schommelstoel schreef op 23-09-2024 om 16:06:

89702.png

Wat?! 

https://amazingoriental.com/recept/kwal-salade-met-geroosterde-eend/

Ik geloof dat je het wel overleeft, maar waarom zou je iets kopen dat blijkbaar smaakloos is en een rubberachtige structuur heeft?

Schommelstoel schreef op 23-09-2024 om 16:06:

89702.png

Ieuw!!! 😱

Als dit topic een wedstrijd was geweest, heb jij wat mij betreft gewonnen. Wat een vies idee 😂

Poezenmeisje schreef op 23-09-2024 om 16:13:

Ik geloof dat je het wel overleeft, maar waarom zou je iets kopen dat blijkbaar smaakloos is en een rubberachtige structuur heeft?

Ooooow baaaaah!😆

@Loulou: Inderdaad!

Poezenmeisje schreef op 23-09-2024 om 16:13:

in dit recept zit iets anders, deze pot is gemarineerd en heeft wel smaak. Die knapperige kwal uit jouw recept is eigenlijk best prima te hachelen. 

Ik heb nogal wat Aziatische collega's die dan van alles in je winkelmand plempen als we bij de Amazing gaan lunchen. 

Die hele Aziatische supermarkt is overigens één grote wie-eet-dit-in-vredesnaam vraag. 

Een soort antropologische expeditie 

Schommelstoel schreef op 23-09-2024 om 16:27:

Die hele Aziatische supermarkt is overigens één grote wie-eet-dit-in-vredesnaam vraag.

Schommelstoel schreef op 23-09-2024 om 16:27:

😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.