Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
Herfstappeltaart
21-09-2024 om 13:33
Rozi schreef op 21-09-2024 om 05:03:
Zijn er mensen die deze kleine bakjes nog kopen terwijl in een ander gangpad je meer krijgt voor hetzelfde?
https://www.ah.nl/producten/product/wi161493/ah-walnoten
https://www.ah.nl/producten/product/wi397907/ah-walnoten-ongebrand
Nee ik koop altijd van die voordeelzakken walnoten bij Lidl en 1x in de maand een pond luxe notenmix op de markt.
Miepjecody
21-09-2024 om 13:36
RoosOpJeHoed schreef op 20-09-2024 om 15:35:
Wie koopt dit en waarom?
Om onderweg mee te nemen deze leek me best logisch, als je tussendoor niet thuis bent
Meesje
21-09-2024 om 13:46
RoosOpJeHoed schreef op 20-09-2024 om 15:35:
Wie koopt dit en waarom?
Ik snap wel waarvoor mensen het kopen, maar ik vind het vies. Vooral het idee. Ik weet niet wat dat schuimpje tussen de crackers is. Ze noemen het cheese. Maar kaas bewaar je in de koelkast. Dus wat is dat spul?
Meesje
21-09-2024 om 13:47
Bakblik schreef op 21-09-2024 om 08:08:
[..]
Ja soms wel. Als ik een paar ongebrande amandelen nodig heb voor op de speculaas bijvoorbeeld. Om te snacken eten we liever gebrande noten met wat zout. Walnoten voor op de worteltjestaart ook in zo'n klein bakje. Vind walnoten om te snacken sowieso niet zo lekker dus een klein bakje.
Maar dan betaal je dus meer dan wanneer je een grote zak neemt. Het is niet alleen relatief duurder, dan snap ik de keuze voor een kleinere verpakking, maar gewoon absoluut duurder
MMcGonagall
21-09-2024 om 14:18
Meesje schreef op 21-09-2024 om 13:47:
[..]
Maar dan betaal je dus meer dan wanneer je een grote zak neemt. Het is niet alleen relatief duurder, dan snap ik de keuze voor een kleinere verpakking, maar gewoon absoluut duurder
Het zou mij dan aan het hart gaan als ik de rest weg moet gooien. Wat niet de insteek is maar wat vanzelf gebeurt als ik het in de kast zet en niemand het eet. We grappen ook altijd bij restjes die ik bewaar, dat het dan na drie dagen alsnog weg gaat.
Ysenda
21-09-2024 om 14:43
Meesje schreef op 21-09-2024 om 13:46:
[..]
Ik snap wel waarvoor mensen het kopen, maar ik vind het vies. Vooral het idee. Ik weet niet wat dat schuimpje tussen de crackers is. Ze noemen het cheese. Maar kaas bewaar je in de koelkast. Dus wat is dat spul?
Het is vet, kaaspoeder, gistextract, karnemelkpoeder en wat suiker en andere poeders voor de smaak.
Vetten kun je opkloppen waardoor het schuimig wordt en als je dan verder poeders toevoegd waardoor het geheel een lage aW waarde heeft, dus met weinig water dan is het zonder koelen heel lang houdbaar. Zeker als het luchtdicht verpakt is.
Bakblik
21-09-2024 om 15:04
Meesje schreef op 21-09-2024 om 13:47:
[..]
MMcGonagall schreef op 21-09-2024 om 14:18:
[..]
Het zou mij dan aan het hart gaan als ik de rest weg moet gooien. Wat niet de insteek is maar wat vanzelf gebeurt als ik het in de kast zet en niemand het eet. We grappen ook altijd bij restjes die ik bewaar, dat het dan na drie dagen alsnog weg gaat.
Het antwoord van MMcGonagall dekt de lading goed. Als ik 80 gram ongezouten walnoten nodig heb voor in mijn worteltjestaart dan haal ik een klein bakje. Als ik dan een grote zak zou kopen dan bewaar ik die netjes om dan na 3 weken alsnog te bedenken dat ze taai zijn geworden en maar weg moeten. Worteltjestaart bak ik nou ook weer niet zo vaak dat de walnoten op gaan voordat ze niet lekker meer zijn.
En eten weggooien is echt zonde, zonde van mijn portemonnee maar ook van de moeite die de producent erin gestoken heeft, zonde van het water dat gebruikt is bij de productie, zonde van de benzine voor het transport, zonde van de productie en het gebruik van de verpakking........
Genoeg? of moet ik nog even doorgaan hoe zonde het is
Martje80
21-09-2024 om 15:05
Rogue schreef op 21-09-2024 om 12:01:
[..]
handig voor homemade ice tea
Ik ben nog geen fijn recept tegengekomen wat de smaak van een fles icetea benadert. Heb jij een lekker recept?
RoosOpJeHoed
21-09-2024 om 15:05
Miepjecody schreef op 21-09-2024 om 13:36:
[..]
Om onderweg mee te nemen deze leek me best logisch, als je tussendoor niet thuis bent
De waarom-vraag was meer omdat het me ontzettend goor lijkt
RoosOpJeHoed
21-09-2024 om 15:10
Meesje schreef op 21-09-2024 om 13:46:
[..]
Vandaar ook mijn waarom-vraag. Handig voor onderweg, maar kan me net als jij echt niet voorstellen dat mensen dit lekker vinden. Maar zo te zien zijn er genoeg al hier op het forum, dus ongetwijfeld zal dit voldoende verkocht worden. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het nooit geproefd heb, dus ik weet niet hoe het smaakt maar het trekt me niet. De uitleg van Ysenda wat het precies is maakt het er voor mij niet aantrekkelijker op
Bakblik
21-09-2024 om 15:20
Martje80 schreef op 21-09-2024 om 15:05:
[..]
Ik ben nog geen fijn recept tegengekomen wat de smaak van een fles icetea benadert. Heb jij een lekker recept?
Ik maak icetea altijd zelf. Daarvoor kook ik citroensiroop in een grote hoeveelheid. Dat is voorraad voor een hele zomer. Dat doe ik in kleine jampotjes per 100 ml. Dan kan ik snel icetea maken als ik daar zin in heb.
Citroensiroop maak ik op de volgende manier:
Citroensiroop
Benodigdheden:
- Dunschiller
- Maatbeker
- Pan
- Zeef
- Potjes/flesjes van jam, saus, groenten die goed sluiten.
Ingredienten:
- 8-9 citroenen
- 3 dl water
- 1 kg suiker
Bereidingswijze:
- De citroenen goed schoonboenen en van 8 stuks heel dun wat gele schilletjes eraf schillen
- De schilletjes in het water aan de kook brengen en even laten koken tot het water geel is
- De suiker op laag vuur oplossen in het water
- Ondertussen de 8 citroenen uitpersen en meten hoeveel sap je hebt
- Eventueel de 9e citroen ook persen tot je 650 ml hebt.
- Het citroensap zeven en bij de hete suikerstroop gieten, nog even door verwarmen tot het bijna kookt
- De siroop in kleine jampotjes/flesjes gieten
- Af laten koelen tot de deksels/dopjes klik zeggen en dan donker bewaren.
Eenmaal open kan je siroop in de koelkast bewaren het blijft zo'n 2-3 weken goed.
Ik heb zelf een hele serie kleine potjes/flesjes zodat ik porties kan maken die in een keer in de icetea gaan.
Icetea maak ik als volgt:
Ingrediënten:
- 2 theezakjes
- 1,5 liter water
- 100 ml citroensiroop
Bereidingswijze:
- Breng het water aan de kook
- laat de 2 theezakjes 5 minuten trekken in het hete water
- verwijder de theezakjes
- voeg de citroensiroop toe
- laat afkoelen (in een bak koud water)
- plaats in de koelkast
- serveer met ijsblokjes en eventueel een schijfje verse citroen of takje munt.
De icetea is wel een beetje troebel in je glas.
Miekje6
21-09-2024 om 16:05
Martje80 schreef op 21-09-2024 om 15:05:
[..]
Mijn tip is om de thee vooral koud te laten trekken. Door deze te koken wordt het bitter en heb je iets zoets nodig om dat te herstellen. Ik gebruik losse mango-thee of perzikthee en laat dat koud trekken. Het is niet hetzelfde als icetea uit de winkel maar heeft voor mij voldoende smaak om zo te drinken zonder toevoegingen.
Poezel_en_Wip
21-09-2024 om 16:12
Herfstappeltaart schreef op 20-09-2024 om 12:16:
Ik weet er ook nog één: voorgesneden uitjes.
Schuldig. Dat is het enige wat ik voorgesneden koop. Ik vind het een pestwerkje en krijg het nooit zo mooi fijn als voorgesneden.
RoosOpJeHoed
21-09-2024 om 17:51
KillerQueen schreef op 21-09-2024 om 17:33:
Brrr, drinken met slijmerige stukjes
Dit ziet er meer uit als iets waar ik mee schoon zou maken
😂
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.