Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Ysenda schreef op 23-09-2024 om 10:49:

[..]

Zodra ergens nootmuskaat overheen gaat is het niet meer eetbaar.

We eten bijna alles hier, insecten, vage schimmelkazen, willen ook alles proberen bij de amazing oriental, maar nootmuskaat is een no-go.

Vínd JIJ het niet meer eetbaar.

Herfstappeltaart schreef op 23-09-2024 om 12:25:

[..]

Hahaha dat werkt zo niet hoor. De vorst erover moet als ze nog niet geoogst zijn. Er worden dan bepaalde stoffen omgezet in suikers door de plant zelf.

Dit ja. 

Brrrr spruiten. Heb het geprobeerd maar lust ze echt niet. Ik verbaas mij dat ze hier zoveel gegeten worden. Ik hoor toch van veel mensen dat ze spuiten niet lekker vinden.

Grindelwald schreef op 23-09-2024 om 13:00:

Brrrr spruiten. Heb het geprobeerd maar lust ze echt niet. Ik verbaas mij dat ze hier zoveel gegeten worden. Ik hoor toch van veel mensen dat ze spuiten niet lekker vinden.

Er zijn zóveel manieren om ze klaar te maken joh. Ik vind ze zelf heel lekker gestoofd met eroverheen knapperige walnoten en gebakken appelstukjes, daarbij geroosterde aardappeltjes uit de oven.  Dat geeft weer een heel andere smaak dan de spruiten van mijn moeder vroeger (te lang doorgekookt met gekookte aardappels en een varkenslapje).

wanneer ik spruitjes eet dan doe ik het in de wok, met uitgebakken spekjes en geraspte kaas 

Naminokurashi schreef op 23-09-2024 om 13:07:

wanneer ik spruitjes eet dan doe ik het in de wok, met uitgebakken spekjes en geraspte kaas

Ook heerlijk.

Herfstappeltaart schreef op 23-09-2024 om 13:06:

[..]

Er zijn zóveel manieren om ze klaar te maken joh. Ik vind ze zelf heel lekker gestoofd met eroverheen knapperige walnoten en gebakken appelstukjes, daarbij geroosterde aardappeltjes uit de oven. Dat geeft weer een heel andere smaak dan de spruiten van mijn moeder vroeger (te lang doorgekookt met gekookte aardappels en een varkenslapje).

Ik weet het maar ik lust ze echt niet.

Grindelwald schreef op 23-09-2024 om 14:13:

[..]

Ik weet het maar ik lust ze echt niet.

Dat is dan toch gewoon heel persoonlijk. Wat jij met spruitjes hebt heb ik met witlof. Geen enkele bereidingswijze is een succes. Snap er niets van, want het ziet er altijd zo lekker uit. Spruitjes daarentegen vind ik heerlijk.

Vroeger maakte ik weleens dit recept met spruitjes, ook echt heerlijk
https://recepten.lidl.nl/recept/roergebakken-spruitjes-in-curry

Er is nog iets qua eten wat ik niet zo goed snap. Van die voorgebakken saucijzenbroodjes die een halfjaar houdbaar zijn ofzo en dan ook niet in de koeling. Er zit vlees in, je zou denken dat is maar heel eventjes goed. Vol met e nummers waarschijnlijk, maar waarom zou je dat willen eten, kan toch nooit goed zijn

Bakblik schreef op 23-09-2024 om 12:41:

[..]

Dit ja.

Tja, wij halen de hele stronk en die gaat in de vriezer. Vader heeft een moestuin.

spruitjes bij de pasta, had ik oit een recept voor dat ik nu kwijt ben. Dus nu doe ik maar wat.
Groente uit de vriezer, eigenlijk alleen rode kool en erwtjes, 

Ysenda schreef op 23-09-2024 om 14:37:

[..]

Tja, wij halen de hele stronk en die gaat in de vriezer. Vader heeft een moestuin.

Dan zou het nog iets kunnen doen inderdaad.  Sinds schoonvader de moestuin aan de wilgen heeft gehangen ben ik afhankelijk van wat ik kan kopen bij de (super)markt. Dat zijn spruiten zonder stronk. 

Rozi schreef op 23-09-2024 om 14:34:

Vroeger maakte ik weleens dit recept met spruitjes, ook echt heerlijk
https://recepten.lidl.nl/recept/roergebakken-spruitjes-in-curry

Er is nog iets qua eten wat ik niet zo goed snap. Van die voorgebakken saucijzenbroodjes die een halfjaar houdbaar zijn ofzo en dan ook niet in de koeling. Er zit vlees in, je zou denken dat is maar heel eventjes goed. Vol met e nummers waarschijnlijk, maar waarom zou je dat willen eten, kan toch nooit goed zijn

de crux zit in voorgebakken, dat vlees is gaar, en vervolgens gaat het in een verpakking waar geen zuurstof inzit. Het is net een sterielgaasje. Er zit wel wat conserveermiddel in, een lactaatcomplex wat er voorzorgt dat de pH laag genoeg is om uitgroei van bacterien die nog aanwezig zijn te voorkomen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-09-2024 om 12:03:

[..]

Ik vind verse nootmuskaat ook erg lekker. Dat het niet eetbaar is vind ik sterk overdreven.

lekker eten dan, want als ik 1 hap heb gehad met iets met nootmuskaat, hoef ik de rest van de maaltijd ook niet meer. Het is zo overheersend vies, (ik wou iets anders neerzetten, maar dan krijg ik een taakstraf net als Max), en die smaak blijft ook zo enorm plakken in je mond, brrrr.

Rozi schreef op 23-09-2024 om 14:34:

Mijn kinderen vinden dat heerlijk. Goed is het niet nee, maar wij eten niet alleen goede dingen.

Tegen e-nummers heb ik eigenlijk niet zoveel bezwaren trouwens. Wat ik er niet goed aan vind is het vet- en zoutgehalte en gebrek aan vezels. Naast het feit dat er dode dieren in zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.