Huiskamer
April2021
27-11-2022 om 20:11
Pakketjes lief & leed
Een topic om al onze ergernissen, leuke of grappige ervaringen mbt pakketbezorging te bespreken.
Poezenmeisje
27-11-2022 om 21:25
Gisteravond laat wat spullen besteld bij het dikke, blauwe mannetje. Vanochtend stond er al een bezorger voor de deur, terwijl de spullen maandag, dinsdag en woensdag zouden komen.
Daar keek ik wel gek van op. 😄
Peaches
27-11-2022 om 21:27
Poezenmeisje schreef op 27-11-2022 om 21:25:
Gisteravond laat wat spullen besteld bij het dikke, blauwe mannetje. Vanochtend stond er al een bezorger voor de deur, terwijl de spullen maandag, dinsdag en woensdag zouden komen.
Daar keek ik wel gek van op. 😄
Hier hetzelfde! Volgens mij hebben ze extra capaciteit ingekocht voor december.
Poezenmeisje
27-11-2022 om 21:31
De pakketjes die ooit voor de voordeur zijn gezet, heb ik een foto van gemaakt en gemeld.
Daar was ik toch wel pissed over.
Zelfs al staan ze dan onder een afdakje en niet zichtbaar vanaf de openbare weg, dan nog kun je dat niet maken.
Ik denk toch aan zo'n videodeurbel om exact door te kunnen geven wie zoiets flikt. Wellicht zou dat dan dubbel zijn, mijn man is bezig zelf een beveiligingssysteem te ontwerpen. Hij heeft al uitgevogeld welke camera hij wil gaan gebruiken. Momenteel experimenteert hij met de detectie. "Was jij vannacht om tien over drie buiten?" Nee, maar wellicht maakte de kat een gekke sprong?
Sassenach
27-11-2022 om 21:31
Dan ook maar even een positieve ervaring delen: Ik ben heel blij met mijn Post-NL bezorger. Echt zo’n verademing vergeleken bij postbezorgers van andere bedrijven. Altijd vriendelijk en hij legt nooit iets bij de deur.
Ik heb daarom ooit een compliment voor hem via de website van Post-NL doorgegeven. Ik hoop dat dat bij hem terecht is gekomen.
watertoren
27-11-2022 om 21:34
een paar weken terug lag ik lekker in bed tv te kijken om kwart voor 10 toen de bel ging. Ik naar beneden en de deur open gedaan toen er een pikzwarte man voor de deur stond en mij een doos in mijn handen duwde en zei in gebrekkig Nederlands voor de buren. Ik wilde het niet aan nemen omdat ik het zat ben met al die pakketjes van de buurvrouw en wilde het terug geven. Tegelijk zei ik van dat ik het niet normaal vind om om kwart voor 10 aan te bellen voor een pakje voor de buren. Hij liep weg en zei ik mag tot 10 uur 's avonds bezorgen.
Mevrouw75
27-11-2022 om 21:34
Madamecannibale schreef op 27-11-2022 om 21:10:
In onze wijk rijd een pakketbezorger from hell. Soms zegt hij gewoon dat je niet thuis bent en moet je naar het ophaalpunt. Maar meestal is het pakketje wel ergens in de straat, maar waar precies dat is de vraag. Het kan bij één van de buren staan. Het kan ook al een paar uur in de regen midden in de tuin staan. Ik vind mijn pakketjes vaak in de kliko, leuk als die net geleegd is dan ligt hij dus op de vieze onderkant en kan je de kliko op de kop zetten om erbij te komen. Ik ben niet de enige die hier tegenaan loopt. Het meest besproken onderwerp in onze straatapp is wie een pakketje van DHL heeft aangenomen voor Nr… Als ik weet dat het van DHL is probeer ik het nu altijd maar op mijn werk of bij familie te laten bezorgen.
Dan krijg je vast ook zo’n niet ingevuld briefje in de bus gefrommeld. Dat je gewoon niet weet of het ergens is afgeleverd, weer teruggenomen is, naar een afhaalpunt is?
Reflectione
27-11-2022 om 21:36
Mijn postnl bezorger is ook heel fijn! Vriendelijke en nette man.
DHL had laatst twee pakketjes voor onze buren door onze brievenbus gedaan. Buren waren gewoon thuis, niet aangebeld. Niet goed gekeken misschien want parkeren doe je op dezelfde plek en de afstand naar onze deuren is hetzelfde.
Buren kregen melding 'pakket in ontvangst genomen'. Wij, via achterdeur, 2 pakketjes naar de buren gebracht. Dag later zie ik voor onze deur nog een pakketje staan, blijkt die nog bij die andere 2 te horen maar die paste niet door de bus. Hele nacht en halve dag buiten gestaan..
Mevrouw75
27-11-2022 om 21:37
Tickel schreef op 27-11-2022 om 21:25:
Ik weet niet of het bij iedere bezorger zo is, maar vaak krijg je niet eens de kans om naar de deur te lopen na het aanbellen. Binnen 5 seconden gaat wéér die bel. Daar kan ik behoorlijk narrig over worden. En de bel hoor je gewoon ook als je voor de voordeur staat, heb 4 ontvangers in huis.
Bij ons gaat ie 1x. En als je dan naar de deur rént ben je al te laat en moet je achter de bezorger aanhollen. En het is niet dat we in een kasteel wonen ofzo, dat de toch naar de deur drie kwartier duurt.
EnchantedDragonfly18
27-11-2022 om 21:39
Sassenach schreef op 27-11-2022 om 21:31:
Dan ook maar even een positieve ervaring delen: Ik ben heel blij met mijn Post-NL bezorger. Echt zo’n verademing vergeleken bij postbezorgers van andere bedrijven. Altijd vriendelijk en hij legt nooit iets bij de deur.
Ik heb daarom ooit een compliment voor hem via de website van Post-NL doorgegeven. Ik hoop dat dat bij hem terecht is gekomen.
Bezorging van PostNL gaat hier ook bijna altijd goed. Met het wisselen van de vaste bezorger is het even wennen, maar daarna loopt het altijd op rolletjes tot de volgende bezorger.
Poezenmeisje
27-11-2022 om 21:41
watertoren schreef op 27-11-2022 om 21:34:
een paar weken terug lag ik lekker in bed tv te kijken om kwart voor 10 toen de bel ging. Ik naar beneden en de deur open gedaan toen er een pikzwarte man voor de deur stond en mij een doos in mijn handen duwde en zei in gebrekkig Nederlands voor de buren. Ik wilde het niet aan nemen omdat ik het zat ben met al die pakketjes van de buurvrouw en wilde het terug geven. Tegelijk zei ik van dat ik het niet normaal vind om om kwart voor 10 aan te bellen voor een pakje voor de buren. Hij liep weg en zei ik mag tot 10 uur 's avonds bezorgen.
Dat je nog open deed terwijl je niets verwacht???
Hier pak ik 's avonds de parlofoon en check eerst wie/wat het is.
Het record qua "laat aanbellen" ligt bij Redjepakketje.
Om 23:15 uur, hoe bedénk je het? "Ja, dan zijn de mensen thuis". Het is dat ze constant berichtjes stuurden hoe lang ze nog onderweg zouden zijn.
Ik hoop echt dat mensen die iets willen versturen naar een andere bezorgdienst overstappen.
Poezenmeisje
27-11-2022 om 21:46
Als ik iets voor de buren aanneem, heb ik hopelijk hun telefoonnummer en app ik even dat ik wat heb aangenomen voor ze. Dat is de snelste manier.
Weet ik geen nummer, dan meld ik in de buurtapp dat er ern pakketje voor nummer 53 bij nummer 3 ligt.
CharlieB
27-11-2022 om 21:47
Bij dhl geef ik altijd aan dat ze het pakketje op een bepaalde plek mogen leggen, dat gaat altijd goed. Bij postnl kun je pas laat je bezorging wijzigen, bezorgen iets wat überhaupt nog niet onderweg is volgens de app, komen zelden op het verwachte moment en brengen het pakket als ik niet thuis ben naar een willekeurig huis verderop (niet eens directe buren) of naar een afhaalpunt. Postnl stuur ik nu dus bij voorbaat maar gelijk door naar het afhaalpunt. Liever dhl.
Poezel_en_Wip
27-11-2022 om 21:49
watertoren schreef op 27-11-2022 om 21:34:
Wat doet deze informatie er precies toe?
KittyFantastico
27-11-2022 om 21:51
Ik denk dat de PostNL bezorger over MIJ zou klagen ipv andersom. Ik doe namelijk nooit open voor pakjes van de buren, terwijl hij ziet dat ik thuis ben. Eén keer stond ik zelfs bij de deur mn boodschappen aan te pakken en deed nét dicht toen PostNL eraan kwam. Ik heb gewoon geen zin in pakketjes van anderen die langdurig bij mij liggen. En dan daarna buren die op alle tijden kunnen gaan aanbellen. Voor de bezorger natuurlijk vervelend, want hij moet ze ergens kwijt. Maar ja, niet mijn probleem. Als ik zelf niet thuis ga zijn, kies ik bij voorbaat voor een afhaalpunt.
KittyFantastico
27-11-2022 om 21:54
Ik deed laatst ook open voor een DHL bezorger, die met zn rug naar mijn voordeur stond. Dus ik zeg “HALLO” en hij draait zich verbaasd om. In gebrekkig Nederlands zei hij dat hij dacht dat er niemand thuis was, want hij was vroeger ook eens in deze straat geweest en toen was er nergens iemand thuis. Okee…
verder geen klacht, de beste man stond er iig nog mét mn pakket. 👍🏼
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.