Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 26 september 2023 Vegetarisch eten

Peiling

Minstens één keer per week vegetarisch eten
86 stemmen
83%
17%

Moederkareltje schreef op 26-09-2023 om 20:41:

[..]

Maar jij eet een dier en ik niet en daar ligt een gevoelige snaar. Ik wil dan op de tafel staan en roepen! Ik voel dat ik voor hen die geen stem hebben moet opkomen. Dus nee, ik zou de rest van mijn leven op die tafel gaan staan.

Het is niet ik houd van brocolli en jij van bloemkool.

Dieren eten ook dieren. Het is een natuurlijke gang van zaken.


Friezinnetje schreef op 26-09-2023 om 20:43:

[..]

nou ga maar mooi op die tafel staan, ik zie je niet

Hahaha gelukkig niet nee, ik zag het al voor me. Ik ben me ook een hittepetit soms. 

Ik heb ja gestemd omdat het eigenlijk wel mijn streven is en het bijna altijd wel lukt maar soms dus niet.

Moederkareltje schreef op 26-09-2023 om 20:41:

[..]

Maar jij eet een dier en ik niet en daar ligt een gevoelige snaar. Ik wil dan op de tafel staan en roepen! Ik voel dat ik voor hen die geen stem hebben moet opkomen. Dus nee, ik zou de rest van mijn leven op die tafel gaan staan.

Het is niet ik houd van brocolli en jij van bloemkool.

O dat heb ik helemaal niet. Iedereen zijn eigen keuze. Ik dring jou mijn zienswijze niet op en vice versa. Ik zal ook nooit zeggen dat iemand een dood dier aan het eten is, vind ik erg respectloos. Ik wil ook geen konijn genoemd worden.

Ik weet niet zo goed of mijn antwoord nu ja of nee is. Ik eet denk ik gemiddeld gezien wel 1x per week vegetarisch. Soms meerdere dagen per week, soms ook niet. Het is voor mij geen doel om 1x per week vegetarisch te eten. Ik heb een aantal vega gerechten die ik gewoon heel lekker vind. Ik eet overigens niet van die vleesvervangers, dat vind ik echt niet te eten. Liever iets met halloumi, paddenstoelen, etc.

Moederkareltje schreef op 26-09-2023 om 20:41:

[..]

Maar jij eet een dier en ik niet en daar ligt een gevoelige snaar. Ik wil dan op de tafel staan en roepen! Ik voel dat ik voor hen die geen stem hebben moet opkomen. Dus nee, ik zou de rest van mijn leven op die tafel gaan staan.

Het is niet ik houd van brocolli en jij van bloemkool.

Maar de vraag is hier niet "wat vind je van vlees eten?". Bij die vraag zou je van mij los mogen gaan, maar hier is de discussie mijnziens offtopic.

Moet zeggen dat als ik in een natuurfilm zie dat een jong rendierkalf of antilope door een cheetah
op leven en dood achtervolgd wordt, ik dan altijd vóór het kalf of de antilope ben. Niet dat het wat uithaalt.

Maar ik weet ook wel dat die cheetah daarna als hij op adem is gekomen gewoon het volgende niet-zo-fitte prooidier zal pakken. Hij moet wel anders gaat hij zelf dood. De natuur heeft het zo bedoeld.

Alleen in Disneyfilms eten leeuwen fruit. Wel lief natuurlijk maar dat kan helemaal niet.

Overigens zullen de cheetah en het rendierkalf elkaar nooit ontmoeten. Dat is echt te ver weg.

rionyriony schreef op 28-09-2023 om 17:49:

Moet zeggen dat als ik in een natuurfilm zie dat een jong rendierkalf of antilope door een cheetah
op leven en dood achtervolgd wordt, ik dan altijd vóór het kalf of de antilope ben. Niet dat het wat uithaalt.

Maar ik weet ook wel dat die cheetah daarna als hij op adem is gekomen gewoon het volgende niet-zo-fitte prooidier zal pakken. Hij moet wel anders gaat hij zelf dood. De natuur heeft het zo bedoeld.

Het verschil met mensen is dat wij ratio hebben. Wij kunnen anders besluiten. En in de natuur wordt inderdaad de zwakke schakel gepakt en opgegeten (enkele uitzonderingen daargelaten). Wij hebben dieren  op enorm grote schaal tot kansloos slachtoffer met een rotleven gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.