Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

It is 20 years ago…

Dat de vliegtuigen zich in de Twin Towers boorden. Weet jij nog waar je was? Hoe je je voelde? 

Infobericht: Bericht deels aangepast ivm provoceren. 


Ik was net uit school en was aan het bellen met een vriendin, zij zat in de woonkamer en ik in de slaapkamer van mijn ouders. Haar vader zette de tv aan en toen vertelde ze in shock dat ze een vliegtuig in een gebouw zag vliegen. Zij hield mij op de hoogte totdat het tweede vliegtuig erin vloog, toen ben ik naar beneden gegaan en ben zelf voor de tv gaan zitten. Zo onwerkelijk was dat, langzaam besef je dat het opzet was, dat andere mensen die veroorzaakt hebben. 

Op dat moment was ik in het zomerhuis van mijn ouders. Er werd geklust in ons huis. Ik hoorde het op de radio en heb gelijk de televisie aangezet. Om nooit meer te vergeten.

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:50:

[..]

Oh vreselijk.
NRC had de afgelopen dagen ook veel artikelen hierover, hoe anders er idd naar ‘moslims en de islam’ werd gekeken.

Ik vind het ook echt heel erg, al die gruweldaden uit naam van religies door heel de geschiedenis heen en dit één die de meeste mensen heeft bereikt qua publiek.

En de goeden worden met de slechten in dezelfde adem genoemd en met de nek aangekeken. Onrechtvaardig maar helaas waar.


Maar hoeveel ellende wordt er dan veroorzaakt in naam van het christendom, of het boeddhisme, of het jodendom, of de jehova's etc.

Nee de islam stekt hier toch echt met kop en schouders boven uit.

Wij kwamen net uit de stad, hadden al vakantie en waren onze inentingen gaan halen want gingen 2/3 dagen later naar Isla Margarita. Ik zette de tv aan om As The world turns oid te kijken en dat was er dus niet op, toen vloog het het tweede toestel in de toren.
We hebben de hele avond en de dag erna zitten kijken en wisten niet of onze vakantie wel door zou gaan. Dat ging wel door en wat was het toen ontzettend vreemd en eng om op Schiphol te zijn en een hoop mensen daar gestrand te zien die niet terug naar de VS konden. We zaten toen ook niet heel erg op ons gemak in het vliegtuig.  Tijdens die vakantie ging man dagelijks in een  internetcafé kijken of er nieuws was want ineens was er sprake van dat we misschien niet terug naar huis zouden kunnen maar dat ging gelukkig verder wel goed.
We knepen hem wel toen we op de terugweg over /bij Londen vlogen. Iedereen was bang voor herhaling. Vooral man heeft wel echt een tijdje last gehad om in het vliegtuig te stappen. Ik had dat minder. 

Mijn beste vriendin was toen in de Vs en zou die dag vanaf JFK naar Nederland terugvliegen met haar baby wat dus niet doorging. Ik weet het niet meer precies maar volgens mij kwam ze pas dagen later terug.

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 23:03:

[..]

Nou ja ik houd het expres algemeen want ik denk ook aan de kruistochten en inquisitie en heksenvervolgingen. Dacht dat dat wel mocht maarja ik hoor het vanzelf van de mods of het wel of niet mag.

Misstanden in de westerse wereld waren/zijn het gevolg van machtswellustige en wrede leiders die religie als middel gebruikten. Het komt niet van de mensen zelf uit.

kopjekoffie schreef op 11-09-2021 om 09:43:

[..]


Maar hoeveel ellende wordt er dan veroorzaakt in naam van het christendom, of het boeddhisme, of het jodendom, of de jehova's etc.

Nee de islam stekt hier toch echt met kop en schouders boven uit.

De hevigste moordpartijen zijn inderdaad altijd al door moslims onderling geweest. Vooral omdat een groep niet streng genoeg in de leer is/was. De katholieke kruistochten waren peanuts daarbij vergeleken.

Maar goed dit is het onderwerp niet. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-09-2021 om 09:56

kopjekoffie schreef op 11-09-2021 om 09:43:

[..]


Maar hoeveel ellende wordt er dan veroorzaakt in naam van het christendom, of het boeddhisme, of het jodendom, of de jehova's etc.

Nee de islam stekt hier toch echt met kop en schouders boven uit.

Je bent vast een stuk jonger dan ik. Ik herinner me de vele aanslagen van ETA, RAF, IRA van toch niet zo heel erg lang geleden.

https://www.bnr.nl/nieuws/buitenland/aanslagenbrussel/10012369/veel-meer-slachtoffers-terreur-in-jaren-70-en-80

Infobericht: Een vriendelijk verzoek om hier niet te gaan lopen bashen op de islam. Alle aanslagen, door wie dan ook gepleegd, zijn vreselijk en onacceptabel. Nu graag terug naar het onderwerp.

Coreopsis schreef op 11-09-2021 om 09:56:

[..]

Je bent vast een stuk jonger dan ik. Ik herinner me de vele aanslagen van ETA, RAF, IRA van toch niet zo heel erg lang geleden.

https://www.bnr.nl/nieuws/buitenland/aanslagenbrussel/10012369/veel-meer-slachtoffers-terreur-in-jaren-70-en-80

Ik ben 52 en die aanslagen waren niet uit naam van het geloof.

Het past ook niet bij een religie om na een moordpartij beloond te worden met een extra fijn plekje in de hemel en 72 maagden.

kopjekoffie schreef op 11-09-2021 om 10:06:

[..]

Ik ben 52 en die aanslagen waren niet uit naam van het geloof.

Het past ook niet bij een religie om na een moordpartij beloond te worden met een extra fijn plekje in de hemel en 72 maagden.

Je kunt zoveel proberen duidelijk te maken, voor sommige mensen is het altijd de schuld van de ander of ze halen er wat anders bij.

Rose85 schreef op 11-09-2021 om 10:05:

Infobericht: Een vriendelijk verzoek om hier niet te gaan lopen bashen op de islam. Alle aanslagen, door wie dan ook gepleegd, zijn vreselijk en onacceptabel. Nu graag terug naar het onderwerp.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

11-09-2021 om 10:29

Je kunt toch moeilijk verantwoordelijkheid bij de VS of andere seculiere landen leggen voor het feit dat moslims vooral last hebben van en onderdrukt worden door àndere moslims.

Maar goed, ik stop want religie mag maar beperkt bekritiseerd worden.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

11-09-2021 om 10:43

Respecteer dat infobericht gewoon. Het zou echt rot zijn als dit weer een vervelend topic wordt.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-09-2021 om 11:06

kopjekoffie schreef op 11-09-2021 om 10:06:

[..]

Ik ben 52 en die aanslagen waren niet uit naam van het geloof.

Het past ook niet bij een religie om na een moordpartij beloond te worden met een extra fijn plekje in de hemel en 72 maagden.

Dat doet die religie dus ook niet. Heb je je wel eens in de bronnen verdiept? Er zijn slechts 2 verzen in de Koran over martelaarschap, en daar staat niets over maagden of paradijs bij. Door terroristen wordt creatief geshopt in (on)betrouwbare bronnen.

Als je geloof definieert als godsdienst dan klopt je eerste zin. Al had met name het Noord Ierse conflict ook een religieuze component. Ik heb het liever over ideologie. Ook niet-religieus geïnspireerde ideologieën veroorzaken grote ellende.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-09-2021 om 11:29

Rose85 schreef op 11-09-2021 om 10:19:

[..]

Infobericht, verwijderd wegens huisregel 4.2



Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.