Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

It is 20 years ago…

Dat de vliegtuigen zich in de Twin Towers boorden. Weet jij nog waar je was? Hoe je je voelde? 

Infobericht: Bericht deels aangepast ivm provoceren. 


DanGun

DanGun

10-09-2021 om 22:56 Topicstarter

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:51:

[..]

Mooi omschreven. Zo was het ook. Het is echt veranderd.

Ja. Je wist dat het nooit meer hetzelfde zou zijn. Dat was beklemmend. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 22:57

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:50:

[..]

Oh vreselijk.
NRC had de afgelopen dagen ook veel artikelen hierover, hoe anders er idd naar ‘moslims en de islam’ werd gekeken.

Ik vind het ook echt heel erg, al die gruweldaden uit naam van religies door heel de geschiedenis heen en dit één die de meeste mensen heeft bereikt qua publiek.

En de goeden worden met de slechten in dezelfde adem genoemd en met de nek aangekeken. Onrechtvaardig maar helaas waar.

Volgens mij mag het hier niet over gaan 😔

DanGun schreef op 10-09-2021 om 22:46:

Quote verwijderd wegens offtopic

En wat heeft deze post te maken met 9/11? Vind het nogal een provocerende post en het topic weer bewust een andere richting opsturen, waarom eigenlijk?

De vele hulpverleners die hun eigen leven opofferde om zoveel mogelijk mensen levens te redden. Dapperheid  van de bovenste plank vind ik dat.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 23:01

InfoberichtDesire schreef op 10-09-2021 om 22:59:

[..]

En wat heeft deze post te maken met 9/11? Vind het nogal een provocerende post en het topic weer bewust een andere richting opsturen, waarom eigenlijk?

Dat hele topic is provocerend door de laatste zin tussen haakjes.

(Dit is puur een topic om terug te kijken op de gebeurtenissen en vooral de impact die het op jou persoonlijk had toen. Niet om te gaan discussiëren over terrorisme, islam, etc etc)

Die ramp is terrorisme... 

Infobericht: deel van bericht verwijderd wegens provoceren


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-09-2021 om 23:01

DanGun schreef op 10-09-2021 om 22:46:

Quote verwijderd wegens offtopic

Hé, wij mogen het niet over de daders aan de ene kant hebben. Doe dat dan zelf ook niet over daders aan de andere kant. Dan houden we het hier misschien recht. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 23:02

MidasWolf schreef op 10-09-2021 om 22:59:

De vele hulpverleners die hun eigen leven opofferde om zoveel mogelijk mensen levens te redden. Dapperheid van de bovenste plank vind ik dat.

Inderdaad helden.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 23:02

Desire schreef op 10-09-2021 om 22:59:

[..]

En wat heeft deze post te maken met 9/11? Vind het nogal een provocerende post en het topic weer bewust een andere richting opsturen, waarom eigenlijk?

Mee eens! Ik heb al spijt mee te hebben geschreven. En zo respectloos richting slachtoffers. Provoceren is dit topic

Nose schreef op 10-09-2021 om 22:57:

[..]

Volgens mij mag het hier niet over gaan 😔

Nou ja ik houd het expres algemeen want ik denk ook aan de kruistochten en inquisitie en heksenvervolgingen. Dacht dat dat wel mocht maarja ik hoor het vanzelf van de mods of het wel of niet mag. 

Sophia_!

Sophia_!

10-09-2021 om 23:04

Infobericht: jullie kunnen weer verder praten over dit onderwerp; hou het respectvol, zowel richting elkaar als over deze gebeurtenis. 

Ik weet nog exact waar ik was en met wie. Omdat het me weer eens met de neus op er op drukte wat voor een zieke geest mijn vader is. Die stond te juichen bij de tv want "die Amerikanen kregen eindelijk eens op hun donder" Ik ben kotsend weggegaan en heel lang niet meer geweest. En met de recente gebeurtenissen op een ander vlak, had ik ook weg moeten blijven. Maar die fout maak ik niet nog een keer.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 23:51



Ik kan bij die ramp alleen maar denken, hoe kun je zo gehersenspoeld worden om zo iets te doen. Je eigen leven te geven, zoveel mensen te vermoorden en de al die nabestaanden😭.. Hoe? Dan ben je in mijn ogen geen mens meer maar een robot zonder gevoel, en dat komt voort uit de (extremistische) islam. Maar in de tussentijd zijn er veel meer extremistische islamitische groepen  bij gekomen.Hoe kun je zover gaan voor het geloof? Ik snap het werkelijk niet, het is gewoon eng.

SilSil wat verdrietig van je vader. 

Ik was 16. Heb verbijsterd voor de tv gezeten rest van de avond. Het drong alleen niet echt tot me door dat mensen hun leven gaven om andere mensen te vermoorden. Dat kwam pas later. 

Ik weet nog waar ik was: in de dierenwinkel. Ik hoorde het op het nieuws in de winkel. 
Had een paar maanden daarvoor een ongeluk gehad en daardoor soms wat black outs door hersenbeschadiging. Meestal van korte duur, na paar minuutjes wist ik het wel weer. Maar dit nieuws kwam blijkbaar zó binnen want heb een hele tijd buiten bij de winkel gestaan om tot rust te komen en me weer te kunnen herinneren welke kant mijn huis was (letterlijk). Ik was dus letterlijk in de war door dit nieuws. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.