Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

It is 20 years ago…

Dat de vliegtuigen zich in de Twin Towers boorden. Weet jij nog waar je was? Hoe je je voelde? 

Infobericht: Bericht deels aangepast ivm provoceren. 


Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:31:

Ik zette vanavond My 9/11 aan met Floortje en Sinan maar het al na 1 minuut uitgezet. Ik vind het te heftig om te kijken. Dat deed me beseffen hoeveel het nog doet na al die jaren. Ik kan de beelden ook niet kijken zonder misselijk te worden.

Vooral dit ook. Ik ben niet angstig, maar wel paniekerig, het is voor mij nooit vanzelfsprekend dat alles maar goed gaat. Er is altijd een soort seintje achter in mijn hoofd wat zegt, ben alert. 

En heel stom, maar ik ga ook nooit met het vliegtuig op vakantie...

ik was net thuis  en wilde aan mijn huiswerk beginnen, deed de radio aan en ving de woorden: vliegtuigen, twin towers Amerika op vlak daarna hoorde ik de telefoon en mijn moeder gilde ben naar beneden gerend en alleen maar tv gekeken de rest van de avond.

toen ik de volgende naar school ging, waren er een paar kinderen die het toejuichte en zei dat Amerika het verdiend had   

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 22:40

Ik zat op kantoor en daarna thuis meteen tv aan. Sinds 9/11 is mijn kijk op de islam veranderd. Het beeld van mensen die uit ramen springen vond ik heel heftig. 

Hen74 schreef op 10-09-2021 om 22:32:

[..]

Zo begrijpelijk en herkenbaar.

ja hè. Ben vooral blij dat m’n kind pas net 2 was toen Corona begon en er later waarschijnlijk weinig van herinnert. Die angstige periode in het begin vond ik echt heel traumatiserend. Ik hoop dat zij dat niet zo ervaren heeft / herinnert. Nu ben ik al een halfjaar flink ziek door long covid en zal ze zich waarschijnlijk een moeder herinneren die heel vaak moe was en niet tegen herrie kon   

Mijn grootste vroege jeugdtrauma uit het nieuws is de bijlmerramp, ook al een vliegtuig. 

Maar dit is denk ik teveel off-topic sorry. 

DanGun

DanGun

10-09-2021 om 22:41 Topicstarter

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:33:

[..]

Dat maakt een reis onvergetelijk op de verkeerde manier hè.

Zo bizar.

Kennissen waren onderweg naar Mexico die dag. Vliegtuig week af van koers en ging naar Canada. Dat was heel beangstigend ook voor hen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 22:41

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:40:

[..]

ja hè. Ben vooral blij dat m’n kind pas net 2 was toen Corona begon en er later waarschijnlijk weinig van herinnert. Die angstige periode in het begin vond ik echt heel traumatiserend. Ik hoop dat zij dat niet zo ervaren heeft / herinnert. Nu ben ik al een halfjaar flink ziek door long covid en zal ze zich waarschijnlijk een moeder herinneren die heel vaak moe was en niet tegen herrie kon

Mijn grootste vroege jeugdtrauma uit het nieuws is de bijlmerramp, ook al een vliegtuig.

Maar dit is denk ik teveel off-topic sorry.

Ja de bijlmerramp staat ook op mijn netvlies

Krullen-bol schreef op 10-09-2021 om 22:36:

[..]

Vooral dit ook. Ik ben niet angstig, maar wel paniekerig, het is voor mij nooit vanzelfsprekend dat alles maar goed gaat. Er is altijd een soort seintje achter in mijn hoofd wat zegt, ben alert.

En heel stom, maar ik ga ook nooit met het vliegtuig op vakantie...

Ik vlieg Max 1 x per jaar maar meer wegens klimaat dan angst. 
maar ik vond het wel heel ingrijpend dat de controles zoveel werden aangescherpt destijds. Inmiddels weten we niet meer beter en is het maar goed dat er strengere controles zijn. Paar jaar voor deze aanslagen mocht ik nog als jong pubertje in de cockpit gaan kijken tijdens het vliegen omdat ik het zo dapper had gevraagd. Compleet ondenkbaar nu  

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 22:43

Rogue schreef op 10-09-2021 om 22:39:

ik was net thuis en wilde aan mijn huiswerk beginnen, deed de radio aan en ving de woorden: vliegtuigen, twin towers Amerika op vlak daarna hoorde ik de telefoon en mijn moeder gilde ben naar beneden gerend en alleen maar tv gekeken de rest van de avond.

toen ik de volgende naar school ging, waren er een paar kinderen die het toejuichte en zei dat Amerika het verdiend had

Walgelijk!! Ik heb in de week erna televisiebeelden gezien van vrouwen die zo apart gaan jodelen ofzo en dansen omdat ze blij waren 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 22:43

Ik  was net thuis uit school en zat op msn met de tv op de achtergrond aan toen ik het hoorde, en kon het werkelijk niet geloven. Dat iemand bewust met een vliegtuig die torens in vloog, met al het leed ten gevolg.. Werkelijk ongelofelijk, hoe ziek of gehersenspoeld moet je dan zijn?

DanGun schreef op 10-09-2021 om 22:41:

[..]

Kennissen waren onderweg naar Mexico die dag. Vliegtuig week af van koers en ging naar Canada. Dat was heel beangstigend ook voor hen.

Dat geloof ik. Werd wel gecommuniceerd waarom dat was? 

Yolo schreef op 10-09-2021 om 22:43:

Ik was net thuis uit school en zat op msn met de tv op de achtergrond aan toen ik het hoorde, en kon het werkelijk niet geloven. Dat iemand bewust met een vliegtuig die torens in vloog, met al het leed ten gevolg.. Werkelijk ongelofelijk, hoe ziek of gehersenspoeld moet je dan zijn?

Er werd bij de eerste nog gedacht dat het een ongeluk was hè. 
totdat de tweede erin vloog 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 22:45

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:31:

Ik zette vanavond My 9/11 aan met Floortje en Sinan maar het al na 1 minuut uitgezet. Ik vind het te heftig om te kijken. Dat deed me beseffen hoeveel het nog doet na al die jaren. Ik kan de beelden ook niet kijken zonder misselijk te worden.

Snap ik! Te heftig blijft het. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 22:45

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:44:

[..]

Er werd bij de eerste nog gedacht dat het een ongeluk was hè.
totdat de tweede erin vloog

Ja toen was ik helemaal sprakeloos, echt hoe dan... Al die mensen in paniek. Echt zo walgelijk. 

DanGun

DanGun

10-09-2021 om 22:46 Topicstarter

Infobericht: verwijderd wegens off topic


DanGun

DanGun

10-09-2021 om 22:46 Topicstarter

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:43:

[..]

Dat geloof ik. Werd wel gecommuniceerd waarom dat was?

Ja. Daarom waren ze ook doodsbang. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.