Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

11-02-2023 om 12:29

Mischa83 schreef op 11-02-2023 om 12:20:

Ook in dit draadje zie je duidelijk naar voren komen dat vrouwen elkaar klein houden en vijandig reageren als een vrouw een andere keus maakt;
-als je als fulltime werkende moeder op een forum zit dan zal je óf liegen, of ergens tekort schieten.
-als het er écht op aankomt is een man beter in een belangrijke positie (leidinggevende, huisarts)
- Als een vrouw het prettig vind om deeltijd te werken, dan vinden alle vrouwen dat, ook als ze het niet toegeven.

Nou, met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig dames😱

Dat is toch logisch nadenken. Of je bent aan het forummen of je bent aan het werk. Beide kan niet. 

Epic88 schreef op 11-02-2023 om 12:29:

[..]

Dat is toch logisch nadenken. Of je bent aan het forummen of je bent aan het werk. Beide kan niet.

Sterker, ik kan naast die fulltime baan en dat geforum nog véél meer op een dag. Twee kranten lezen, zalige veganistisch maaltijden koken, vrijwilligerswerk doen, vriendschappen onderhouden, sporten. En daarnaast ben ik ook nog slim, knap, geliefd, rijk en zie ik er iedere dag uit om door een ringetje te halen. 

Ik heb het zo verschrikkelijk goed voor elkaar allemaal. Niet. Te. Doen. 

Who runs this world, girls! 

Blomke82 schreef op 11-02-2023 om 12:02:

[..]

Ja, dit zal ook voor de kiezers gelden. Coalitie van nu wordt afgestraft, denk wel dat VVD groot blijft, mede dat migratie wordt aangepakt, al zullen er ook wel een aantal overstappen naar JA21. De klappen vallen bij D66, waarvan kiezers overstappen naar GL/PvdA, en CDA waarvan kiezers overstappen naar BBB.

Een coalitie van BBB, JA21 EN VVD is zeker een mogelijkheid de volgende verkiezingen, denk ik.

Verwacht je echt dat die drie partijen kans maken om samen meer dan 76 zetels te halen?  Zeker als je er aan denkt dat ze op rechts ook nog concurreren met PVV, FVD, BVNL Ik denk niet dat Nederland zo rechts is.

Malibu2 schreef op 11-02-2023 om 11:27:

[..]

In mijn beeld van gelijke kansen heeft elk een kans van 1/6. En ja, dan is er een kans van 4 op de 6 dat de directie straks uit 2 mannen bestaat.

Misschien moet je je realiseren dat mensen geneigd zijn om anderen te benoemen die op hun lijken. Dus zelfs als alle sollicitanten gelijkwaardig zijn, dan is de kans kleiner dan 2 op zes dat het nieuwe directielid een vrouw is.

Libertine schreef op 11-02-2023 om 12:48:

[..]

Sterker, ik kan naast die fulltime baan en dat geforum nog véél meer op een dag. Twee kranten lezen, zalige veganistisch maaltijden koken, vrijwilligerswerk doen, vriendschappen onderhouden, sporten. En daarnaast ben ik ook nog slim, knap, geliefd, rijk en zie ik er iedere dag uit om door een ringetje te halen.

Ik heb het zo verschrikkelijk goed voor elkaar allemaal. Niet. Te. Doen.

Who runs this world, girls!

Oké, maar de kinderen dan?

Blomke82 schreef op 11-02-2023 om 12:57:

[..]

Oké, maar de kinderen dan?

Mijn kinderen? Leuk dat je het vraagt. Die zijn ook heel woke. Om on topic te blijven. Ik zou ze een zegen willen noemen zelfs. 

Epic88 schreef op 11-02-2023 om 12:29:

[..]

Als je een kleine zaak runt, maak je misschien zoveel uren als hier wordt gesuggereerd. Ik heb echter nooit een leidinggevende gehad die gemiddeld meer dan 40 tot 45 uren per week maakte. Dit geldt net zo goed voor de grote baas, die werkt bij ons ook alleen substantieel meer als er 1 of andere crisis is. Dus je kunt prima forummen naast het werk.

Als ik naar mezelf kijk, ambieer ik geen leidinggevende positie omdat ik daar de persoonlijkheid niet voor heb. Als vrouw word je daar keihard op afgerekend. Een man kan vaak jaren prutsen voordat hem een baan in de luwte wordt aangeboden.

Daglichtlamp schreef op 11-02-2023 om 12:52:

[..]

Verwacht je echt dat die drie partijen kans maken om samen meer dan 76 zetels te halen? Zeker als je er aan denkt dat ze op rechts ook nog concurreren met PVV, FVD, BVNL Ik denk niet dat Nederland zo rechts is.

Het zal je verbazen. Let maar op.

Libertine schreef op 11-02-2023 om 13:00:

[..]

Mijn kinderen? Leuk dat je het vraagt. Die zijn ook heel woke. Om on topic te blijven. Ik zou ze een zegen willen noemen zelfs.

Bedoel quality time met de kinderen, hoe dat deed?

Blomke82 schreef op 11-02-2023 om 13:00:

[..]

Het zal je verbazen. Let maar op.

Het lukt rechts alleen misschien als ze kunnen samenwerken  met alle rechtse partijen, maar net als bij links is rechts daar ook niet zo goed in. De combinatie die jij noemt heeft nu bijvoorbeeld in de laatste peiling van de Hond maar 48 zetels.  Dus uiteindelijk hebben de middenpartijen altijd weer een sleutelpositie. Dat zie ik voorlopig nog niet veranderen.

Blomke82 schreef op 11-02-2023 om 13:04:

[..]

Bedoel quality time met de kinderen, hoe dat deed?

Dat doe ik net als andere werkende vaders. Of moeders natuurlijk.

De komende verkiezingen zullen er echt heel anders uit zien, daarbij denk ik dat JA21 en BBB (die mettertijd nog wel groeien) wel met de PVV om tafel willen en de VVD links liever links laat liggen. 

Het wordt net als de huidige steeds meer polariserende samenleving, het zal gaan tussen links en rechts.

Mark my words!

Daglichtlamp schreef op 11-02-2023 om 12:56:

[..]

Misschien moet je je realiseren dat mensen geneigd zijn om anderen te benoemen die op hun lijken. Dus zelfs als alle sollicitanten gelijkwaardig zijn, dan is de kans kleiner dan 2 op zes dat het nieuwe directielid een vrouw is.

Misschien speelt dat wel mee, maar een sollicitatiecommissie bestaat meestal uit meer dan 1 persoon. Ik weet dat de sollicitatieprocedure bij mijn huidige en eerdere werkgevers (in diverse sectoren) voor dit soort hoge functies allemaal meerdere gesprekken met meerdere personen en vaak ook assessments omvatten. Dat maakt de kans op dit soort bias wel kleiner. Maar kan inderdaad niet uitgesloten worden. 

Ik zit net nog even terug te denken aan sollicitatieprocedures waarvan ik zelf onderdeel was. Als vrouw ben ik zowel door mannen als vrouwen aangenomen. Voor mijn huidige baan heb ik 5 mannen en geen enkele vrouw gesproken. 

Bij de gesprekken die ik vanaf de andere kant voerde zijn ook mannen en vrouwen aangenomen. Bij de laatste vacature had ik wel gehoopt op een goede vrouwelijke kandidaat, want ik zou het best leuk vinden als er naast mij nog een tweede vrouw in ons team zou komen. Maar de mannelijke kandidaat was echt beter en is het dus geworden. 

Libertine schreef op 10-02-2023 om 19:39:

[..]

Israël? Doel je op Golda Meir in 1969?? En Netflix? Zit daar macht? Inspraak? Geld?

Maar okay. Toon jij op jouw beurt dan maar eens aan waar de macht van vrouwen, mensen van kleur of lhbtq zit. En niet op uitzonderingen hè. We gaan voor de norm.

Het merendeel van de mensen heeft sowieso geen macht.

In goede democratieën heeft de bevolking behalve bij verkiezingen nog de mogelijkheid om invloed te hebben middels referenda en het meestemmen over wetten.

Mevrouw Ollongren heeft zelfs het raadgevend (du niet eens bindend) afgeschaft.

Zelfs dat was teveel democratie voor iemand van een partij die democraten in zijn naam heeft.

D66 heeft na het eerste referendum in Nederland besloten dat het volk te dom is om te snappen dat een referendum betekent dat je achter D66 moet staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.