Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

Libertine schreef op 11-02-2023 om 10:50:

[..]

Ik heb, net als mijn man, een fulltime baan als leidinggevende. Al vanaf m’n dertigste. Waar ben je benieuwd naar?

Dat er hier gezegd wordt dat vrouwen meer leidinggevende functies moeten krijgen. Maar niet elke vrouw wil dat zelf.

Maar volgens je eigen gedachte/activisme zoals je dat zelf noemt zie je op de plek van je man liever een vrouw?

2 fulltime banen, neem aan dat jullie geen kinderen hebben?

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

11-02-2023 om 11:06

Libertine schreef op 11-02-2023 om 10:50:

[..]

Ik heb, net als mijn man, een fulltime baan als leidinggevende. Al vanaf m’n dertigste. Waar ben je benieuwd naar?

Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel te forummen als je een fulltime leidinggevende functie hebt? En je deed ook nog mee met de acties van extinction rebellion toch? 

Blomke82 schreef op 11-02-2023 om 10:56:

[..]

Dat er hier gezegd wordt dat vrouwen meer leidinggevende functies moeten krijgen. Maar niet elke vrouw wil dat zelf.

Maar volgens je eigen gedachte/activisme zoals je dat zelf noemt zie je op de plek van je man liever een vrouw?

Vind je zelf niet dat je een beetje dramt hier?

Zelf heb ik ook een leidinggevende fulltime functie. Mn partner werkt ook fulltime. We hebben drie kinderen. Kan allemaal gewoon prima ook. 

Niet iedere vrouw wilt een leidinggevende functie inderdaad. Net als dat niet iedere man dat wilt.  Maar dat betekent niet dat we kansenongelijkheid maar oke moeten vinden. 

Het gesprek hier gaat over de maatschappij als geheel, probeer alsjeblieft een beetje uit die twistzieke sfeer te blijven door door te zagen over hele specifieke individuele keuzes van mensen hier op t forum. Het voegt naar mijn idee heel weinig toe namelijk.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

11-02-2023 om 11:16

Epic88 schreef op 11-02-2023 om 11:06:

[..]

Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel te forummen als je een fulltime leidinggevende functie hebt? En je deed ook nog mee met de acties van extinction rebellion toch?

Waarom op de vrouw spelen? 
Beetje onnodig? 

[..]

Je vraagt het niet aan mij, maar wil je wel graag een antwoord geven 

Nee, ze vindt niet dat op de positie van haar man een vrouw hoort te zitten
Ze zal het wel fijn vinden dat, als hij vertrekt, de beste persoon zijn positie vervuld 

Dat kan dus een vrouw zijn, en zij doet dan liever het sollicitatie gesprek zonder verkapte opmerkingen als “Thea van de receptie is net moeder geworden! Babies zijn leuk, vind jij babies ook zo leuk?” 

“Joop, ze vindt babies leuk, ze kan zomaar zwanger worden
Niet naar gevraagd hoor, dat mag ik niet, maar op basis van haar antwoord is ze een risico voor zwangerschap” 

Of door Cecilia, die hiervoor Pieter heette en er nog een beetje uitziet als Pieter
”zeker de beste vervanger! Maar oogt een beetje raar op de afdeling?
En stel dat hij/zij, hoe noem je zoiets eigenlijk? heel veel operaties nodig heeft? Ik ga dat niet vragen aan Cecilia zelf, ik trek nu een conclusie en kies nummer 2” 

Of door Mohammed, die regelmatig niet eens op gesprek mag komen omdat hij Mohammed heet 

En als zij vertrekt uit haar functie, hoopt ze op hetzelfde
En kan het zomaar zijn dat het een witte cis gender heteroseksuele man is die de beste is voor haar functie

Gelijkheid voor iedereen!
Dat is wat ze wilt 

(En ook echt super helder uitlegt hoor 😊)

[..]

Waarom wil jij steeds dat er gekozen wordt? Ik vind dat er net zoveel mannen als vrouwen de kans moeten krijgen dit soort functies te bekleden. Dus het gaat er niet over dat mijn man leidinggevende is. Het gaat om hoeveel mannen versus vrouwen er leidinggevenden in zijn bedrijf zijn. Dát is van belang  

we hebben overigens 3 kinderen. Van waar je veronderstelling dat we geen kinderen zouden hebben? 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

11-02-2023 om 11:18

Beertjelief schreef op 11-02-2023 om 11:16:

[..]

Waarom op de vrouw spelen?
Beetje onnodig?

[..]

Ze vroeg wat we wilde weten toch. Het is een oprechte vraag. Als ik een volle werkweek draai Ivm zieke, heb ik echt geen tijd om te forummen. 

Epic88 schreef op 11-02-2023 om 11:06:

[..]

Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel te forummen als je een fulltime leidinggevende functie hebt? En je deed ook nog mee met de acties van extinction rebellion toch?

Wat een nare en totaal onnodige opmerking. 

En ja. Ik doe mee aan extinction acties. Waarom vind je het van belang dat hier nog eens te benoemen? Is dat ook niet te combineren met forummen, kinderen, fulltime werken? 

Epic88 schreef op 11-02-2023 om 11:18:

[..]

Ze vroeg wat we wilde weten toch. Het is een oprechte vraag. Als ik een volle werkweek draai Ivm zieke, heb ik echt geen tijd om te forummen.

Dus omdat jij dat niet kan kan niemand dat? Had ik al gezegd dat je de nulmeridiaan eens uit je navel zou moeten halen? 

Als je oprecht wil weten hoe ik dat doe zou je ook eens een belangstellende vraag kunnen stellen ips sneren uitdelen. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

11-02-2023 om 11:20

Libertine schreef op 11-02-2023 om 11:19:

[..]

Wat een nare en totaal onnodige opmerking.

En ja. Ik doe mee aan extinction acties. Waarom vind je het van belang dat hier nog eens te benoemen? Is dat ook niet te combineren met forummen, kinderen, fulltime werken?

Blijkbaar wel, dus ik ben oprecht benieuwd hoe je dat doet qua tijdsindeling. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

11-02-2023 om 11:21

Libertine schreef op 11-02-2023 om 11:20:

[..]

Dus omdat jij dat niet kan kan niemand dat? Had ik al gezegd dat je de nulmeridiaan eens uit je navel zou moeten halen?

Vandaar dat ik me afvraag hoe je het voor elkaar krijgt. Je bent bijna de gehele dag hier om mee te schrijven. Ik kan dat niet rijmen met een fulltime baan met verantwoordelijkheid. 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

11-02-2023 om 11:22

Epic88 schreef op 11-02-2023 om 11:20:

[..]

Blijkbaar wel, dus ik ben oprecht benieuwd hoe je dat doet qua tijdsindeling.

Time management 😎

Stoer mens is Libertine heh! 😁👏

Libertine schreef op 11-02-2023 om 11:17:

[..]

Waarom wil jij steeds dat er gekozen wordt? Ik vind dat er net zoveel mannen als vrouwen de kans moeten krijgen dit soort functies te bekleden. Dus het gaat er niet over dat mijn man leidinggevende is. Het gaat om hoeveel mannen versus vrouwen er leidinggevenden in zijn bedrijf zijn. Dát is van belang

we hebben overigens 3 kinderen. Van waar je veronderstelling dat we geen kinderen zouden hebben?

Maar gelijke kansen is iets anders dan gelijke uitkomsten. Ik ben het helemaal met je eens dat iedereen gelijke kansen moet hebben. 

Maar stel: er is een vacature voor een directiefunctie. In de praktijk 45+ uur per week. Het is een tweekoppige directie en degene die blijft zitten is een man.

Hierop reageren 4 mannen en 2 vrouwen die allen voldoen aan de eisen. 

In mijn beeld van gelijke kansen heeft elk een kans van 1/6. En ja, dan is er een kans van 4 op de 6 dat de directie straks uit 2 mannen bestaat. 

Als je gelijke uitkomsten wil hebben, als je wil dat de directie uit even veel mannen als vrouwen bestaat, dan wordt het plaatje anders. Dan hebben alle mannen 0% kans en de vrouwen hebben beide 50% kans. 

Is dat echt eerlijk?

Epic88 schreef op 11-02-2023 om 11:18:

[..]

Ten eerste ben ik nooit ziek. Ten tweede kan ik heel hard werken en ben ik inderdaad heel goed in time management. Ten derde zijn een deel van de huishoudelijke taken uitbesteed zoals boodschappen en schoonmaak. 

Mannen kunnen toch ook prima fulltime werken. Daar wordt vrijwel nooit aan gevraagd hoe ze dat toch bolwerken. Vrouwen moeten zich daarentegen altijd verantwoorden. En wordt er verondersteld dat ik dan wel geen kinderen zal hebben.  Wonderlijk. 

Malibu2 schreef op 11-02-2023 om 11:27:

[..]

Maar gelijke kansen is iets anders dan gelijke uitkomsten. Ik ben het helemaal met je eens dat iedereen gelijke kansen moet hebben.

Maar stel: er is een vacature voor een directiefunctie. In de praktijk 45+ uur per week. Het is een tweekoppige directie en degene die blijft zitten is een man.

Hierop reageren 4 mannen en 2 vrouwen die allen voldoen aan de eisen.

In mijn beeld van gelijke kansen heeft elk een kans van 1/6. En ja, dan is er een kans van 4 op de 6 dat de directie straks uit 2 mannen bestaat.

Als je gelijke uitkomsten wil hebben, als je wil dat de directie uit even veel mannen als vrouwen bestaat, dan wordt het plaatje anders. Dan hebben alle mannen 0% kans en de vrouwen hebben beide 50% kans.

Is dat echt eerlijk?

Ik ben niet alleen voor gelijke kansen maar dus ook voor gelijke uitkomsten. Dus in dit geval moet het zeker de vrouw worden. Kun je oneerlijk vinden. Ik zie dat anders. Maar ik ben dan ook voorstander van het vrouwenquotum. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

11-02-2023 om 11:34

Libertine schreef op 11-02-2023 om 11:29:

[..]

Ten eerste ben ik nooit ziek. Ten tweede kan ik heel hard werken en ben ik inderdaad heel goed in time management. Ten derde zijn een deel van de huishoudelijke taken uitbesteed zoals boodschappen en schoonmaak.

Mannen kunnen toch ook prima fulltime werken. Daar wordt vrijwel nooit aan gevraagd hoe ze dat toch bolwerken. Vrouwen moeten zich daarentegen altijd verantwoorden. En wordt er veronderstelt dat ik dan wel geen kinderen zal hebben. Wonderlijk.

Ik zie weinig mannen urenlang forummen  hier als een man dat zou doen en zeggen dat hij een fulltime baan had , had ik ook mijn vraagtekens gehad. Je moet toch gewoon aanwezig zijn en je werk doen? Of vinden ze het bij jou prima dat je tijdens je werk zit te forummen? Bij ons is dat echt een doodzonde op het werk. 

Dus ik vind het oprecht twijfelachtig. maar goed iedereen kan hier iets beweren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.