Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

Autogordels zijn getest op alleen mannen. Symptomen van een hartaanval zijn gebaseerd op die van mannen, vrouwen hebhen andere symptomen, waardoor een hartaanval bij hen te laat kan worden ontdekt. Dus ja, de maatschappij is nog teveel ingericht op de (witte) man, gelukkig begint het voorzichtig te veranderen. 

Blomke82 schreef op 10-02-2023 om 22:23:

[..]

Er wordt gezegd dat er meer vrouwen aan de macht moeten.

Dan vind ik de vraag relevant.

Laat ik hem anders stellen, er komt een zo gewilde vrouw aan de macht, maar politiek gezien verschillen jullie van denkwijze. Hebben jullie dan liever een gelijkgestemde witte man of toch de vrouw met een andere denkwijze?

In dat geval een gelijkgestemde witte man, al zou ik zelf op een capabele vrouw van zijn partij stemmen. Dat doe ik nu al. En ja, ik hoop dat er een soort Nederlandse Merkel premier wordt in Nederland. 

Autogordels zijn een hel dls je borsten hebt, de gordel glijdt altijd naar je hals.

Gelukkig zijn er simpele, goedkope hulpmiddelen hiertegen. Gordelklemmen, twee stuks voor 7 euro. Volgens "de regels" niet toegestaan, maar dat boeit me niet. 

Een gordel in mijn hals is niet fijn, en een zogenaamd kussentje erop werkt letterlijk verstikkend.

https://www.bol.com/nl/nl/prijsoverzicht/carpoint-gordelklemset-type-t-65-mm-zwart-2-stuks/9200000063783739/?filter=all&sort=price&sortOrder=asc

Poezenmeisje schreef op 10-02-2023 om 23:37:

Autogordels zijn een hel dls je borsten hebt, de gordel glijdt altijd naar je hals.

Gelukkig zijn er simpele, goedkope hulpmiddelen hiertegen. Gordelklemmen, twee stuks voor 7 euro. Volgens "de regels" niet toegestaan, maar dat boeit me niet.

Een gordel in mijn hals is niet fijn, en een zogenaamd kussentje erop werkt letterlijk verstikkend.

https://www.bol.com/nl/nl/prijsoverzicht/carpoint-gordelklemset-type-t-65-mm-zwart-2-stuks/9200000063783739/?filter=all&sort=price&sortOrder=asc

Beter was het dus geweest als men van de andere helft van de bevolking ook enkele proefpersonen had uitgezocht  maar nee, alleen mannen. 

Malibu2 schreef op 10-02-2023 om 23:19:

[..]

Heb je een specifiek persoon in gedachte?

Ik heb het over de premier van Italië. De vrouw die een premier voor ‘alle’ Italianen wilde zijn, tenzij je niet wit bent, queer bent, moslim bent, een abortus wil, etc.

Cookielover schreef op 11-02-2023 om 00:06:

[..]

Ik heb het over de premier van Italië. De vrouw die een premier voor ‘alle’ Italianen wilde zijn, tenzij je niet wit bent, queer bent, moslim bent, een abortus wil, etc.

Maar wel een o zo graag gewilde vrouw op die positie hé, en dat bedoel ik dus te zeggen. Je kan wel een vrouw willen, maar ze moet wel geschikt zijn. En zo werkt het met alle functies.

We hebben nu meer vrouwelijke ministers dan ooit, maar dat het nou zo geweldig gaat met het kabinet....

Cookielover schreef op 11-02-2023 om 00:06:

[..]

Maken haar standpunten Meloni tot een fascist? 

Het viel me rond die verkiezingen op dat constant de term fascist werd gebruikt als het over haar ging. Ik heb een interview gezien op msnbc waarin ze in zo'n beetje elke zin over haar het woord fascist of fascisme probeerden te drukken. Best wel gênant om te zien.

Maar wat is facisme? Dan is er sprake van een samenleving waarin de overheid, bestuurd door een dictator, het leven van de mensen controleert en waarin mensen het niet oneens mogen zijn met de overheid (bron: Britannica). Is dit naar jouw mening werkelijk het geval in Italië?

We hebben daar volgens mij nog steeds een parlementaire democratie en je mag het openlijk oneens zijn met de regering. Mogen mensen daar openlijk moslim zijn? Ja, en volgens mij zijn daar ook nog steeds moskeeën openlijk in gebruik. Het is niet China waar de Oeigoeren gevangen worden genomen in 'heropvoedingskampen', daar worden moslims onderdrukt. Ook is het volgens mij nog steeds toegestaan om niet-blank te zijn in Italië en worden die mensen niet door de overheid onderdrukt. Hetzelfde geldt voor homoseksuelen. Ik zou veel liever homoseksueel zijn in Italië dan bijvoorbeeld op de Gazastrook, waar je dan je leven echt niet veilig bent. Abortussen.. die zijn in een groot deel van de wereld sowieso niet toegestaan of alleen onder zeer strikte voorwaarden. Maakt dat al die landen tot fascistische regimes? Vrije toegang tot abortus is in Italië trouwens al sinds 1978 wettelijk geregeld, maar de toegang tot abortus neemt in de praktijk wel af omdat steeds meer artsen gewetensbezwaren hebben. Zo'n 70% van de gynaecologen en andere medici weigert daarom abortus uit te voeren. En dan worden ze niet gedwongen door het regime om abortus uit te voeren, zoals een dictatoriaal regime wellicht wel zou doen. En dit is al decennia lang gaande, al lang voordat Meloni werd verkozen. Tegelijkertijd is abortus wel toegestaan. 

Maar het klopt dat Meloni erg gericht is op het traditionele plaatje van een familie. Eigenlijk zoals vrijwel de hele wereld dat tot vrij kort geleden was.

Je mag het best oneens zijn met de standpunten van Meloni, maar door haar een fascist te noemen, wordt de betekenis van het woord facisme afgezwakt. En volgens mij gebeurt het steeds vaker dat mensen tot fascist uitgemaakt worden als ze een andere mening hebben dan gewenst. En dan vraag ik me af wie het dichtst in de buurt komt van de werkelijke definitie van fascist. 

Blomke82 schreef op 10-02-2023 om 22:23:

[..]

Er wordt gezegd dat er meer vrouwen aan de macht moeten.

Dan vind ik de vraag relevant.

Laat ik hem anders stellen, er komt een zo gewilde vrouw aan de macht, maar politiek gezien verschillen jullie van denkwijze. Hebben jullie dan liever een gelijkgestemde witte man of toch de vrouw met een andere denkwijze?

Er zijn zat gelijkgestemde vrouwen. 

Mevrouw75 schreef op 11-02-2023 om 08:33:

[..]

Er zijn zat gelijkgestemde vrouwen.

Ik denk dat je mijn vraag niet helemal snapt...

Je hebt op.dat moment 2 keuzes, de tegenovergestelde vrouw aan de macht of de witte gelijkgestemde man. Wie kies je dan?

Aangezien velen hier meer dan graag een vrouw aan de macht willen.

Blomke82 schreef op 11-02-2023 om 08:37:

[..]

Je hebt op.dat moment 2 keuzes, de tegenovergestelde vrouw aan de macht of de witte gelijkgestemde man. Wie kies je dan?

Ik snap je vraag prima, ik ga er alleen niet in mee. Het is een oneigenlijke tegenstelling die je creëert. 

Mevrouw75 schreef op 11-02-2023 om 08:58:

[..]

Ik snap je vraag prima, ik ga er alleen niet in mee.

Dit vat ik dan maar op als een retorisch antwoord. Dat geeft aan dat geschiktheid voor een functie niet afhankelijk is van geslacht, religie of huidskleur toch?

Maar denk dat er altijd wel iets is, ook als een witte hetero vrouw aan de macht komt is ze voor sommigen te wit en te hetero 

Blomke82 schreef op 11-02-2023 om 08:37:

[..]

Het gaat niet om het antwoord op dat soort vragen. Het is namelijk helemaal niet relevant.  En dit soort anekdotische voorbeelden geeft aan dat je niet begrijpt dat het gaat om het systeem. Niet om de witte man als individu. Het systeem is patriarchisch en dat zorgt voor ongelijkwaardigheid in de samenleving. Al eeuwen.

En dat is wat woke zijn voor mij betekent. Strijden voor de emancipatie en gelijkwaardigheid voor iedereen ongeacht gender, kleur, sociale status, seksuele voorkeur of handicap. Gelijk salaris, gelijke kansen op de arbeidsmarkt, evenveel inspraak, gelijke verdeling van macht en kansen op posities in de samenleving waar de macht zit. 

Want:

• 5% per uur is wat vrouwen minder verdienen dan mannen bij gelijk aantal uren werk.
  • 39% van de Tweede Kamerleden is vrouw.
  • 36% van de vrouwen in Nederland is niet economisch zelfstandig. Stel je zit in een onveilige thuissituatie, dan kan het extra moeilijk zijn daaruit te vertrekken.
  • 40.000 vrouwen hebben elk jaar te maken met zwangerschapsdiscriminatie.
  • Vrouwen hebben een grotere kans op een hartinfarct dan mannen, doordat het ziektebeeld bij vrouwen minder onderzocht is.
  • Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in topfuncties. Nederland heeft vergeleken met andere Europese landen de minste hoeveelheid vrouwelijke managers, namelijk maar 30%
  • Bij 53% van alle geweldsdelicten tegen vrouwen is de dader een bekende.
  • Vrouwen komen vaker in de bijstand terecht en leven, vooral als ze alleenstaande ouder zijn, vaker in armoede.
  • Het hebben van een migratieachtergrond verkleint de kansen op de arbeidsmarkt meer dan het hebben van een strafblad. 

En zolang we als samenleving verwachten dat een vrouw de huishoudelijke taken op zich neemt, en zolang we ervan uit gaan dat de vrouw minder gaat werken om voor de kinderen te zorgen zijn de mensen die hier tegen strijden en dit actief bespreekbaar maken, om er voor eens en altijd een eind aan te maken, een zegen. 

Mevrouw75 schreef op 11-02-2023 om 08:58:

[..]

Ik snap je vraag prima, ik ga er alleen niet in mee. Het is een oneigenlijke tegenstelling die je creëert.

Het is theoretisch zeer goed mogelijk hoor.

Dan stel ik een vraag die misschien wat relevanter is voor hier.

Ambiëren jullie zelf wel een 40(+ ) urige werkweek als leidinggevende? 

Ik zelf niet, werk 24 uur en vind dat heerlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.