Nieuws en actueel
DS1971
10-08-2022 om 09:04
Woke. Zegen of ziekte?
Onder het mom: klaag niet, maar onderneem actie open ik bij deze een algemeen onderwerp over woke. Voordat die discussie gaat over dat woke een containerbegrip is en er dus eigenlijk geen discussie over mogelijk is: waar ik woke schrijf bedoel ik de meer extremistische progressieve opvattingen, het vingerwijzen naar iedereen die zich niet daaraan houdt en de onverdraagzaamheid.
Tegen discriminatie zijn is wat mij betreft ook niet woke, maar normaal.
Overal discriminatie in zien (zoals iemand die zijn vriend Nicolaas ziet en dan een Sinterklaasliedje gaat zingen, terwijl er toevallig ook mensen van kleur in beeld zijn als racisme betitelen), mensen met een andere mening onmiddellijk de mond willen snoeren en uitmaken voor racist, homofoob, transfoob, enz. dat is waar ik denk dat de maatschappelijke relevantie zit. Vaak wordt dit aangeduid met cancel culture, maar helaas gaan de goedpraters dan net doen alsof iemand niet is gecanceld, want hij of zij is nog niet definitief van de aardbol verdwenen. U begrijpt, ik zoek geen semantische discussie, maar een discussie over de gevolgen van activistische opvattingen, vaak kritiekloos herhaald als waarheid door de media (met name DPG en NPO), die het open debat bepaald niet ten goede komen.
En ja, hierboven staat vooral ook heel duidelijk te lezen dat ik geen fan ben en dus allesbehalve objectief, maar zie dat vooral als een uitdaging om mij te overtuigen dat ik het totaal verkeerd zie.
Blomke82
10-02-2023 om 22:23
Mischa83 schreef op 10-02-2023 om 22:13:
[..]
Huh? Verwacht je nu een antwoord van mij over hoe ik denk over een hypothetische toekomstige verkiezingswinst van een Nederlandse politieke partij?
Ik bedoelde te zeggen dat veel mensen met macht man zijn, meer dan de helft, terwijl het aantal mannen en vrouwen ongeveer gelijk is.
Er wordt gezegd dat er meer vrouwen aan de macht moeten.
Dan vind ik de vraag relevant.
Laat ik hem anders stellen, er komt een zo gewilde vrouw aan de macht, maar politiek gezien verschillen jullie van denkwijze. Hebben jullie dan liever een gelijkgestemde witte man of toch de vrouw met een andere denkwijze?
Poezenmeisje
10-02-2023 om 22:23
Op mijn werk (ik werk hier 30 jaar) zijn de leidinggevenden veelal vrouw, soms lesbisch, en de leidinggevende mannen vaak homo. Ook aan de top. Plus collega's die de voorkeur geven aan mensen van het eigen geslacht. Ook diverse godsdiensten en huidskleuren zijn hier aanwezig.
Vanuit Den Haag wordt ons nu opgelegd dat we moeten werken aan diversiteit...
Tsjakkaaaa!!!
Er moet zeker een potje diversiteitssubsidie leeg?
SlushyAlbatross55
10-02-2023 om 22:24
Mischa83 schreef op 10-02-2023 om 22:22:
[..]
🤔 Ok ik geloof niet dat jij je als oprechte respectvolle gesprekspartner wilt opstellen als je dit zegt. Dat betekent dat dit gesprek voor mij hier stopt.
Waarin uit ik mij disrespectvol volgens jou?
SlushyAlbatross55
10-02-2023 om 22:27
Poezenmeisje schreef op 10-02-2023 om 22:23:
Op mijn werk (ik werk hier 30 jaar) zijn de leidinggevenden veelal vrouw, soms lesbisch, en de leidinggevende mannen vaak homo. Ook aan de top. Plus collega's die de voorkeur geven aan mensen van het eigen geslacht. Ook diverse godsdiensten en huidskleuren zijn hier aanwezig.
Tsjakkaaaa!!!
Mijn oude manager was ook een lesbische vrouw en ik werk nu voor een allochtone heteroseksuele man.
Maar ja ik woon in de randstad, dus dat klopt wel een beetje als afspiegeling van de maatschappij. Als je in het noorden woont zal je werkplek overwegend wit zijn.
Blomke82
10-02-2023 om 22:30
Poezenmeisje schreef op 10-02-2023 om 22:23:
Tsjakkaaaa!!!
Nu bij Jinek, Ajax heeft interesse in Serina Wiegman als trainer van heren 1. Een vrouw aan het roer van een echte mannen wereld in NL, dus waar maken we ons druk om.
Mischa83
10-02-2023 om 22:31
Blomke82 schreef op 10-02-2023 om 22:23:
[..]
Er wordt gezegd dat er meer vrouwen aan de macht moeten.
Dan vind ik de vraag relevant.
Laat ik hem anders stellen, er komt een zo gewilde vrouw aan de macht, maar politiek gezien verschillen jullie van denkwijze. Hebben jullie dan liever een gelijkgestemde witte man of toch de vrouw met een andere denkwijze?
Oh ja nu snap ik m.
Interessante vraag wat ik lastig te beantwoorden vind, voor beide belangen is iets te zeggen! Gelukkig werkt dat in Nederland niet zo; je kiest een persoon binnen een politieke partij. Dus dan zou ik op een vrouw van die partij stemmen.
Blomke82
10-02-2023 om 22:39
Epic88 schreef op 10-02-2023 om 22:27:
[..]
Mijn oude manager was ook een lesbische vrouw en ik werk nu voor een allochtone heteroseksuele man.
Maar ja ik woon in de randstad, dus dat klopt wel een beetje als afspiegeling van de maatschappij. Als je in het noorden woont zal je werkplek overwegend wit zijn.
En hier sla je de spijker op de kop. In ons buurtschap hier is 100% wit, het dorp zelf zeker 95%, daarom sta ik er ook anders in dan de meesten hier waarschijnlijk.
Die 5% doet overigens zeer goed mee met de samenleving, maar wonen ook verspreid dus komen veel meer onder de dorpelingen dan dat je ze bij elkaar zet, dus integreren ze ook beter.
Op mijn werk, stad, is het op de werkvloer wel diverser.
Blomke82
10-02-2023 om 22:42
Mischa83 schreef op 10-02-2023 om 22:31:
[..]
Oh ja nu snap ik m.
Interessante vraag wat ik lastig te beantwoorden vind, voor beide belangen is iets te zeggen! Gelukkig werkt dat in Nederland niet zo; je kiest een persoon binnen een politieke partij. Dus dan zou ik op een vrouw van die partij stemmen.
Maar zal het verduidelijken, de vrouwelijke mp in mijn vraag is de tegenhanger van de partij waar je op stemt dus heb je dan liever deze vrouw of toch de gelijkgestemde witte man van de partij waar jij op hebt gestemt als mp?
Mischa83
10-02-2023 om 22:45
Blomke82 schreef op 10-02-2023 om 22:42:
[..]
Maar zal het verduidelijken, de vrouwelijke mp in mijn vraag is de tegenhanger van de partij waar je op stemt dus heb je dan liever deze vrouw of toch de gelijkgestemde witte man van de partij waar jij op hebt gestemt als mp?
Ja ik snapte m hoor! Mijn antwoord was dat ik het niet weet omdat ik voor beide iets te zeggen vind
Blomke82
10-02-2023 om 22:49
Mischa83 schreef op 10-02-2023 om 22:45:
[..]
Ja ik snapte m hoor! Mijn antwoord was dat ik het niet weet omdat ik voor beide iets te zeggen vind
Ok, sorry. Begreep je verkeerd door je laatste zin.
Malibu2
10-02-2023 om 22:51
Ik vond de online reacties op diverse sites veelzeggend toen Meloni als eerste vrouwelijke premier van Italië werd verkozen.
Blomke82
10-02-2023 om 22:59
Malibu2 schreef op 10-02-2023 om 22:51:
Ik vond de online reacties op diverse sites veelzeggend toen Meloni als eerste vrouwelijke premier van Italië werd verkozen.
Vandaar mijn vraag ook, het is allemaal behoorlijk selectief.
Cookielover
10-02-2023 om 23:10
Niemand, behalve fascisten zelf, heeft zin in een fascistische premier: vrouw of man.
Malibu2
10-02-2023 om 23:19
Cookielover schreef op 10-02-2023 om 23:10:
Niemand, behalve fascisten zelf, heeft zin in een fascistische premier: vrouw of man.
Heb je een specifiek persoon in gedachte?
Poezenmeisje
10-02-2023 om 23:19
Epic88 schreef op 10-02-2023 om 22:27:
[..]
Er gaat niets boven Groningen en ook hier hebben we Marokkanen, Duitsers en Antillianen als collega's.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.